PERSBERICHT - 2005-01-07

Modernisering zorgt voor aanzienlijke stijging van de oplage

Toeractief wandelt en fietst definitief door

Wandel- en fietstijdschrift Toeractief is van zijn projectstatus af en gaat door als volwaardige tijdschrifttitel van de ANWB-uitgeverij. Daarom trakteerde de redactie gisteren alle collega's op echt wandelvoer: appeltaart.

Plaatsvervangend hoofddirecteur René Verstraeten en uitgever Claudia Kranefuss kwamen iedereen feliciteren, omdat er in deze tijd toch zeker ook successen moet worden gevierd.

Een jaar geleden begon de redactie met de uitgave van een tweemaandelijks Magazine met Routeboekje. Steeds staan daarin zeven zelf samengestelde wandel- en fietstroutes in Nederland centraal. In deze nieuwe vorm als tijdschrift werd Toeractief voortaan ook in supermarkten, boekhandel en kiosk aangeboden.

Daarvoor bestond het product in een andere gedaante, als klein routeboekje dat aan leden die zich daarvoor hadden aangemeld werd verzonden.

De verandering naar tijdschrift is een groot succes gebleken. Het abonneebestand is bijna verdubbeld (nu ruim 36.000 abonnees), per nummer worden er in de losse verkoop gemiddeld 6.000 exemplaren verkocht en de bijsluiteractie bij het toezenden van de nieuwe lidmaatschapkaart heeft bijna 1.800 nieuwe proefabonnees opgeleverd.

Teken dus dat er ruime belangstelling is voor lekker recreëren in de natuur van eigen land.

Inmiddels is ook de website www.toeractief.nl in aanbouw en heeft de redactie allerlei spannende plannen voor het nieuwe jaar. Interesse of ideeën? Stuur een mailtje aan toeractief@anwb.nl.