- PERSBERICHT -
Siebel Systems breidt met de komst van versie 6 de functionaliteit van Siebel CRM OnDemand drastisch uit
Nieuwe release versnelt de ROI aanzienlijk dankzij standaard aanwezige branche-oplossingen, geavanceerde verkoopondersteunende faciliteiten en uitgebreide analytische voorzieningen
SAN MATEO, Calif. - 12 januari 2005 - Siebel Systems heeft Siebel CRM OnDemand versie 6 uitgebracht. Met deze nieuwe release is nu de eerste en tot nu toe enige hosted CRM-oplossing beschikbaar die standaard branchespecifieke oplossingen kent. Het gebruik van standaard aanwezige branchespecifieke oplossingen betekent dat klanten belangrijke kosten- en tijdsvoordelen kunnen behalen. Ook beschikken zij nu over geavanceerde verkoopondersteunende hulpmiddelen, zoals workflowvoorzieningen. Bovendien zijn de analytische faciliteiten van Siebel OnDemand uitgebreid. Met de introductie van release 6 heeft Siebel Systems de functionaliteit van Siebel OnDemand verdubbeld ten opzichte van de voorgaande release. Organisaties van welke omvang dan ook kunnen daardoor nu beschikken over een snel in gebruik te nemen en gemakkelijk te gebruiken oplossing voor het werven, vasthouden en bedienen van klanten.
"We hebben de lat in de markt voor hosted CRM-oplossingen opnieuw fors hoger gelegd. Door optimaal gebruik te maken van de elf jaar ervaring die Siebel Systems in de CRM-markt heeft opgebouwd en de ruim twee miljard dollar aan investeringen in research & development die wij hebben gedaan, zijn we nu in staat de 'return on investment' (ROI) van organisaties die Siebel CRM OnDemand toepassen drastisch te versnellen", zegt Bruce Cleveland, senior vice president en general manager van Siebel OnDemand and SMB. "Andere hosted producten maken het voor klanten noodzakelijk om kostbare en tijdrovende maatwerkaanpassingen te ontwikkelen. Siebel CRM OnDemand daarentegen biedt standaard ondersteuning voor branchespecifieke bedrijfsprocessen. Hierdoor zijn bedrijven in staat om snel en tegen lage kosten succes te boeken op het gebied van verkoop, marketing en ondersteuning."
"Door standaard branchespecifieke voorzieningen aan te bieden, maakt Siebel CRM OnDemand het bedrijven mogelijk om hun klanten beter te bedienen dan mogelijk zou zijn geweest met standaard CRM-producten", zegt Denis Pombriant, managing director van Beagle Research. "Zelfs al zou een gewone hosted CRM-product kunnen worden aangepast aan branchespecifieke eisen en wensen, dan zou het zeker vier tot zes maanden duren voordat alle maatwerkaanpassingen gereed zijn en het eindproduct in gebruik kan worden genomen. Dat betekent voor bedrijven al gauw een extra kostenpost van een half miljoen dollar, geld dat men moet uitgeven nog voordat het CRM-product daadwerkelijk kan worden toegepast."
Eerste hosted CRM-oplossing met standaard branchespecifieke werkprocessen Siebel CRM OnDemand biedt belangrijke branchespecifieke functionaliteiten die niet beschikbaar zijn bij het aanpassen van een gewoon hosted CRM-product. Zo maakt alleen Siebel CRM OnDemand het voor financieel adviseurs mogelijk om hun orderportefeuille te maximaliseren door middel van een beter beheer van complexe klantenrelaties. Denk aan de relaties tussen huishoudens en portfolios. Met deze nieuwe versie is Siebel CRM OnDemand nu beschikbaar als vier branchespecifieke oplossingen:
- Siebel CRM OnDemand Financial Services Edition: Wealth Management/Insurance Edition. Deze versie biedt financieel adviseurs en verzekeringsagenten een compleet platform voor het beheren van sales leads, maar ook huishoudens en contactprofielen. Tevens kan de ontwikkeling van de portofolio van klanten worden gevolgd.
