MENZIS

Resultaat Anderzorg in Keuzegids Consumentenbond: niet slecht, wel goede prijs-k

Ziekenfonds Anderzorg biedt wel degelijk de juiste prijs-kwaliteitverhouding, die past bij de keuze van de zorgverzekeraar voor dienstverlening via het internet. De term slecht die de Consumentenbond in haar persbericht over haar onderzoeksresultaten hanteert, is volgens Anderzorg niet op zijn plaats.

Het resultaat van het onderzoek van de Consumentenbond is naar de mening van Anderzorg niet slecht, want Anderzorg biedt wel degelijk een prijs-kwaliteitverhouding die past bij de positionering van de zorgverzekeraar.

Service via internet
Anderzorg is immers een zorgverzekeraar die zich richt op de gemakken van het internet en dus op de consument die die gemakken weet te waarderen. Deze groep verzekerden wil zelf haar zorgverzekering regelen, zonder zaken als magazines, een balie of een callcenter. De groep verzekerden die bewust voor Anderzorg kiest, haalt alle noodzakelijke informatie van Anderzorg van het internet, en heeft daarom in mindere mate een callcenter nodig.
De vergelijking met Delta Lloyd is in die zin ook niet terecht. Dit lijkt op een vergelijking tussen een Mercedes en een Lada. Het zijn twee verschillende typen verzekeraars en waar het juist om gaat is dat de mensen die voor Anderzorg kiezen, ook bewust kiezen om hun zaken zelf te regelen. Ze krijgen daarvoor de laagste premie en goede, toegankelijke zorg, die niet slechter is dan bij andere zorgverzekeraars.

Opvallend is, dat het onderzoek uitwijst dat een deel van de klanten niet tevreden is over de informatievoorziening en de telefonische bereikbaarheid. Waarschijnlijk hebben zij vooral voor Anderzorg gekozen vanwege de lage premie en hebben zij zich misschien minder gerealiseerd dat Anderzorg gericht is op het regelen van zaken via internet.
De telefonische bereikbaarheid en declaratieverwerking van Anderzorg zijn overigens gewoon goed, ook in tijden van grote drukte zoals nu.