Invoering raadsbrede commissie en raadsinformatieavond 13-01-2005 00:00
Donderdagavond wordt gemeentelijke vergader- en infoavond
Ook in 2005 wil het gemeentebestuur u weer informeren over en
betrekken bij allerlei zaken die in uw omgeving spelen. Naast de
Informatiekrant, de website en bewonersbrieven houden wij u via
informatiebijeenkomsten op de hoogte. Gemiddeld zijn er twee
informatiebijeenkomsten per maand.
Om meer structuur in de informatiebijeenkomsten en vergaderingen te
brengen, is er voor gekozen om van de donderdagavond de vergader- en
bijeenkomstavond te maken. Dit sluit aan bij de wens van de raad om
het aantal vergadermomenten terug te brengen om het voor u
aantrekkelijk te maken deze vergaderingen bij te wonen.
Qua raadsvergaderingen verandert er niets. Die worden ook in 2005 op
donderdagavond gehouden. Nieuw is dat er vanaf 1 januari nog maar één
raadsbrede commissie is, die ongeveer eens per zes weken op donderdag
gaat vergaderen. Voorheen waren er drie commissies (Bestuurlijke
Zaken, Ruimtelijke Zaken en Maatschappelijke Zaken) die ieder op een
andere dag bij elkaar kwamen. Tijdens de raadsbrede
commissievergadering worden alle onderwerpen behandeld. Agendapunten
die betrekking hebben op ruimtelijke zaken worden geclusterd, evenals
de onderwerpen die op maatschappelijke en bestuurlijke zaken
betrekking hebben. Bij ieder nieuw cluster agendapunten kunt u gebruik
maken van het spreekrecht.
Raadsinformatieavond
De raad voert in 2005 ook de raadsinformatieavond in. Tijdens deze
avond laat de raad zich over één of verschillende onderwerpen
informeren. De organisatie van de raadsinformatie-avond berust bij de
raadsgriffie. U kunt de raadsinformatieavonden bijwonen, maar u kunt
tijdens zon avond geen vragen stellen of uw mening geven.
Tenslotte zijn er de reguliere bewonersbijeenkomsten, zoals u van ons
gewend bent. Ook deze wil de gemeente zoveel mogelijk op
donderdagavond organiseren. U kunt dan vragen stellen en uw mening
geven. Wij geven per informatiebijeenkomst duidelijk aan wat u kunt
verwachten.
St. Josephkerk
Op 20 januari vindt om 20.00 uur in het gemeentehuis de eerste
raadsinformatieavond plaats. Onderzoeksbureau Royal Haskoning
presenteert dan haar rapport over de mogelijke herbestemming van de
St. Josephkerk aan de raadsleden. De raadsleden kunnen ter
verduidelijking inhoudelijke vragen stellen. Omdat het een
raadsinformatieavond is, mag u dus wel komen luisteren, maar u kunt
zelf geen vragen stellen. Op 24 februari organiseert de gemeente een
algemene informatiebijeenkomst over de St. Josephkerk, waarbij het
college graag uw vragen zal beantwoorden.