Gemeente Dongen


Resultaten klanttevredenheidsonderzoek positief 13-01-2005 00:00 Gemeentehuis Dongen heeft tevreden bezoekers
Het grootste gedeelte van de bezoekers van het gemeentehuis krijgt waar het voor komt en hoeft niet lang te wachten. Ook zijn bezoekers tevreden over de openingstijden, de fysieke aspecten van het gebouw en over de medewerkers. Dit blijkt uit de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek, dat de gemeente in maart en april vorig jaar onder haar bezoekers hield. Hoewel er weinig verbeterpunten zijn genoemd, blijft er natuurlijk altijd wat te verbeteren.

De gemeente wilde graag weten wat de klanten vinden van de dienstverlening aan de balies van het gemeentehuis. In totaal hebben 231 klanten aan het onderzoek meegewerkt.
88% van de ondervraagden kreeg direct waar ze voor kwamen. De andere 12% dus niet, maar het grootste deel heeft daar afdoende uitleg over gekregen. Iets kon niet direct afgehandeld worden, of de klant had zelf niet de juiste informatie bij zich.

Baliemedewerkers
De meeste klanten zijn tevreden over de wachttijd bij de balie. Dit is niet zo vreemd, omdat 84% maximaal 5 minuten heeft moeten wachten. Ook de baliemedewerkers scoren goed in het onderzoek. Meer dan 90% is tevreden over de vriendelijkheid, snelheid, duidelijkheid en zorgvuldigheid van de medewerkers.

Verbeterpunten
Een extra avondopenstelling zou prettig zijn volgens 45% van de ondervraagden. Ook de privacy aan de balies wordt door een aantal mensen als verbeterpunt genoemd. Hier zijn al diverse maatregelen voor getroffen, zoals het plaatsen van glazen schotten tussen de balies. Tot slot verwacht zon 73% gebruik te gaan maken van de producten die de gemeente via internet gaat aanbieden. De gemeente gaat begin 2006 werk maken van een zogenaamd e-loket.