Saxion Hogescholen
BR>
wo 12 januari 2005
Unieke samenwerking tussen OAD en studenten Saxion
Website met bewegende beelden
Studenten van de Saxion-opleidingen Hoger Toeristisch en Recreatief
Onderwijs en Kunst en Techniek hebben in opdracht van Oad Reizen
beeldmateriaal gemaakt op mediterrane vakantiebestemmingen. Binnen Oad
Reizen is deze 'moving content' een nieuw medium om potentiële
reizigers door middel van bewegend beeldmateriaal van informatie te
voorzien. Het beeldmateriaal is gemonteerd tot korte clips die
sfeerbeelden weergeven. De ruim 400 gemaakte clips zijn toegankelijk
via de site van Oad Reizen.
Op 21 december jongstleden is het pilotproject 'Moving content'
officieel afgesloten. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in het
gebouw van Saxion Hogescholen in Deventer werd in het bijzijn van
betrokkenen en geïnteresseerden teruggeblikt op een bijzondere
samenwerking tussen de studenten en de touroperator.
"Pilot geslaagd, missie volbracht". Woorden van de heer Gramsma,
marketingmanager bij Oad Reizen. De laatste twee jaar heeft er een
verdubbeling plaatsgevonden van het aantal boekingen via internet.
Volgens Gramsma is de consument echter bereid wat dieper in de buidel
te tasten, wanneer hij het gevoel heeft dat een touroperator
toegevoegde waarde heeft. De 'moving content' op de site van Oad kan
die meerwaarde bieden.
Wellicht krijgt het project in april een vervolg. Eerst onderzoekt Oad
Reizen of de clips daadwerkelijk effect hebben op het keuzegedrag van
de consument.
---------------------------------------- EINDE PERSBERICHT
-------------------------------------