Ingezonden persbericht
Axios voor de derde keer op rij winnaar van het Helpdesk Leveranciersonderzoek
AMSTERDAM: 17 januari 2004. Axios Systems (www.axiossystems.com) is voor de derde keer op een rij uitgeroepen tot de topleverancier van IT-Helpdesk software in de UK.
De in Edinburgh gevestigde onderneming, met 11 vestigingen in negen landen in Europa, Noord-Amerika, het Midden-Oosten, Azië en Australië, heeft opnieuw alle anderen overtroffen, "zegt het Help Desk Institute (HDI) na uitvoering van meer dan 400 interviews met gebruikers in de UK en Ierland. De ondervraagden gebruikten producten van meer dan 26 verschillende leveranciers.
Axios is al twee keer eerder als eerste uit de bus gekomen bij de onderzoeken in 2000 en 2001. Scott Leckie, Vice President Support Service Axios Systems, roemt deze uitkomst: "Het is een opmerkelijk resultaat voor ons en het geeft het vertrouwen van de markt in onze mensen en processen weer. Het is een fantastisch record voor Axios Systems en zij blijft hiermee het enige bedrijf dat een aantal keren tot nummer een is verkozen in dit vooraanstaande onderzoek."
De HDI opiniepeiling bevatte niet de actuele software van leveranciers, omdat er geen garantie is dat de ondervraagden gebruik maken van de laatste versies, maar richtte zich op hun mogelijkheid om diensten te leveren die continu het hoge niveau van de Helpdesk waarborgen.
Het onderzocht of leveranciers aan de primaire vereisten voldeden, implementatieprojecten planden, een bevredigende niveau van continu informatiemanagement en veranderende verwachtingen leverden, openheid toonden waardoor organisaties zich onderdeel voelden van de strategie van de leverancier, en of zij de vaardigheden en de kwaliteit van middelen hebben om te voorzien in een continue en consistente after-sales ondersteuning.
Lijst van de eerste acht: Axios, Touchpaper, Hewlett Packard, BMC Remedy, Datawatch, BMC Magic, Frontrange en Sunrise.
HDI, dat de normen voor de IT support industrie wereldwijd bepaalt, zegt dat Axios een significante verbetering heeft laten zien op het gebied van onderhoud en ondersteuning. "Van een implementatie dienstverleningsperspectief, scoort de Axios consultancy aanpak over het algemeen goed," voegt zij toe. "Gegeven haar huidige positie binnen ITIL (ITIL Infrastructure Library - internationaal geaccepteerde richtlijnen voor Best Practice in IT-Service Management), liggen haar sterke punten in procesafgeleide gebieden."
After-sales ondersteuning is aanzienlijk verbeterd ten opzicht van het onderzoek in 2001, is het commentaar. "Als een softwareontwikkelaar, heeft dit vooral betrekking op productreleases, documentatie en rapportage waarover klanten een goed gevoel hebben," verklaarde het onderzoek.
"Axios scoort goed in alle gebieden van account management, zonder een aanwijsbare zwakheid," gaat het rapport verder.
Axios noteerde de hoogste score bij gebruikerstevredenheid bij huidige leverancier en bij degene die haar zou aanbevelen bij andere organisaties, met respectievelijk 92% en 85%. Het werd bovengemiddeld gewaardeerd in alle dienstverleningsgebieden en blonk uit in onderhoud en ondersteuning.
Alisa Symeonides, medeoprichtster van het bedrijf, zegt dat het onderzoek de consistent hoge standaarden die Axios Systems hanteert sinds enige jaren benadrukt en is het bewijs dat zij haar status als marktleider heeft behouden.
"We zijn verheugd en vereerd dat gebruikers ons gekozen hebben als nummer één voor de derde keer op een rij en wij hebben niet de intentie om op onze lauweren te rusten," geeft zij als commentaar. "We gaan verder met het bepalen en het verder verbeteren van de normen waarop alle leveranciers in deze markt worden beoordeeld.
Het bedrijf is gespecialiseerd in Helpdesk en IT-Service Management software dat taken zoals Incident, Change, Problem en Asset Management behandeld.
Axios Systems
Axios Systems (www.axiossystems.com) is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.
Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.
Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.
Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.
Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.
Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com
---- --