Amsterdam Airport Schiphol start met self-service boarding
Persbericht / Press Release Schiphol, 29 december 2004Vanaf vandaag kunnen passagiers op Amsterdam Airport Schiphol gebruik maken van self-service boarding. Self-service boarding betekent dat passagiers, reizend met een e-ticket, aan de gate zonder tussenkomst van personeel via een automatische toegangspoort aan boord van het vliegtuig kunnen gaan.
Passagiers kunnen nu gebruik maken van deze nieuwe service bij vluchten die vertrekken van C11 en C13. De verwachting is dat in de zomer van 2005 alle gates op de C- pier voorzien zijn van self-service boarding.
Gemak voor de passagier
Self-service boarding voorziet in de behoefte van de passagier om snel en efficient te kunnen reizen. Maar ook de luchtvaartmaatschappijen willen meer self-service faciliteiten voor een betere doorstroming in het vertrekproces. Het self-service boarden draagt bij aan een reductie van de kosten die luchtvaartmaatschappijen op Schiphol moeten maken. De apparatuur voor self-service boarding is een investering van Amsterdam Airport Schiphol.
De nieuwe self-service faciliteit is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de KLM omdat nagenoeg alle vluchten vanaf de C-pier door de KLM worden afgehandeld, zoals die vanTransavia, Maersk en Meridiana. Self-service boarding is echter ontwikkeld als 'common use' faciliteit. Dit betekent dat ook andere luchtvaartmaatschappijen gebruik kunnen maken van deze nieuwe service van Amsterdam Airport Schiphol.
113-2004/ms
Voor informatie: pressoffice@schiphol.nl
---- --