P E R S B E R I C H T
's-Hertogenbosch, 10 januari 2005
Laurus versterkt operationele aansturing winkelformules
Laurus maakt bekend dat ter verdere versterking van de operationele aansturing van zijn drie winkelformules Edah, Konmar en Super de Boer een drietal benoemingen is geëffectueerd.
* Per 1 januari 2005 is Jean-Brice Hernu benoemd tot lid van de Hoofddirectie, verantwoordelijk voor Shared Services: Logistiek, Supply Chain Management, Laurus Inkoop en Assortimentsmanagement, Marketing Research en Kwaliteit en Milieu.
* De benoeming van Jean-Brice Hernu maakt het mogelijk dat Harry Bruijniks, voorzitter van de Hoofddirectie, zich nog intensiever kan toeleggen op de veranderingsprocessen binnen onze organisatie.
* Tevens wordt door de benoeming Hoofddirectielid Willem-Jan Vreezen ontlast, die zijn aandacht nu volledig op de herpositionering van de Superstores kan richten. Willem-Jan Vreezen blijft wel eindverantwoordelijk voor ICT.
* In verband met zijn benoeming is de heer Hernu teruggetreden als lid van de Raad van Commissarissen. Tijdens de eerstvolgende Algemene Vergadering van Aandeelhouders (12 mei 2005) zal op de hierdoor ontstane vacature worden teruggekomen.
* Per 10 januari 2005 is Walter de Wit benoemd tot Directeur Operations bij Edah/Lekker & Laag. De heer De Wit was voorheen werkzaam in diverse managementfuncties bij onder andere Philips, Aldi en Ahold. De functie van Directeur Operations werd tot heden ad interim vervuld door Gilles Mollard.
* Jan Heuving, de afgelopen jaren werkzaam als Directeur Logistiek van Laurus, is per 10 januari 2005 benoemd tot Directeur Operations bij Super de Boer. Deze functie werd tot heden ad interim vervuld door Harm-Jan Stoter.
Laurus werkt in 2005 hard aan de vernieuwing van zijn winkelformules. Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe benoemingen aan dit proces een positieve bijdrage zullen leveren.
Laurus en de weg naar herstel
Laurus stelt zich ten doel zijn positie van tweede partij in de Nederlandse levensmiddelenmarkt de komende jaren in belangrijke mate te versterken, daarbij gebruikmakend van onderling verschillende winkelformules die zelfstandig, vanuit een eigen identiteit en commercieel beleid, hun specifieke marktsegment bewerken. Laurus werkt aan zijn herstel op basis van een herstelplan, lopend tot eind 2007. De weg naar herstel wordt daadkrachtig maar stap voor stap afgelegd, onder voortdurende en scherpe bewaking van de kosten van de bedrijfsvoering en met een geconcentreerde en ononderbroken aandacht voor de back-office processen. In 2005 geeft Laurus naast een verdere verhoging van de efficiency prioriteit aan de verbetering van de winkelformules.
---
Perscontacten:
Frits Kremer, telefoonnummer 0031 (0) 73 622 37 14 / 0031 (0) 6 22 45 88 57
Laurus NV