BMG NEDERLAND

BMG lanceert grootschalige Elvis Presley single campagne in he

Het 70ste geboortejaar van Elvis Presley, 8 januari 2005, markeert de start van één van de meest ambitieuze single campagnes in de geschiedenis van de Nederlandse muziek industrie. BMG viert deze bijzondere gebeurtenis met de release van de 18 nummer één singles die Elvis in Groot-Brittannië behaald heeft. Deze singles worden in 17 opeenvolgende weken op de markt gebracht. De eerste single komt uit op 10 januari 2005, de laatste op 2 mei 2005. De heruitgaven van deze klassieke singles worden allen genummerd en zijn gelimiteerd beschikbaar. De singles, verpakt in een prachtige box, worden geleverd in zowel 10 inch vinyl als CD formaat en weerspiegelen het originele U.S. en U.K. hoesontwerp.

Voor het eerst in de geschiedenis zal de bijdrage van één artiest aan de huidige populaire muziek op deze wijze worden gevierd. Nooit eerder bracht een artiest een dusdanige hoeveelheid potentiële hitsingles uit in een periode van 4 maanden. De campagne onderschrijft de blijvende aantrekkingskracht en uitstraling van Elvis Presley.

All Shook Up was Elvis eerste nr 1 single in Groot-Brittannië en wordt daarom als eerste uitgebracht op 10 januari 2005. Zowel de 10 inch vinyl versie als de CD versie worden geleverd in een prachtige genummerde vinyl en cd single box die gebruikt kan worden om de overige singles in te bewaren. Samen met deze gelimiteerde box worden ook de singles Jailhouse Rock en One Night uitgebracht. In Nederland heeft Elvis 4 nummer 1 noteringen behaald: It's Now Or Never (9 Sep 1960), Wooden Heart (20 Jan 1961), Good Luck Charm (25 Mei 1962) en Devil in Disguise (13 Sep 1963). De gelimiteerde en genummerde 18 UK Nr1 Single Box zal op korte termijn niet afgevuld verkrijgbaar zijn. Elke cdsingle wordt uitgebracht als een mini vinyl replica inclusief hoes en binnenhoes. De album hoes bevat het originele U.S. artwork, het binnenwerk heeft de uitstraling van de originele RCA UK single hoes zoals deze tijdens de originele release ook is gebruikt. Elke 10 inch heruitgave wordt verpakt in een originele UK RCA hoes. Het 10 inch label bevat het originele 7 inch label artwork.

Naast de 18 Nr 1 Single campagne wordt de 70ste verjaardag van Elvis Presley ook gebruikt om een reeks catalogue releases en upgrades onder de aandacht te brengen.

Voor meer informatie, BMG Nederland, telnr 035 6 256 256

26 nov 04 13:39