Airspray

PERSBERICHT aantal pagina's: 2

PROCTER & GAMBLE SELECTEERT AIRSPRAY'S SCHUIMTECHNOLOGIE VOOR PAMPERS KANDOO LIJN

Nieuwe applicatie is de derde Procter & Gamble product lancering met Airspray dispensing technologie in 12 maanden

POMPANO BEACH, FL, 6 januari - Procter & Gamble heeft, voor de derde keer in de laatste twaalf maanden, de instant-schuim technologie van Airspray geselecteerd voor een nieuwe product toepassing.

Deze nieuwste toepassing is de nieuwe Pampers Kandoo productlijn van kindervriendelijke badkamerproducten en maakt gebruik van de WRT4 WaterGuard schuimpomp. De Airspray WaterGuard familie is ideaal voor toepassing in natte omgevingen, zoals handzepen, babyzeep, bad en doucheschuim, shampoos en conditioners - en kinderproducten.

P&G ( www.pg.com ), erkend wereldwijd marktleider in de ontwikkeling, distributie en marketing van consumenten producten, heeft eerder de Pantene Pro-V hair treatment en de Noxzema Continuous Clean Deep Foaming Cleanser met instant-schuim technologie gelanceerd. Deze meervoudige introducties versterken de mogelijkheden voor additionele productapplicaties en mogelijkheden binnen de P&G familie.

Het P&G Pampers merk, gelanceerd in 1961, is een van P&G's grootste merken en genereert, volgens de onderneming, jaarlijks een omzet van 5 miljard dollar.

De Amerikaanse roll-out voor de nieuwe Pampers Kandoo lijn is nu begonnen ( www.kidskandoo.com ). Airspray verwacht dat de orders en het volume substantieel zullen zijn.

Kandoo is, volgens de onderneming, een kindvriendelijk merk dat kinderen helpt "zich thuis te voelen in de badkamer". Gericht op kinderen van twee tot zeven, omvat de productenlijn doekjes die weggespoeld kunnen worden ("wipes") en een reeks van instant schuimende handzepen (Fresh Splash en Jungle Fruits zijn de eerste "geurtjes") die leuk zijn en makkelijk in het gebruik en zo het handenwassen stimuleren. Naast promotie in de winkels worden de producten ook online onder de consumenten gepromoot: www.brandsavers.com

De "wipes" kwamen als eerste Kandoo producten eind 2004 in selectieve Europese landen op de markt. Andere producten zullen naar verwachting volgen.

Profiel Airspray

Airspray is een vooraanstaande fabrikant van innovatieve dispensers met een hoge toegevoegde waarde die haar producten levert aan producenten van consumentenproducten. Airspray levert aan vele afnemers waaronder multinationals zoals Procter & Gamble, Unilever, Colgate, L'Oréal, Henkel-Schwarzkopf en Johnson & Johnson. Er werken momenteel 120 mensen bij Airspray. Airspray is een 'technology-driven' onderneming. In haar 21-jarig bestaan heeft Airspray zich gespecialiseerd in R&D en het in massaproductie brengen en wereldwijd vermarkten van innovatieve dispensers. Airspray heeft op dit moment meerdere typen dispensers, die alle zonder drijfgassen werken. Airspray is genoteerd aan Euronext Amsterdam sinds 28 mei 1998. In de V.S. worden aandelen van de onderneming verhandeld op de "Over-the-Counter" markt ("AYAKY").

/ / / / /



Airspray