- Siebel CRM OnDemand High Tech Edition. Deze versie maakt het gezamenlijk bewerken van het indirecte kanaal mogelijk, evenals een procesgestuurde verkoop en asset management die inspeelt op de eisen van technologiebedrijven ten aanzien van verkoop, marketing en service.
- Siebel CRM OnDemand Life Sciences Edition: Medical Edition. Deze editie helpt leveranciers van medische apparatuur en diensten evenals hun partners om klanten met een hoge waarde te identificeren, te werven en vast te houden. Tegelijkertijd maakt deze editie het deze bedrijven mogelijk om services en ondersteuning te bieden van een ongekend hoog niveau.
- Siebel CRM OnDemand Automotive Edition. Deze branchespecifieke variant biedt autofabrikanten en dealers een geïntegreerd CRM-platform voor het vergroten van de verkopen, het aanbieden van effectieve en gepersonaliseerde serviceverlening, terwijl tegelijkertijd de resultaten van marketingcampagnes kunnen worden verbeterd.
Geavanceerde functionaliteit vormt nieuwe benchmark De nieuwe workflowvoorziening 'Sales Process Coach' (SPC) maakt het bedrijven mogelijk om verkoopmethoden te implementeren die zich in de praktijk reeds hebben bewezen. Dit betekent dat de gehele verkoopafdeling van deze methodieken gebruik kan maken, alle relevante gegevens invoert en op geautomatiseerde wijze taken toebedeeld krijgt in iedere fase van het verkoopproces. Andere nieuwe voorzieningen in Siebel CRM OnDemand die de effectiviteit van de verkoopinspanningen vergroten zijn onder andere:
- Mail Merge voor Microsoft Word
- standaard ondersteuning voor rapportage en analyse met behulp van Microsoft Excel
- geavanceerde hulpmiddelen voor 'territory management' - ondersteuning van nieuwe talen (Chinees, Japans, Koreaans en Portugees)
Sterke uitbreiding van analytische voorzieningen voor beter inzicht Siebel CRM OnDemand is de enige hosted CRM-oplossing die standaard voorzien is van een datawarehouse. Hierdoor biedt Siebel CRM OnDemand ongekende mogelijkheden voor het analyseren van zowel historische als realtime gegevens. Met de nieuwe release biedt Siebel Systems nu geavanceerde analytische faciliteiten die direct inzicht geven in gegevens zodra deze beschikbaar komen. Dat gebeurt op een dusdanige manier dat de gebruiker bovendien direct tot nieuwe acties kan overgaan. Denk aan voorzieningen als 'conditional formatting', 'calculated fields' en 'realtime prompts'. Daarnaast telt versie 6 van Siebel CRM OnDemand 35 procent meer standaard rapporten en analyses. Daaronder bevinden zich onder andere marketing dashboards, 'predictive analytics' en voorzieningen voor het analyseren van historische gegevens.
Beschikbaarheid en prijsstelling
Siebel CRM OnDemand Release 6 is per direct beschikbaar in Amerikaans en Brits Engels, Duits, Frans, Italiaans, Japans, Koreaans, Portugees, Spaans en 'Simplified Chinese'. Kijk voor meer informatie op www.crmondemand.com.
Over IBM Hosting Services
IBM's hosting services helpen klanten om optimaal gebruik te maken van Siebel's on demand CRM-oplossingen. Dat gebeurt op een flexibele en kosteneffectieve wijze. Andere on demand services van IBM hebben betrekking op security, verwerkingscapaciteit, software als service en desktopbeheer. De meeste diensten zijn beschikbaar tegen een vergoeding op basis van het daadwerkelijke gebruik dat een klant van een dienst maakt. Kijk voor meer informatie op
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl.
© 1990-2005 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Senior Marketing Director Western Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000