Stadsdeel Bos en Lommer
Publieksdienstverlening Bos en Lommer
3 januari 2005
Tot nog toe was de publieksdienstverlening van het stadsdeel verdeeld
over vier locaties (Leeuwendalersweg 21, Bos en Lommerplein 11, Den
Brielstraat 15, Robert Scottstraat 32). Om het voor u makkelijker en
overzichtelijker te maken, worden vanaf half januari alle producten en
diensten aangeboden vanuit één locatie, namelijk het nieuwe
stadsdeelkantoor aan het Bos en Lommerplein 250.
U kunt bij ons terecht voor het aanvragen van uw rijbewijs,
uittreksels, bouwvergunningen, drank en horeca vergunningen,
vergunningen voor in de openbare ruimte en nog veel meer. Deze
producten en diensten worden u vanaf 19 januari aangeboden door onze
nieuwe afdeling Publieksdienstverlening. Het cluster Burgerzaken dat
onderdeel is van de publieksdienstverlening is vanaf 18 januari al
open. De afdeling Publieksdienstverlening is vijf dagen per week open.
Vanaf de opening bieden wij u een 50-tal producten aan. Dit zijn nog
niet alle producten van het stadsdeel. In 2005 wordt het aanbod
geleidelijk uitgebreid.
Publieksdienstverlening in het nieuwe gebouw
Als u het nieuwe stadsdeelkantoor binnenkomt, staan vlak na de
hoofdingang onze medewerkers van de receptie klaar om u verder te
helpen.
Op weg naar de eerste verdieping, waar onze balies zijn, passeert u de
nieuwe publieksbalie in het informatiecentrum. In het
informatiecentrum vindt u allerlei verschillende informatie. Er staan
maquettes opgesteld van bouwprojecten, er is een leestafel ingericht
en er liggen stukken ter inzage. De medewerker publieksbalie is
aanwezig om uw vragen hierover te beantwoorden.
Op de eerste verdieping vindt u onze balies. Hier kunt u terecht voor
het aanvragen van producten en diensten op het gebied van burgerzaken
en vergunningen . Achter de loketten staan onze medewerkers om u
verder te helpen.
Er is ook een telefonisch meldpunt. Hier kunt u terecht met meldingen
en klachten over de openbare ruimte , zoals losliggende stoeptegels,
fietswrakken, rondzwervend afval of het signaleren van ongedierte.
Alle meldingen worden hier centraal geregistreerd zodat de afhandeling
zo snel mogelijk kan.
Wat kunt u verwachten van de afdeling Publieksdienstverlening?
De medewerkers achter de receptie en de loketten zijn speciaal
opgeleid om uw vragen te beantwoorden. Van hen kunt u klantgerichte en
doelmatige hulp verwachten. Dit betekent dat:
* Uw vraag altijd serieus wordt genomen.
* U altijd adequaat wordt geholpen.
* Als het stadsdeel het door u gevraagde product niet kan leveren u
in ieder geval hoort waar dit wel mogelijk is.
* Het stadsdeel iets voor u kan betekenen.
De medewerkers van de afdeling Publieksdienstverlening zijn uw eerste
aanspreekpunt. Zij geven u informatie en helpen u met uw (aan)vraag. U
krijgt direct te horen welke stappen er gevolgd moeten worden: in
ieder geval krijgt u te horen hoe lang het duurt voordat er een
antwoord is op uw (aan)vraag.
Openingstijden (vanaf 19 januari 2005)
maandag tot en met vrijdag
Loket Burgerzaken 8.30 uur tot 15.30 uur
Loket Vergunningen 9.00 uur tot 11.00 uur
Publieksbalie 9.00 uur tot 11.00 uur
Telefonisch meldpunt 8.00 uur tot 16.00 uur
Meldingen en Klachten
Openbare Ruimte