Beleef Friesland via Internet
Bron: Gemeente Leeuwarden (11-01-2005)
Om meer toeristen naar Fryslân te trekken is deze week de campagne
Beleef Friesland, het andere Nederland gestart. De meerjarige campagne
richt zich allereerst op Nederland, Duitsland en België en moet met
name aanspreken bij gezinnen met kinderen en tweeverdieners. De
campagne van Fryslân Marketing is een samenwerking met de
brancheorganisaties RECRON, HISWA en Koninklijke Horeca Nederland, de
Friese VVV's en de Provincie Fryslân.
Het eerste exemplaar van de nieuwe imagobrochure Beleef Friesland.nl
werd op 10 januari door directeur Paul van Gessel aangeboden aan
gedeputeerde Bertus Mulder van de provincie Fryslân. Hij toonde zich
bijzonder ingenomen met de nieuwe promotieproducten. Centraal staat
een geheel vernieuwde internetsite www.beleefFriesland.nl. Daarnaast
start deze week een radiocampagne en staat Fryslân prominent op de
Vakantiebeurs in Utrecht. Verder komt Fryslân in diverse magazines en
Tv-programma's. Met deze gezamenlijke campagne wil Fryslân terug in de
top 3 van Nederlandse vakantiebestemmingen.
Fryslân wordt vooral gepromoot via het internet. Uit onderzoek blijkt
dat 80% van de consumenten het internet gebruikt om informatie te
verzamelen. Zo'n 50% boekt tegenwoordig de vakantie via het internet.
Naast de Nederlandse versie van www.beleefFriesland.nl is er een
Duitse en een Engelse.
Gemeente Leeuwarden