Gemeente Leeuwarden

Beleef Friesland via Internet

Bron: Gemeente Leeuwarden (11-01-2005) Om meer toeristen naar Fryslân te trekken is deze week de campagne Beleef Friesland, het andere Nederland gestart. De meerjarige campagne richt zich allereerst op Nederland, Duitsland en België en moet met name aanspreken bij gezinnen met kinderen en tweeverdieners. De campagne van Fryslân Marketing is een samenwerking met de brancheorganisaties RECRON, HISWA en Koninklijke Horeca Nederland, de Friese VVV's en de Provincie Fryslân.

Het eerste exemplaar van de nieuwe imagobrochure Beleef Friesland.nl werd op 10 januari door directeur Paul van Gessel aangeboden aan gedeputeerde Bertus Mulder van de provincie Fryslân. Hij toonde zich bijzonder ingenomen met de nieuwe promotieproducten. Centraal staat een geheel vernieuwde internetsite www.beleefFriesland.nl. Daarnaast start deze week een radiocampagne en staat Fryslân prominent op de Vakantiebeurs in Utrecht. Verder komt Fryslân in diverse magazines en Tv-programma's. Met deze gezamenlijke campagne wil Fryslân terug in de top 3 van Nederlandse vakantiebestemmingen.

Fryslân wordt vooral gepromoot via het internet. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de consumenten het internet gebruikt om informatie te verzamelen. Zo'n 50% boekt tegenwoordig de vakantie via het internet. Naast de Nederlandse versie van www.beleefFriesland.nl is er een Duitse en een Engelse.