Hoge waardering voor Burgerzaken!
4 januari 2005
Klanten van Burgerzaken van de gemeente Wageningen zijn tevreden over
hun bezoek aan deze afdeling. Dit blijkt uit het klantonderzoek dat
tussen 18 oktober en 8 november 2004 is uitgevoerd. Bijna 350 klanten
hebben in deze periode via een schriftelijke enquête vragen beantwoord
over hun bezoek aan Burgerzaken. De vragen gingen over de
bereikbaarheid, de ontvangst, de openingstijden en de manier waarop
klanten worden geholpen bij Burgerzaken.
Opvallende uitkomsten van het onderzoek
Als algemeen waarderingscijfer scoort team Burgerzaken een 8,2; een
zeer hoge score. Deze hoge score is vooral toe te schrijven aan de
tevredenheid van de klanten over de medewerkers van Burgerzaken. Op
bijna alle onderdelen ligt het waarderingscijfer boven de 8,0.
Belangrijke pluspunten zijn de behulpzaamheid en vriendelijkheid van
de medewerkers en de dienstverlening in het algemeen.
Van de bezoekers die vooraf informatie heeft ingewonnen, heeft 34% die
informatie van internet gehaald. Verbeterpunten voor team Burgerzaken
zijn; de inrichting van de ruimte, de bereikbaarheid per auto en de
informatie vooraf.
Bij de inrichting van de nieuwe locatie voor Burgerzaken in het
Stadhuis zal rekening worden gehouden met de uitkomsten van het
onderzoek. In ieder geval wordt tegemoet gekomen aan de volgende
aanbevelingen uit het onderzoek; een professionelere uitstraling, meer
zitplaatsen in de wachtruimte en het verbeteren van de privacy aan de
balie.
Gemeente Wageningen