Gemeente Twenterand


Service Informatie Centrum Gemeente Twenterand, klantgericht en efficiënt!
Vragen van u sneller beantwoord

De gemeente is 10 januari 2005 gestart met een Service Informatie Centrum. Concreet betekent dit dat uw (telefonische) vragen sneller beantwoord kunnen worden. De gemeente beschikt over één algemeen telefoonnummer (0546-557777) waar u met al uw vragen en eventuele klachten terecht kunt. Ook de website geeft direct antwoord op een flink aantal vragen. Hiervoor is de receptie van het gemeentehuis veranderd in een Service Informatie Centrum.

In de afgelopen periode hebben alle afdelingen binnen de gemeente de antwoorden op vragen waarvoor zij vaak worden benaderd, geïnventariseerd. Hiervan is een alfabetische lijst gemaakt en deze lijst is nu beschikbaar op de website van de gemeente. Klanten kunnen op elk gewenst moment, zelf kijken of hun vraag op de lijst van de website wordt beantwoord. Ook de medewerkers van het Service Informatie Centrum beschikken over de antwoorden op deze vragen. Hierdoor kunnen zij veel telefonische vragen direct beantwoorden, zonder dat de klant doorverbonden wordt. De taken en diensten van het Service Informatie Centrum worden de komende tijd steeds verder uitgebreid, waardoor er steeds meer vragen door de medewerkers van het Service Informatie Centrum kunnen worden afgedaan.

Voordeel van dit systeem is dat u niet langer dan absoluut noodzakelijk moeten wachten op een antwoord en de medewerkers van de gemeente niet vaker dan absoluut noodzakelijk telefonisch worden gestoord tijdens hun werkzaamheden, zodat zij efficiënter kunnen werken. Kortom: klantgericht en efficiënt!