Ingezonden persbericht
Interpay Nederland verlaagt kosten met Avaya IP-telefonie
Naadloze integratie vestigingen biedt eenvoudig beheer en eenduidige functionaliteit
TER PUBLICATIE: 28 december 2004
Nieuwegein - Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, heeft een IP-telefonieoplossing (Internet Protocol) geïmplementeerd bij Interpay Nederland, de uitvoeringsinstantie voor pinbetalingen en geldverkeer in Nederland. Interpay profiteert met deze oplossing van gestroomlijnde en kostenefficiënte communicatie tussen de vestigingen in Utrecht, Amsterdam en Leusden. Daarnaast zorgt de centraal te beheren oplossing voor minder beheerinspanningen en wordt de Total Cost of Ownership (TCO) met 20 procent verlaagd. Avaya heeft de implementatie van de IP-telefonieomgeving in nauwe samenwerking met Integrated Business Telematics uitgevoerd. Deze organisatie beheert de werkplekken voor Interpay.
Avaya heeft een integraal IP-telefoniesysteem voor de drie Interpay-vestigingen ontworpen en succesvol uitgerold. In de toekomst zijn minder upgrades nodig en wordt het onderhoud goedkoper. Door de transparante koppeling tussen de vestigingen hebben de circa 1.200 Interpay-medewerkers toegang tot dezelfde rijke functionaliteit. De verschillende klantingangen en servicedesks kunnen overal gebruikmaken van dezelfde callcenter-applicaties, waardoor ze gesprekken efficiënter kunnen routeren en klanten sneller kunnen helpen. Ook kunnen medewerkers voortaan overal binnen het bedrijf inloggen op een willekeurig telefoontoestel, zodat ze optimaal bereikbaar zijn. Dit vereenvoudigt en stimuleert de onderlinge samenwerking en leidt tot beter gestroomlijnde afdelingen. Op basis van de Avaya-technologie kon Interpay de bestaande, traditionele telefonieomgeving upgraden naar IP, zodat eerdere investeringen zinvol blijven.
Het beleid van Interpay is gericht op continue verbetering van de dienstverlening aan klanten en eindgebruikers. Goede communicatievoorzieningen zijn hiervoor een vereiste. Avaya Professional Services heeft in samenwerking met Interpay enkele nieuwe zelfserviceapplicaties ontwikkeld voor 24x7-ondersteuning van klanten. Zo kunnen creditcardgebruikers hun nieuwe kaarten volautomatisch via een Avaya Interactive Response-systeem activeren. Daarnaast is het voor prepaid-bellers mogelijk hun beltegoed op te waarderen met een creditcard.
Jan Zegers, Manager Infrastructure bij Interpay: "Voor ons was het belangrijk om op de bestaande infrastructuur te kunnen voortborduren met behoud van de gedane investeringen. In eendrachtige samenwerking met Avaya is het gelukt om dit te bewerkstelligen. Daarnaast zijn de kosten per eenheid teruggebracht en is eenvoud van beheer ontstaan. Voorwaar een hurzarenstukje."
Melvin Harmsen, Accountmanager bij Avaya: "Bedrijven als Interpay zijn sterk afhankelijk van de continuïteit van hun communicatieomgeving. Daarnaast moeten ze de TCO zo laag mogelijk houden. De keuze van het bedrijf voor Avaya benadrukt dat wij met onze IP-telefonieomgeving aan al deze eisen voldoen. We hebben in samenwerking met Interpay en Integrated Business Telematics een migratieconcept ontwikkeld, zodat eerdere investeringen beschermd blijven."
De IP-telefoniearchitectuur bestaat uit Avaya Communication Manager 2.1, G650 gateways, drie Avaya Interactive Response-systemen en Avaya Interaction Center. De combinatie van deze componenten zorgt voor een krachtige, schaalbare en veilige IP-telefonieomgeving.
Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.
Ingezonden persbericht