MENZIS
Resultaat Anderzorg in Keuzegids Consumentenbond: niet slecht, wel goede
prijs-k
Ziekenfonds Anderzorg biedt wel degelijk de juiste
prijs-kwaliteitverhouding, die past bij de keuze van de
zorgverzekeraar voor dienstverlening via het internet. De term slecht
die de Consumentenbond in haar persbericht over haar
onderzoeksresultaten hanteert, is volgens Anderzorg niet op zijn
plaats.
Het resultaat van het onderzoek van de Consumentenbond is naar de
mening van Anderzorg niet slecht, want Anderzorg biedt wel degelijk
een prijs-kwaliteitverhouding die past bij de positionering van de
zorgverzekeraar.
Service via internet
Anderzorg is immers een zorgverzekeraar die zich richt op de gemakken
van het internet en dus op de consument die die gemakken weet te
waarderen. Deze groep verzekerden wil zelf haar zorgverzekering
regelen, zonder zaken als magazines, een balie of een callcenter.
De groep verzekerden die bewust voor Anderzorg kiest, haalt alle
noodzakelijke informatie van Anderzorg van het internet, en heeft
daarom in mindere mate een callcenter nodig.
De vergelijking met Delta Lloyd is in die zin ook niet terecht. Dit
lijkt op een vergelijking tussen een Mercedes en een Lada. Het zijn
twee verschillende typen verzekeraars en waar het juist om gaat is dat
de mensen die voor Anderzorg kiezen, ook bewust kiezen om hun zaken
zelf te regelen. Ze krijgen daarvoor de laagste premie en goede,
toegankelijke zorg, die niet slechter is dan bij andere
zorgverzekeraars.
Opvallend is, dat het onderzoek uitwijst dat een deel van de klanten
niet tevreden is over de informatievoorziening en de telefonische
bereikbaarheid. Waarschijnlijk hebben zij vooral voor Anderzorg
gekozen vanwege de lage premie en hebben zij zich misschien minder
gerealiseerd dat Anderzorg gericht is op het regelen van zaken via
internet.
De telefonische bereikbaarheid en declaratieverwerking van Anderzorg
zijn overigens gewoon goed, ook in tijden van grote drukte zoals nu.