PERSBERICHT - 2005-01-07
Modernisering zorgt voor aanzienlijke stijging van de oplage
Toeractief wandelt en fietst definitief door
Wandel- en fietstijdschrift Toeractief is van zijn projectstatus af en
gaat door als volwaardige tijdschrifttitel van de ANWB-uitgeverij.
Daarom trakteerde de redactie gisteren alle collega's op echt
wandelvoer: appeltaart.
Plaatsvervangend hoofddirecteur René
Verstraeten en uitgever Claudia Kranefuss kwamen iedereen feliciteren,
omdat er in deze tijd toch zeker ook successen moet worden gevierd.
Een jaar geleden begon de redactie met de uitgave van een
tweemaandelijks Magazine met Routeboekje. Steeds staan daarin zeven
zelf samengestelde wandel- en fietstroutes in Nederland centraal. In
deze nieuwe vorm als tijdschrift werd Toeractief voortaan ook in
supermarkten, boekhandel en kiosk aangeboden.
Daarvoor bestond het product in
een andere gedaante, als klein routeboekje dat aan leden die zich
daarvoor hadden aangemeld werd verzonden.
De verandering naar tijdschrift is een groot succes gebleken. Het
abonneebestand is bijna verdubbeld (nu ruim 36.000 abonnees), per
nummer worden er in de losse verkoop gemiddeld 6.000 exemplaren
verkocht en de bijsluiteractie bij het toezenden van de nieuwe
lidmaatschapkaart heeft bijna 1.800 nieuwe proefabonnees opgeleverd.
Teken dus dat er ruime belangstelling is voor lekker recreëren in de
natuur van eigen land.
Inmiddels is ook de website www.toeractief.nl in aanbouw en heeft de
redactie allerlei spannende plannen voor het nieuwe jaar. Interesse of
ideeën? Stuur een mailtje aan toeractief@anwb.nl.