Ingezonden persbericht



---

File: 7a6727.gif


PERSBERICHT

Cadillac & Corvette Europe sluit meerjarige overeenkomst met Bookmark

Interactieve marketing belangrijk speerpunt voor verovering Europese markt

Naarden, 10 januari 2005.

Sinds 1 oktober 2003 timmert Cadillac & Corvette Europe (onderdeel van Kroymans Corporation en destijds organisatorisch geheel nieuw opgezet) flink aan de weg om in Europa de legendarische Amerikaanse automerken Cadillac en Corvette nieuw leven in te blazen. Het hoofdkantoor van Cadillac & Corvette Europe (CCE) is gevestigd in Nederland en zal eind januari neerstrijken in het indrukwekkende Cadillac & Corvette Experience Center in Breukelen, pal aan de snelweg A2.

Een jaar geleden werd het in Naarden gevestigde interactieve marketingbureau Bookmark na een pitch door CCE gekozen als bureau voor de ontwikkeling en implementatie van de CRM-strategie en alle online en offline direct marketingactiviteiten. Zo zette Bookmark in 2004 o.a. een webbased CRM-infrastructuur neer, werden de websites www.cadillaceurope.com en www.corvette-europe.com gelanceerd en kreeg het meertalige Europese customer contact center gestalte. Daarnaast werden het afgelopen jaar tevens de offline en online DM introductiecampagnes ontwikkeld voor de nieuwe Cadillac-modellen XLR en SRX. Binnenkort worden de campagnes voor de zesde generatie Corvette en de nieuwe Cadillac STS gelanceerd.

Geen beperkingen
"Het feit dat er nog niets was en CCE van scratch moest beginnen, betekende een groot voordeel in de implementatie van de plannen. Er waren namelijk geen beperkingen en obstakels in de zin van een reeds bestaande infrastructuur of een 'vastgeroeste' organisatie die de implementatie van dergelijke CRM- en interactieve marketingstrategieën vaak bemoeilijken", aldus Brian Hirman, Managing Director van Bookmark.

Stevig fundament
Bij aanvang kwamen CCE en Bookmark in eerste instantie een éénjarig contract overeen. Bülent Polat, verantwoordelijk voor CRM, internet en DM binnen CCE: "Als nieuwe marketingorganisatie stonden wij voor de geweldige uitdaging te bouwen aan de merken Cadillac en Corvette in Europa. De keuze voor de bureaus met wie je dat wilt doen is daarbij cruciaal. Vandaar dat we ons in het begin voor één jaar wilden binden aan Bookmark, om daadwerkelijk de samenwerking in de dagelijkse praktijk met ze te ervaren. In het afgelopen jaar hebben we gezamenlijk succesvol een stevig fundament neergelegd voor de toekomst. Dit heeft ons het volste vertrouwen gegeven om het partnership met Bookmark voor langere termijn vast te leggen."

NOOT AAN DE REDACTIE

BIJLAGEN:

- FOTO MET V.L.N.R. B?LENT POLAT (MANAGER SALES PROMOTION & CRM, CCE), BRIAN HIRMAN (MANAGING DIRECTOR, BOOKMARK) EN OLAF DE BRUIJN (VICE PRESIDENT MARKETING, CCE)


- LOGO'S CADILLAC EN CORVETTE

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ABN AMRO, ANWB Engin, Aviko, Buena Vista Home Entertainment (Disney), Cadillac & Corvette Europe, Center Parcs, Grolsch, Philips, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland, en is sedert 1997 uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingbureaus in Nederland.

Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark, Brian Hirman
e-mail: b.hirman@bookmark.nl
telefoon: 035 - 672 10 00


---- --