Gemeente Twenterand
Service Informatie Centrum Gemeente Twenterand, klantgericht en
efficiënt!
Vragen van u sneller beantwoord
De gemeente is 10 januari 2005 gestart met een Service Informatie
Centrum. Concreet betekent dit dat uw (telefonische) vragen sneller
beantwoord kunnen worden. De gemeente beschikt over één algemeen
telefoonnummer (0546-557777) waar u met al uw vragen en eventuele
klachten terecht kunt. Ook de website geeft direct antwoord op een
flink aantal vragen. Hiervoor is de receptie van het gemeentehuis
veranderd in een Service Informatie Centrum.
In de afgelopen periode hebben alle afdelingen binnen de gemeente de
antwoorden op vragen waarvoor zij vaak worden benaderd,
geïnventariseerd. Hiervan is een alfabetische lijst gemaakt en deze
lijst is nu beschikbaar op de website van de gemeente. Klanten kunnen
op elk gewenst moment, zelf kijken of hun vraag op de lijst van de
website wordt beantwoord. Ook de medewerkers van het Service
Informatie Centrum beschikken over de antwoorden op deze vragen.
Hierdoor kunnen zij veel telefonische vragen direct beantwoorden,
zonder dat de klant doorverbonden wordt. De taken en diensten van het
Service Informatie Centrum worden de komende tijd steeds verder
uitgebreid, waardoor er steeds meer vragen door de medewerkers van het
Service Informatie Centrum kunnen worden afgedaan.
Voordeel van dit systeem is dat u niet langer dan absoluut
noodzakelijk moeten wachten op een antwoord en de medewerkers van de
gemeente niet vaker dan absoluut noodzakelijk telefonisch worden
gestoord tijdens hun werkzaamheden, zodat zij efficiënter kunnen
werken. Kortom: klantgericht en efficiënt!