Saxion Hogescholen
BR>

wo 12 januari 2005

Unieke samenwerking tussen OAD en studenten Saxion

Website met bewegende beelden

Studenten van de Saxion-opleidingen Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs en Kunst en Techniek hebben in opdracht van Oad Reizen beeldmateriaal gemaakt op mediterrane vakantiebestemmingen. Binnen Oad Reizen is deze 'moving content' een nieuw medium om potentiële reizigers door middel van bewegend beeldmateriaal van informatie te voorzien. Het beeldmateriaal is gemonteerd tot korte clips die sfeerbeelden weergeven. De ruim 400 gemaakte clips zijn toegankelijk via de site van Oad Reizen.

Op 21 december jongstleden is het pilotproject 'Moving content' officieel afgesloten. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in het gebouw van Saxion Hogescholen in Deventer werd in het bijzijn van betrokkenen en geïnteresseerden teruggeblikt op een bijzondere samenwerking tussen de studenten en de touroperator.

"Pilot geslaagd, missie volbracht". Woorden van de heer Gramsma, marketingmanager bij Oad Reizen. De laatste twee jaar heeft er een verdubbeling plaatsgevonden van het aantal boekingen via internet. Volgens Gramsma is de consument echter bereid wat dieper in de buidel te tasten, wanneer hij het gevoel heeft dat een touroperator toegevoegde waarde heeft. De 'moving content' op de site van Oad kan die meerwaarde bieden.

Wellicht krijgt het project in april een vervolg. Eerst onderzoekt Oad Reizen of de clips daadwerkelijk effect hebben op het keuzegedrag van de consument.


---------------------------------------- EINDE PERSBERICHT
-------------------------------------