NIUZ: LAATSTE NIEUWS VIA DE TELEFOON
Amsterdam, 10 januari 2005 - Met de lancering van de nieuwsdienst NIUZ kunnen mobiele bellers via 0900 0121 op ieder gewenst moment van de dag hun eigen nieuwsbulletin beluisteren. De nieuwsdienst, die voor een belangrijk deel gebaseerd is op gesproken nieuwsberichten van het ANP, is spraakgestuurd zodat de beller alleen het door hem gewenste nieuwsaanbod hoort. Langs deze weg is de mobiele consument altijd verzekerd van het meest actuele nieuws op basis van zijn eigen interesses. NIUZ richt zich met haar diensten op de drukbezette consument die via één telefoonnummer continu verzekerd is van juist die actuele informatie die hij op dat moment wenst te ontvangen.
NIUZ heeft één landelijk nieuwsnummer. Wie het actuele sportnieuws wenst zegt 'sport' en ontvangt al het sportnieuws van de dag. Hetzelfde geldt voor onderwerpen als 'economie', 'binnenland', 'buitenland', 'politiek' en bijvoorbeeld 'beursnieuws'. Daarnaast heeft de beller de keuze uit het laatste nieuws uit diverse branches. Ook is het weerbericht en verkeersinformatie te beluisteren. Jeroen Meuleman, een van de initiatiefnemers en directeur van NIUZ, geeft aan dat zijn dienst een interessante toekomst te wachten staat: 'NIUZ betreedt een nog onontgonnen markt die op allerlei fronten kan worden uitgebouwd. Aangezien nieuws zich steeds sneller verspreidt en veel meer op de persoon wordt gericht verwachten wij nog diverse andere diensten te kunnen aanbieden'. Bert Kok, directeur van ANP MultiMedia voegt hieraan toe: 'NIUZ is een interessante nieuwe toepassing die de consument de mogelijkheid geeft altijd en op elke plaats het door hem of haar gewenste nieuws te horen'.
NIUZ is een structurele samenwerking aangegaan met diverse toonaangevende partijen voor zowel de techniek als de nieuwsvoorziening. Zo dragen ondermeer het ANP en PCM Uitgevers zorg voor aanlevering van actueel nieuws, levert reclamevakblad Adformatie actueel reclamenieuws en zijn Telecats, Blue7 en Priority Telecom verantwoordelijk voor de techniek. Meuleman is blij met de samenwerking met het ANP: 'De vertrouwde stemmen van de nieuwslezers van het ANP die continu, actueel en op de persoonlijke wensen van de beller afgestemd nieuws brengen is uniek. Daarnaast staat het ANP borg voor de onafhankelijkheid, volledigheid en snelheid van de berichtgeving'.
Het bellen van Niuz kost E 0,55 per minuut. De kosten worden verrekend per seconde en op periodiek basis door de eigen vertrouwde telecomleverancier in rekening gebracht.
Einde persinformatie. Maandag 10 januari 2005.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met :
Leads Public Relations BV
Bart Maussen (b.maussen@leadspr.nl)
Telefoon 020 - 517 4330 of mobiel 06 - 55 735 888
---- --