KPMG


Studenten bereiden komst nieuwe televisiezender voor

12 januari 2005

Er komt opnieuw een nieuwe televisiezender, i.Rule.tv. Deze fictieve zender moet medio 2005 in de lucht zijn en richt zich op de groep jongeren van 18 tot en met 25 jaar.

De zender maakt korte metten met de traditionele programmering. De kijker bepaalt wat hij wil zien en wanneer. De programmering van de tv-zender richt zich op drie themas die voor de doelgroep relevant zijn: Music, Sport en Lifestyle. Ieder thema krijgt naast zendtijd een eigen internetportal en op en duur een eigen magazine. Zo zal het Music Channel digitaal live- concerten uitzenden. De kijker kan inloggen en vervolgens een hoek selecteren van waaruit hij het podium bekijkt. Na het zien van de live-registratie kan de kijker op de internetsite van het Music channel nachatten met andere fans of direct de nieuwe cd van de artiest downloaden. Interactiviteit en multimediale benadering zijn van groot belang voor de zender. Zo zullen de programmas zijn gekoppeld aan internet, mobiele telefoons en magazines.

Voordat het zover is, zullen accountants in spé zich echter nog over de financiële huishouding van iRule.tv moeten buigen. De oprichting van de televisiezender vormt de basis van de Accountancygame 2005 van accountants- en adviesorganisatie KPMG, het jaarlijkse spel dat studenten een beeld geeft van de diversiteit van het vak van accountant en het werken bij KPMG. De spelers zullen tijdens het spel een aantal opdrachten moeten uitvoeren. Deze variëren van het opstellen van een risico-analyse, het beoordelen van een jaarrekening tot het verstrekken van advies. Daarnaast dienen zich allerlei onverwachte en interessante vraagstukken aan, zoals problemen met hackers.

De KPMG Accountancygame vindt plaats van 9 t/m 25 februari en biedt accountancy- en economiestudenten die in de laatste fase van hun studie zijn de gelegenheid om op interactieve wijze kennis te maken met de dagelijkse praktijk van het accountancyvak bij KPMG. Na de start krijgen de kandidaten iedere week een hoofdopdracht. Daarnaast zijn er subopdrachten, die via een speciale intranetsite, sms, e-mail of digitale videoboodschappen worden gegeven. Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de deelnemers punten verzamelen. Daarbij gaat het niet alleen om kennis, maar ook om persoonlijke eigenschappen, zoals teamgeest, creativiteit en integriteit. Na twee weken zullen 125 kandidaten overblijven die gaan strijden om 15 finaleplaatsen. De finale van de Accountancygame 2005 vindt plaats op 2 maart 2005. Inschrijven kan tot 6 februari via de site van de Accountancygame.

Voor nadere informatie: Andy Bellm, telefoon (020) 656 7039

KPMG International is a Swiss cooperative of which all KPMG firms are members. KPMG International provides no professional services to clients. Each member firm is a separate and independent legal entity and each describes itself as such (e.g., 'KPMG Holding NV, the Dutch member firm of KPMG International.').

© 2005 KPMG Holding NV, the Dutch member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All Rights Reserved.
KPMG Online Privacy Statement and Disclaimer