Ingezonden persbericht
BMC Software neemt Calendra over
Nieuwe strategische stap breidt Identity Management-aanbod van BMC Software
uit
SCHIPHOL-RIJK, 14 januari 2004 - BMC Software (NYSE: BMC), vooraanstaand
leverancier van oplossingen op het gebied van Enterprise Management, heeft
vandaag de intentie bekendgemaakt om Calendra over te nemen. Calendra is een
privé-onderneming die op webtechnologie gebaseerde identiteitsoplossingen
maakt voor het bedrijfsleven. De overname maakt het voor BMC Software
mogelijk om een geïntegreerde portfolio van Identity Management-oplossingen
aan te bieden, inclusief zakelijke contactgegevens (particulier en
commercieel), workflow, telefooncentralebeheer en beheer van overige
persoonsgegevens. De gecombineerde oplossing maakt een einde aan alle
problemen waarmee klanten vaak te maken krijgen wanneer ze verschillende
technologieën van verschillende leveranciers willen integreren. Bovendien
kan BMC Software door deze overname haar aanbod op het gebied van Business
Service Management (BSM) verder verbeteren, wat klanten in staat stelt de
IT-infrastructuur te verbeteren vanuit zakelijk perspectief.
Calendra's hoofdkantoor is gevestigd in Parijs. De onderneming heeft meer
dan tweehonderd klanten en vijf miljoen gebruikers over de hele wereld. Het
klantenbestand is bijzonder divers: van het midden- en kleinbedrijf tot
ondernemingen uit de Global 2000 met complexe problemen en grote aantallen
werknemers, leveranciers, partners en klanten.
"Grote spelers op de markt voor Identity Management willen hun
marktpenetratie verbeteren, met als gevolg dat de markt zich consolideert",
aldus Roberta Witty, analist bij Gartner. "Bedrijven willen een leverancier
die hun systemen voor het beheer van persoonsgegevens en identiteitsbeheer
kan integreren. Een Identity Management-portfolio met geïntegreerde workflow
is van groot belang voor een betere concurrentiepositie."
Belangrijkste voordelen van de overname
* De beschikbaarheid van de benodigde persoonsgegevens
in een bedrijfscontext en de eenvoudig aanpasbare gedelegeerde
workflow-omgeving vormen een belangrijke verbetering van het aanbod van BMC
Software op het gebied van Identity Management. Hiermee kan het gebruik van
administratiegegevens en selfservice-registraties aanzienlijk worden
verbeterd.
* Klanten kunnen op een gemakkelijke manier zelf toepassingen voor
persoonsgegevens maken die ervoor zorgen dat de beveiligingsregels
consequent worden toegepast in de hele IT-infrastructuur, inclusief web,
portals, systemen die werken met één centrale aanmelding, PKI-systemen en
client server/legacy applicaties.
* Meer ondersteuning en beheermogelijkheden voor personeelszaken op
basis van telefoonnummers (ook van commerciële aard), organisatieschema's en
plattegrondtoepassingen.
* Een volledig beheer van de dagelijkse benodigdheden van werknemers
door configuratie van de telefooncentrale van het bedrijf en het gereedmaken
van de benodigde fysieke middelen en werkplek.
* Versterking en uitbreiding van de Identity Management-oplossing van
BMC Software, met alle voordelen van dien voor de gebruikers, en een
verbetering van de positionering van BMC Software bij het midden- en
kleinbedrijf.
Door de combinatie van de toonaangevende provisioning-oplossing van BMC
Software (CONTROL-SA) en de geavanceerde, op bedrijfsprocessen georiënteerde
workflow- en directorymanagement-mogelijkheden van Calendra beschikt de
klant over een volledigere en beter geïntegreerde Identity Management Suite.
Deze uitgebreide Identity Management-oplossing maakt een einde aan de
integratieproblemen waarmee klanten vaak te maken krijgen wanneer ze losse
componenten van verschillende bedrijven aanschaffen. De architectuur van de
gecombineerde oplossing werkt met 'identity services'. Klanten kunnen
hierdoor op een gemakkelijke manier functies aanpassen aan hun specifieke
bedrijfsprocessen met behulp van een speciale Java-ontwikkeltool. Hiermee
kunnen allerlei toepassingen snel worden gemaakt, geoptimaliseerd voor het
maken van Identity Management-toepassingen in een IT-infrastructuur. Zodra
de overname is afgerond worden veel van deze oplossingen door BMC Software
op de markt gebracht.
