Akzo Nobel

Bestuursvoorzitter Hans Wijers: "Akzo Nobel is nu een sterkere onderneming"

Arnhem, 12 januari 2005 - "De afgelopen twaalf maanden is Akzo Nobel een betere en sterkere onderneming geworden, klaar voor hernieuwde groei in de komende jaren." Dat waren twee belangrijke boodschappen van Bestuursvoorzitter Hans Wijers tijdens de traditionele nieuwjaarstoespraak tot de medewerkers deze middag. Hij voegde eraan toe dat strategisch gezien de focus zich richt op winstgevende groeimogelijkheden over de hele wereld zonder dat dit zal ontaarden in roekeloze bestedingen.

In het Arnhemse hoofdkantoor zei Wijers dat Akzo Nobel het beter had gedaan dan volgens de eerste verwachtingen voor 2004. Hij gaf aan dat er financiële bewegingsruimte is gecreëerd door de verkoop van drie onderdelen van Chemicals. Toekomstige groei wordt zorgvuldig gepland met als doel het versterken van bestaande leiderschapsposities en het uitbreiden in markten met een aantrekkelijk investeringspotentieel. Om een sterkere prestatiecultuur te creëren en een meer professionele en efficiënte organisatie neer te zetten waarin medewerkers zich kunnen ontplooien, worden de komende jaren belangrijke stappen gezet om Akzo Nobel te ontwikkelen tot een 'Talent Factory'. Wijers, die begin volgende maand Akzo Nobels resultaten over 2004 presenteert, benadrukte zijn commitment richting Akzo Nobels Business Units als belangrijkste bouwstenen van de onderneming. Tegelijkertijd markeerde hij het belang van het opheffen van versnippering bij IT, Human Resources en andere ondersteunende functies. Ook onderstreepte Wijers de noodzaak om volledig te voldoen aan alle relevante wet- en regelgeving zoals aangegeven in de business principles van de onderneming. "Regelgevers eisen meer consistentie en transparantie op het gebied van financiën, controle en naleving", aldus Wijers. "Wij bouwen een cultuur die is gericht op hoge prestaties en op sterke verbondenheid met onze business principles. Het afgelopen jaar hebben wij een professionelere organisatie opgezet. Het jaar zal weer uitdagend zijn, maar wij zijn goed voorbereid om 2005 te maken tot een keerpunt naar groei en te bouwen aan een onderneming waar wij trots op zijn om voor te werken." Internet: www.akzonobel.nl
Ons Safe Harbor Statement is van toepassing op dit persbericht. Corporate Media Relations: tel. 026 - 366 4343