Ingezonden persbericht
Computer Idee gerestyled.
Haarlem 21 december 2004 - Computer Idee is vernieuwd. Zowel de vormgeving als de formule zijn de afgelopen maanden op de schop genomen. Het resultaat: een volledig nieuwe vormgeving en een formule die beter is afgestemd op de wensen van de doelgroep.
Vormgeving
Alles kan beter. Ook de vormgeving van Computer Idee. Hoewel de huidige lay-out nog maar twee jaar oud was, is toch besloten de hele vormgeving op de schop te nemen om het blad nog eigentijdser en overzichtelijker te maken. De inbreng van de lezers in het continue lezersonderzoek heeft daar beslist aan bijgedragen. Regelmatig was er de opmerking dat men niet altijd even gemakkelijk zijn weg vond in de artikelen. Met de nieuwe, strakkere vormgeving is dat verholpen.
Redactionele veranderingen
De kennis over en van computers en software is de afgelopen jaren flink toegenomen. De belangstelling van de lezers van Computer Idee heeft daarmee gelijke tred gehouden. De beginselen van de pc hebben de meesten van hen onder de knie, waar ze nu behoefte aan hebben is diepgang. Vandaar dat Computer Idee de nadruk meer gaat leggen op artikelen over onderwerpen als het downloaden van films en muziek, het branden van dvd s en cd s, het bewerken van foto s en video s, en het weren van pop up s, spyware en spam.
Computer Idee verbreedt de formule ook naar het terrein van Home entertainment. Die stap is logisch: de pc en toepassingen als video en audio groeien steeds dichter naar elkaar toe. Denk maar aan de recente lancering van Windows XP Media Center, een besturingssysteem volledig gericht op Home entertainment. Vanaf editie 2, de eerste vernieuwde Computer Idee, wordt er daarom ook aandacht besteed aan ontwikkelingen en producten op dit gebied, mits er een praktische en voor de hand liggende link is met de computer.
De restyling van Computer Idee wordt ondersteund door een grote marketingcampagne, bestaande uit een landelijke abricampagne, radiocommercials, advertenties in tijdschriften, on-line advertising en DM.
De eerste vernieuwde Computer Idee editie 2 2005 ligt vanaf maandag 3 januari in de winkels voor de speciale actieprijs van slechts 1 euro!
Over Computer Idee
Computer Idee is een tweewekelijkse uitgave van VNU Business Publications en Sanoma Uitgevers (beide 50% belang) en wordt geproduceerd binnen VNU Business Publications. In maart 1998 verscheen de eerste editie van Computer Idee. De gemiddelde verkochte oplage van Computer Idee is 128.768 exemplaren (HOI 4e kwartaal 2003 t/m 3e kwartaal 2004). VNU Business Publications (VNU BP) is een onderdeel van VNU, een wereldwijd uitgeef- en informatieconcern. VNU BP is een toonaangevende uitgeverij, gespecialiseerd in vak- en publieksinformatie, en maakt aansprekende titels als Intermediair, Technisch Weekblad, PCM 'het Personal Computer Magazine', Computable en Management Team.
NOOT VOOR DE REDACTIE,
Ingezonden persbericht