KPMG
Studenten bereiden komst nieuwe televisiezender voor
12 januari 2005
Er komt opnieuw een nieuwe televisiezender, i.Rule.tv. Deze fictieve
zender moet medio 2005 in de lucht zijn en richt zich op de groep
jongeren van 18 tot en met 25 jaar.
De zender maakt korte metten met de traditionele programmering. De
kijker bepaalt wat hij wil zien en wanneer. De programmering van de
tv-zender richt zich op drie themas die voor de doelgroep relevant
zijn: Music, Sport en Lifestyle. Ieder thema krijgt naast zendtijd een
eigen internetportal en op en duur een eigen magazine. Zo zal het
Music Channel digitaal live- concerten uitzenden. De kijker kan
inloggen en vervolgens een hoek selecteren van waaruit hij het podium
bekijkt. Na het zien van de live-registratie kan de kijker op de
internetsite van het Music channel nachatten met andere fans of direct
de nieuwe cd van de artiest downloaden. Interactiviteit en
multimediale benadering zijn van groot belang voor de zender. Zo
zullen de programmas zijn gekoppeld aan internet, mobiele telefoons en
magazines.
Voordat het zover is, zullen accountants in spé zich echter nog over
de financiële huishouding van iRule.tv moeten buigen. De oprichting
van de televisiezender vormt de basis van de Accountancygame 2005 van
accountants- en adviesorganisatie KPMG, het jaarlijkse spel dat
studenten een beeld geeft van de diversiteit van het vak van
accountant en het werken bij KPMG. De spelers zullen tijdens het spel
een aantal opdrachten moeten uitvoeren. Deze variëren van het
opstellen van een risico-analyse, het beoordelen van een jaarrekening
tot het verstrekken van advies. Daarnaast dienen zich allerlei
onverwachte en interessante vraagstukken aan, zoals problemen met
hackers.
De KPMG Accountancygame vindt plaats van 9 t/m 25 februari en biedt
accountancy- en economiestudenten die in de laatste fase van hun
studie zijn de gelegenheid om op interactieve wijze kennis te maken
met de dagelijkse praktijk van het accountancyvak bij KPMG. Na de
start krijgen de kandidaten iedere week een hoofdopdracht. Daarnaast
zijn er subopdrachten, die via een speciale intranetsite, sms, e-mail
of digitale videoboodschappen worden gegeven. Met het uitvoeren van de
opdrachten kunnen de deelnemers punten verzamelen. Daarbij gaat het
niet alleen om kennis, maar ook om persoonlijke eigenschappen, zoals
teamgeest, creativiteit en integriteit. Na twee weken zullen 125
kandidaten overblijven die gaan strijden om 15 finaleplaatsen. De
finale van de Accountancygame 2005 vindt plaats op 2 maart 2005.
Inschrijven kan tot 6 februari via de site van de Accountancygame.
Voor nadere informatie: Andy Bellm, telefoon (020) 656 7039
KPMG International is a Swiss cooperative of which all KPMG firms are
members. KPMG International provides no professional services to
clients. Each member firm is a separate and independent legal entity
and each describes itself as such (e.g., 'KPMG Holding NV, the Dutch
member firm of KPMG International.').
© 2005 KPMG Holding NV, the Dutch member firm of KPMG International, a
Swiss cooperative. All Rights Reserved.
KPMG Online Privacy Statement and Disclaimer