AutoRai

Volvo blijft groeien

(11-1-2005)
Volvo blijft het succes op de Nederlandse markt doorzetten. De Zweedse autofabrikant verkocht in 2004 maar liefst 19.284 autoâs, wat goed is voor een marktaandeel van 3,99 procent.
Vooral de nieuwe S40 en V50 doen het erg goed in het zakelijke segment, terwijl de XC90 absoluut marktleider is in de klasse van luxe SUVâs.

Algemeen Directeur Kiek van der Wall van Volvo Cars Nederland blikt terug op een bijzonder goed jaar: âZoals de afgelopen jaren gebruikelijk, planten we ook deze keer weer een boom voor elke verkochte Volvo. Dat worden er dus bijna 20.000! Onze verkoopaantallen zijn uitzonderlijk hoog voor een premium automerk. Wij danken het succes in Nederland voornamelijk aan de consistente opbouw en communicatie van onze merkwaarden veiligheid, zorg voor het milieu en kwaliteit. Scandinavisch design en rijdynamiek zijn daar de afgelopen jaren nog eens bijgekomen. En wij nemen in het segment van luxe autoâs een aparte positie in; een Volvo wordt door zijn bescheiden en kwalitatieve uitstraling overal geaccepteerd.â

Schot in de roos
Volvo introduceerde in 2004 de compleet nieuwe S40 en V50. Beide autoâs werden zeer positief ontvangen door de pers en waren meteen populair. Van der Wall hierover: âDe Volvo S40 en V50 zijn beide autoâs die zeer dynamisch rijden en er gelikt, maar toch ingetogen uitzien. Dat spreekt de zakelijke rijder van nu erg aan. Met de introductie van de nieuwe 110 pk dieselmotor op de AutoRAI denken we het zakelijke succes van deze autoâs zelfs nog verder uit te bouwen. Daarnaast hebben wij met de V70 en XC70 een unieke positie in Nederland. Ondanks het feit dat deze autoâs al wat langer op de markt zijn, blijven ze ongelooflijk populair. De XC90 tenslotte is een schot in de roos gebleken. De komende jaren zetten we onze groei voort met de toevoeging van een aantal geheel nieuwe modellen aan ons gamma.â