Ingezonden persbericht


Persbericht

INSINC: markt vraagt om strategisch inkoopadvies

INSINC na eerste jaar op 13 medewerkers

Baarn, 12 januari 2005 Inkoopadviesbureau INSINC kijkt terug op een succesvol eerste jaar. Met nu dertien medewerkers en een goed gevulde opdrachtenportefeuille kan worden vastgesteld dat de oprichters een gat in de markt hebben ontdekt, of op zijn minst met een goede propositie zijn ingestapt.

Het is ons meegevallen hoe snel onze dienstverlening is aangeslagen. Kennelijk was de tijd rijp voor een frisse en professionele partij. Vanaf dag 1 zijn we winstgevend. Dat zegt Alex Couperus, managing partner van INSINC en samen met Geert de Ruijter oprichter van het bureau. Er blijkt behoefte te bestaan aan de combinatie van hoogwaardig advies met praktische uitvoering. Door onze innovatieve aanpak weten we ons goed te onderscheiden. De traditionele inkoopadviesbureaus adviseren doorgaans vanuit een visie op inkoop als een min of meer op zich zelfstaande discipline. INSINC houdt er een bredere, meer bedrijfsmatige kijk op na. In de visie van INSINC is Inkoop een primair bedrijfsproces dat alle functies in de organisatie raakt, niet alleen de financiële, maar ook R&D, Sales, Marketing, Facilities, HRM en Productie: alles begint bij Inkoop. Dankzij goede inkoopprocessen presteren de andere functies beter. Het bereiken van kostenbesparingen vormt, hoe belangrijk ook in deze tijden van efficiencywinst en bezuinigingen, dus maar één aspect van de dienstverlening.

INSINC fungeert als one-stop-shop. Bedrijven kunnen bij ons terecht voor advies, maar ook voor capaciteit. Door specialisten te werven en te selecteren voor een vaste functie of als het flexibel moet zijn in de vorm van interim-management en detachering. Dat complete aanbod voorziet duidelijk in een behoefte, zegt Couperus. Vooruitkijkend verwacht Couperus de stijgende lijn voort te kunnen zetten. Over een paar jaar willen we op zo n 25 à 30 medewerkers uitkomen. Dat is zo n beetje de maximale omvang voor een bureau als het onze. Het komende jaar staat het verder verdiepen en verbreden van kennis op het gebied van inkoopprocessen op de agenda. Dan gaat het om eigen onderzoek, het ontwikkelen en publiceren van benchmarks en dergelijke.

Over Insinc

INSINC is een jong, innovatief en professioneel inkoopadviesbureau met als missie het optimaliseren van de inkoopprocessen van de klant en het realiseren van besparingen. In de visie van INSINC is Inkoop een primair bedrijfsproces dat alle functies in de organisatie raakt: alles begint bij Inkoop. Dankzij goede inkoopprocessen presteren de andere functies beter.

INSINC brengt de inkoopprocessen in kaart, doet voorstellen voor duurzame verbetering en helpt die uit te voeren, indien gewenst door de inkoopfunctie (tijdelijk) te vervullen of extern op zoek te gaan naar een geschikte inkoopspecialist. Diensten zijn Consultancy, Werving & Selectie en Detachering.

INSINC is in 2003 opgericht, en telt 13 medewerkers. Klanten zijn onder meer: OZ Zorgverzekeringen, Goudse Verzekeringen, Ministerie van Financiën, FNV bondgenoten, GVB Amsterdam, Tennet, Renault Nissan Nederland, InAlfa, BiogenIdec, Banta Global Turnkey en Tiscali.

INSINC

Amsterdamsestraatweg 57

3744 MA Baarn

(035) 5288110

www.insinc.nl

Perscontacten:

Theo Loth

(Loth PR Writing & Consultancy)

+31 652 322 210

theo@loth.nl

Links Alex Couperus, rechts Geert de Ruijter. Foto is ook in hoge resolutie beschikbaar. Mail naar theo@loth.nl