Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Single Jennifer Lopez 'Get Right' een maand eerder online
Amsterdam, 14 januari 2005
Vooruitlopend op fysieke release is vanaf vandaag de nieuwste single 'Get Right' van Jennifer Lopez een maand eerder online te koop. De single is een voorbode van het dit jaar te verschijnen nieuwe album 'Rebirth'. In samenwerking met SonyBMG brengt Download.nl de lang verwachte single van de bekende pop diva. De verkoop van de fysieke cd-single begint op Valentijnsdag.Steeds vaker wordt de muziek van grote artiesten eerst online aangeboden. Download.nl (www.download.nl) heeft eerder in 2004 pre-releases gehad van U2 met 'Vertigo', Do met haar debuutalbum 'Do' en Josh Stone met het nummer 'Right to be Wrong'. Online pre-releases helpen de artiesten om naamsbekendheid te krijgen, de muziek te promoten en bieden fans de mogelijkheid om eerder dan in de winkel de muziek legaal te kunnen downloaden. Sander Remans, Enterainment Manager bij ilse media: 'De nummer één positie in de Nederlandse Download Chart (www.download.nl/chart) wordt vaak ingenomen door een artiest die een online pre-release heeft gekend. Download.nl is blij met de ontwikkeling dat meer artiesten kiezen voor digitale distributie. Het maakt de catalogus van Download.nl compleet en actueel en biedt de fans die niet willen wachten een mooie mogelijkheid om eerder de muziek te kunnen kopen.
Over Download.nl
Download.nl biedt muziek van de bekende platenmaatschappijen als BMG, EMI, Warner Music, Sony Music en Universal. De catalogus, die wordt geleverd door het engelse OD2, bevat meer dan 400.000 nummers van zowel bekende internationale popartiesten als van Nederlandse artiesten, wereldmuziek en oldies. Bij Download.nl bepaalt de klant hoe hij zijn of haar muziek wil afnemen. De muziek kan worden gekocht of gehuurd.
Over ilse media
ilse media is met internetportals als www.ilse.nl, www.startpagina.nl, www.nu.nl, www.vindex.nl, www.overzicht.nl, www.web-log.nl, www.kaboem.nl en www.download.nl de grootste internetuitgever van Nederland. ilse media genereert ruim 400 miljoen pageviews per maand op het internet. Daarnaast heeft ilse media een lange periode van ervaring in het ontwikkelen en verkopen van succesvolle internet advertentiemogelijkheden aan een brede doelgroep. Ook is ilse media uitgever van de Welke Gidsen. Deze uitgaven helpen de consument bij het maken van grote aankoopbeslissingen. Met het aanbod van media, zowel online als op print, bereikt ilse media meer dan 60% van de Nederlandse internetpopulatie. ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, uitgever van 63 tijdschriften in Nederland.
Noot voor de redactie (