"Deze overname is een zeer positieve ontwikkeling voor de vele klanten van
Calendra", legt Alain Pechon, CEO van Calendra, uit. "De financiële
slagkracht van BMC, maar zeker ook haar visie en commitment op het gebied
van Identity Management, zorgen ervoor dat wij onze klanten beter kunnen
bedienen. Bovendien zorgt de wereldwijde aanwezigheid van BMC ervoor dat wij
de toonaangevende producten van Calendra, én nieuwe geïntegreerde producten,
aan een breder klantenbestand kunnen voorleggen."
Dankzij de overname kan BMC Software zijn strategie waarmaken - het
aanbieden van de meest uitgebreide geïntegreerde Identity Management Suite -
en tegelijk wordt hiermee het BSM-aanbod van BMC Software verbeterd.
"Identity Management is van essentieel belang voor het opzetten van een
complete Business Service Management-omgeving, omdat hiermee de kloof wordt
gedicht tussen mensen, processen en infrastructuur", aldus Somesh Singh,
Vice President en General Manager van de Identity Management Business Unit
van BMC Software. "Door deze overname kan de klant de infrastructuur en alle
gegevens voor het bepalen van de identiteit van de gebruikers beheren en
krijgt hij tegelijk de beschikking over betere voorzieningen voor audits en
voor het voldoen aan bepaalde specifieke voorschriften in zijn sector."
BMC Software kent haar gelijke niet wanneer het gaat om de omvang, visie en
diepte van haar inzet voor BSM-oplossingen. Met de Identity
Management-oplossingen van BMC Software wordt niet alleen iedere aanbieder
en gebruiker van services gekoppeld aan de onderliggende IT-infrastructuur
maar wordt er ook adequaat gereageerd op wijzigingen. Dit is hét punt waarop
BMC zich onderscheidt.
De overeenkomst bepaalt dat BMC Software 100% van de aandelen van Calendra
verwerft voor circa 33 miljoen dollar in contanten. Naar verwachting wordt
de overname in januari 2005 afgerond.
*
Business Service Management
Business Service Management is de manier waarop BMC Software bedrijven in
staat wil stellen om IT en services te beheren vanuit het perspectief van
het bedrijf. Met BSM krijgt een bedrijf meer inzicht in de manier waarop
wijzigingen in technologie van invloed zijn op de bedrijfsvoering. BSM maakt
het ook mogelijk om voorspellingen op dit gebied te maken. Omgekeerd wordt
ook duidelijk hoe bepaalde wijzigingen in de bedrijfsvoering van invloed
zijn op de IT, wat leidt tot een betere klantenservice en een beter
bedrijfsresultaat. Kijk voor meer informatie over BSM op www.bmc.com.
Over BMC Software
BMC Software, Inc. , is een vooraanstaand leverancier van
oplossingen op het gebied van Enterprise Management voor beheer van
IT-infrastructuur vanuit zakelijk perspectief. BMC Software levert
oplossingen voor Business Service Management in de vorm van
bedrijfssystemen, applicaties, databases en service management. BMC Software
is opgericht in 1980 en heeft wereldwijd vestigingen. Over het boekjaar 2004
realiseerde de onderneming een omzet van meer dan $1,4 miljard. Bezoek voor
meer informatie de website van BMC Software: www.bmc.com.
Toekomstgerichte uitspraken
Dit persbericht bevat toekomstgerichte uitspraken met bepaalde risico's en
onzekerheden aangaande de overname van Calendra door BMC Software, de
verwachte financiële resultaten van BMC Software (waaronder hetgeen
beschreven in de citaten van het management) en de strategische en
operationele plannen van BMC Software. Door een aantal risico's en
onzekerheden kunnen de werkelijke gebeurtenissen en resultaten aanzienlijk
verschillen van hetgeen in dit persbericht vermeld staat. Mogelijke risico's
en onzekerheden met betrekking tot de overname zijn onder meer de reactie
van de klanten van BMC Software en Calendra op de overname en de mate waarin
BMC Software in staat is om de activiteiten en medewerkers van Calendra te
integreren. Meer informatie over de mogelijke factoren die van invloed
kunnen zijn op de bedrijfsvoering en financiële resultaten van BMC Software
staat vermeld in het jaarverslag van BMC Software (ingediend op formulier
10-K, boekjaar tot 31 maart 2004), dat bij de Securities and Exchange
Commission (de SEC) is ingediend en kan worden geraadpleegd via de website
van de SEC op www.sec.gov.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 B.V.
Liesbeth Kramer
Tel: 020-5304349
E-mail: liesbeth.kramer@text100.nl
# # #