Ingezonden persbericht


Persbericht

MediaCatalyst realiseert nieuwe website World Press Photo

Nieuwe website voor iedereen wereldwijd toegankelijk

Amsterdam, 12 januari 2005 - World Press Photo start haar jubileumjaar met de lancering van een nieuwe website, gerealiseerd door het Amsterdamse bureau MediaCatalyst. De website is geactiveerd tijdens de nieuwjaarsreceptie in Amsterdam, die het begin inluidt van het jubileumjaar waarin de organisa tie50jaarbestaat.MediaCatalystheeftinnauwoverlegmetWorldPressPhotohetconcept,hetontwerpendeimplementatievandenieuwewebsitegerealiseerd.Dewebsitewww.worldpressphoto.nlbiedto.a.eenbijzonderoverzichtvandemooistefoto'svaninternationalefotografen.

"World Press Photo is een mondiaal opererende organisatie met als doel het promoten van de persfotografie door de jaarlijkse wedstrijd, masterclasses en seminars in minder ontwikkelde landen", zegt Michiel Munneke, Managing Director World Press Photo. "Daarom was een belangrijke eis aan de nieuwe website dat we ook mensen zonder snel internet dezelfde beleving kunnen bieden."

Zowel de lay-out, als de navigatie en de kleuren, zijn zeer zorgvuldig geselecteerd. Het resultaat is een ongecompliceerde, eenvoudige website die de foto's recht doet. Om de kosten voor World Press Photo minimaal te houden en tegelijkertijd de gebruikersvriendelijkheid te verhogen, is bewust gekozen voor een open source content management-systeem. Belangrijk tijdens het herontwerpen van de website was om er een levendig en dynamisch geheel van te maken, met een content management-systeem dat eenvoudig te onderhouden is en meegroeit met de organisatie. World Press Photo kan zo zelf de website eenvoudig onderhouden en up-to-date informatie bieden over de wedstrijd, tentoonstellingen, seminars, jubileumacties tijdens het 50-jarig bestaan, educatieprojecten en de organisatie.

"Voorwaarde voor het kunnen bouwen van een optimaal functionerende website is dat het bureau de opdrachtgever door en door kent. MediaCatalyst heeft ruimschoots de tijd genomen om inzicht te krijgen in wat de identiteit van onze organisatie is, hoe we ons positioneren en welke doelgroepen we onderscheiden. Om vervolgens de vertaalslag naar de vormgeving en techniek te maken", aldus Michiel Munneke.

Over MediaCatalyst
MediaCatalyst, gevestigd in Amsterdam, Los Angeles en New York is gespecialiseerd in digitale marketing en interactieve oplossingen. Sinds haar oprichting in 2001 toont MediaCatalyst een continue groei zonder externe investeringen. Ieder project van MediaCatalyst wordt bekeken in het licht van de langetermijnstrategie van de klant om zo te komen tot een effectief en duurzaam product, dat past bij de wensen en toekomstige aspiraties van de klant.