Gemeente Dongen
Resultaten klanttevredenheidsonderzoek positief 13-01-2005 00:00
Gemeentehuis Dongen heeft tevreden bezoekers
Het grootste gedeelte van de bezoekers van het gemeentehuis krijgt
waar het voor komt en hoeft niet lang te wachten. Ook zijn bezoekers
tevreden over de openingstijden, de fysieke aspecten van het gebouw en
over de medewerkers. Dit blijkt uit de resultaten van het
klanttevredenheidsonderzoek, dat de gemeente in maart en april vorig
jaar onder haar bezoekers hield. Hoewel er weinig verbeterpunten zijn
genoemd, blijft er natuurlijk altijd wat te verbeteren.
De gemeente wilde graag weten wat de klanten vinden van de
dienstverlening aan de balies van het gemeentehuis. In totaal hebben
231 klanten aan het onderzoek meegewerkt.
88% van de ondervraagden kreeg direct waar ze voor kwamen. De andere
12% dus niet, maar het grootste deel heeft daar afdoende uitleg over
gekregen. Iets kon niet direct afgehandeld worden, of de klant had
zelf niet de juiste informatie bij zich.
Baliemedewerkers
De meeste klanten zijn tevreden over de wachttijd bij de balie. Dit is
niet zo vreemd, omdat 84% maximaal 5 minuten heeft moeten wachten. Ook
de baliemedewerkers scoren goed in het onderzoek. Meer dan 90% is
tevreden over de vriendelijkheid, snelheid, duidelijkheid en
zorgvuldigheid van de medewerkers.
Verbeterpunten
Een extra avondopenstelling zou prettig zijn volgens 45% van de
ondervraagden. Ook de privacy aan de balies wordt door een aantal
mensen als verbeterpunt genoemd. Hier zijn al diverse maatregelen voor
getroffen, zoals het plaatsen van glazen schotten tussen de balies.
Tot slot verwacht zon 73% gebruik te gaan maken van de producten die
de gemeente via internet gaat aanbieden. De gemeente gaat begin 2006
werk maken van een zogenaamd e-loket.