Horecava 2005
24 jun 2004
WORLD FOOD TRENDS OP HORECAVA 2005
Het nieuwe World Food Trends belicht de laatste food trends op
Horecava 2005. De nieuwste ideeën over food en inrichting,
geïnspireerd op de wereldkeuken zijn er straks te zien. Bruisend
middelpunt blijft de HorecavArena: het podium waar de beleving van het
horecavak centraal staat. Ook innovaties in de branche krijgen volop
aandacht met het nieuwe Innovatie Theater en de Innovatieroute. Zon
450 bedrijven gaan zich naar verwachting op deze Horecava presenteren.
Hiermee vinden bezoekers alle relevante productcategorieën terug op de
beursvloer van Horecava 2005. Het nationale vakevenement voor horeca
en grootkeuken vindt plaats van maandag 10 tot en met donderdag 13
januari 2005 in Amsterdam RAI.
Inspirerende evenementen
World Food Trends laat uitgebreid de opvallendste ontwikkelingen op
het gebied van eten in de horeca zien. In het paviljoen is niet alleen
aandacht voor food uit de wereldkeuken, maar ook voor de productie
(zoals apparatuur en technieken) en presentatie (inrichting en
aankleding). De gehele dag vinden er op World Food Trends
kleinschalige demonstraties, presentaties, proeverijen en workshops
plaats. World Food Trends is opgezet na het succes van de Food Trends
Pleinen op Horecava 2003. Het paviljoen wordt ingevuld met medewerking
van exposanten. Die intentie hebben Kweker Groothandel, Satelliet
Meubelen en Klaasen Interieur al getoond. Vanzelfsprekend staat
deelname van andere bedrijven ook open.
De HorecavArena blijft het podium voor grootschalige activiteiten.
Iedere dag bestaat het programma uit de sessies Kooktijd, Proeflokaal
en feestelijke Prijsuitreikingen. De eerste dag zijn dat de officiële
opening van de Horecava en de uitreiking van de Horecava Innovation
Award. Elders op de beursvloer vinden vanzelfsprekend de bekende
kookwedstrijden plaats zoals de Convenience Kookwedstrijden en het
Lekkerste Broodje van Nederland.
Innovaties in de schijnwerpers
Bezoekers gaan meer zien van de innovatieve inzendingen voor de vijfde
Horecava Innovation Award. Het jubileum is reden om extra activiteiten
rondom de award te organiseren. Zo komen er naast de nominaties voor
de prijs ook eervolle vermeldingen. De jury heeft hiertoe besloten
omdat er tussen de inzendingen interessante nieuwe innovaties zaten
die voor bezoekers onzichtbaar bleven. Speciaal voor deze bedrijven
staat op Horecava het Innovatie Theater. Zij kunnen in dit Theater
presentaties en demonstraties houden met hun uitverkoren producten en
diensten. Daarnaast krijgen de meest opzienbarende inzendingen van
exposanten een plek in de Innovatieroute op de beursvloer. De
inschrijving voor de Horecava Innovation Award staat ook open voor
niet-deelnemers. De overall winnaar krijgt naast het kunstwerk een
Trend Trip voor twee personen aangeboden. Deze Trend Trip gaat naar
een hippe Europese stad waar de winnaar een kijkje in de keuken van
enkele vooruitstrevende bedrijven gaat nemen.
Wine Professional
Ook dit jaar vindt het exclusieve wijnevenement Wine Professional
gelijktijdig plaats met de eerste drie dagen van Horecava: maandag 10
tot en met woensdag 12 januari 2005. Bezoekers kunnen bij tal van
leveranciers nieuwe wijnen en fijne gastronomie ontdekken. Wine
Professional wordt gezamenlijk met The Wine & Food Association
georganiseerd.
Voorregistratie via internet
Horecava is alleen toegankelijk voor vakbezoekers. Voor toegang tot
Horecava is vooraf registratie nodig. Dit heeft zowel voordelen voor
bezoekers als exposanten. Zo kunnen bezoekers eenvoudiger aan een
toegangskaart komen via de internetsite mits ze aan kunnen geven in
het vak werkzaam te zijn. Ook exposanten profiteren van de
toegangsregeling. Zo hebben ze de zekerheid dat alleen vakbezoekers
toegang krijgen. Horecava 2005 is dagelijks geopend van maandag 10 tot
en met donderdag 13 januari van 11.00 tot 18.00 uur. Na de zomer is op
www.horecava.nl meer informatie te vinden over deelnemers, nieuwe
activiteiten en registratie.
Amsterdam, 21 juni 2004
Noot voor de redactie /
Amsterdam RAI