NBC UNIVERSAL
NBC Universal en Volkswagen tekenen marketingovereenkomst
NBC Universal en Volkswagen tekenen wereldwijde strategische
marketingovereenkomst
LOS ANGELES en WOLFSBURG, Duitsland, January 13/PRNewswire/ --
- Overeenkomst is tot op vandaag een van de uitgebreidste en verst
reikende overeenkomsten in entertainmentwereld met merkenlabel.
NBC Universal, een toonaangevend media- en entertainmentbedrijf,
en Volkswagen, één van 's werelds meest toonaangevende autobedrijven,
kondigden vandaag aan dat ze een wereldwijde marketingovereenkomst van
meerdere jaren hebben afgesloten. Als onderdeel van dit partnership
zal Universal de producten en de merken van Volkswagen in zijn films,
DVD's, wereldwijde themaparken en andere entertainmentactiviteiten
opnemen. Bovendien zal Volkswagen talrijke media- en
entertainmentgerelateerde activiteiten van NBC Universal ondersteunen
door internationale marketing en promotie. Beide bedrijven zijn van
plan om gemeenschappelijke marketingprogramma's te ontwikkelen.
'Dit is één van de grootste en uitgebreidste
samenwerkingsovereenkomsten in de entertainmentsector die nieuwe
mogelijkheden biedt om wereldwijd klanten te bereiken,' zei Dr. Bernd
Pischetsrieder, CEO van Volkswagen. 'Product placement en de
filmindustrie zijn een groeiende factor in de autoreclame en Universal
Studios is consequent de succesvolste filmstudio van de laatste jaren.
Met hun themaparken en hun enorme televisieafdeling met NBC en andere
aantrekkelijke televisiezenders, biedt NBC Universal een uiterst
aantrekkelijk platform om reclame te maken voor onze producten en ons
merk. En dat is iets wat geen enkele andere studio ons kan bieden.'
'We zijn trots dat we in zee kunnen gaan met een creatief en
dynamisch bedrijf als Volkswagen,' aldus Ron Meyer, President en Chief
Operating Officer, Universal Studios. 'Onze historische samenwerking
benadrukt hoe belangrijk partnerships zijn geworden om wereldwijd
klanten aan te trekken, en ik ben ervan overtuigd dat we ons in een
unieke positie bevinden om de vele nieuwe mogelijkheden op de markt
optimaal aan te wenden.'
'We zijn verheugd Volkswagen te verwelkomen als partner van NBC
Universal. De productlijn van Volkswagen is stijlvol en eigentijds, en
de perfecte demografische partij voor onze entertainmentactiviteiten,
zei Stephanie Sperber, Executive Vice President, Universal Studios
Partnerships. 'Samen kunnen we een echte integratie realiseren die
onze activiteiten op nationaal maar ook op wereldvlak zal aanvullen en
uitbreiden.'
Deze samenwerking biedt voor VW een uitgebreide reeks
mogelijkheden, waaronder product placement, aanwezigheid van VW op
filmpremières en videoreleases van Universal, gemeenschappelijke
wereldwijde reclamecampagnes in de media, en sponsoring en integratie
van de themaparken. Dankzij deze overeenkomst kan VW ook originele
televisieprogramma's en filmgerelateerde reclame verkennen.
De activiteiten zullen zich voornamelijk richten op de Amerikaanse
en de Europese markten waar Universal toegang heeft tot een
uitgebreide reeks Volkswagen producten voor alle prijsklassen en
leeftijdscategorieën, met ongeveer 20 verschillende modellen van het
merk Volkswagen.
Over NBC Universal
NBC Universal is één van 's werelds toonaangevende media- en
entertainmentbedrijven op het gebied van ontwikkeling, productie en
marketing van entertainment, nieuws en informatie voor een wereldwijd
publiek. NBC Universal werd in mei 2004 opgericht door de
samensmelting van NBC en Vivendi Universal Entertainment. NBC
Universal bezit en beheert het grootste televisienetwerk, het snelst
groeiende Spaanstalige netwerk, een waardevolle portefeuille van
nieuws- en entertainmentnetwerken, een prominente filmstudio,
belangrijke activiteiten inzake televisieproductie, een toonaangevende
groep televisiestations, en wereldberoemde themaparken. NBC Universal
is voor 80% in handen van General Electric, en 20% wordt beheerd door
Vivendi Universal.
Over het merk Volkswagen
Het Volkswagen-Pkw merk noteerde in 2003 een omzet van 31,635
miljard Euro (2002: 34,813 miljard). In 2004 leverde Volkswagen-Pkw
3,064 miljoen voertuigen aan klanten in meer dan 150 landen wereldwijd
(2003: 3,075). Het Volkswagen-Pkw merk heeft een wereldwijd
personeelsbestand van meer dan 133.000. De voertuigen van Volkswagen
bieden de klanten een spitstechnologie, een opmerkelijk design en de
allerbeste kwaliteit in bijna elk segment van de automobielmarkt. De
reeks omvat modellen zoals de Golf, de Passat, de Lupo en Polo in de
klasse compacte wagens en de Phaeton en Touareg bij de luxewagens.
Source: NBC Universal
Paul Pflug van Universal, +1-818-777-0020, Paul.Pflug@nbcuni.com; of
Melissa Zukerman, +1-323-960-9170, Melissa@zukermanpr.com, voor
Universal; of Dirk Grosse-Leege,
+49-5361-923155, Dirk.Grosse-Leege@volkswagen.de, of Emanuela Wilm,
+49-5361-920143, Emanuela.Wilm@volkswagen.de, beide van Volkswagen
13 jan 05 13:22