Albert Heijn implementeert webMethods Fabric voor real-time data-integratie
webMethods Fabric maakt verkoopgegevens van ruim 700 winkels
in real-time beschikbaar
AMSTERDAM - 28 december 2004 - webMethods, Inc. (Nasdaq: WEBM), toonaangevend aanbieder van oplossingen voor bedrijfsintegratie, maakt vandaag bekend dat Albert Heijn B.V., 's lands grootste supermarktketen en onderdeel van het wereldwijde Ahold-concern, gebruik maakt van webMethods Fabric voor real-time integratie van de verkoopgegevens van al haar supermarkten en distributiecentra in Nederland. Het data-integratieproject moet zorgen voor een betere planning en controle van de voorraadleveranties. Hierdoor worden producten overal en altijd op tijd geleverd en kunnen klanten in iedere winkel van Albert Heijn de gewenste producten vinden, tegen concurrerende prijzen.
Albert Heijn heeft al integratiesoftware van webMethods in gebruik sinds 2003, voornamelijk om IT-systemen in haar supply chain te koppelen en de EDI-processen met alle leveranciers te reguleren. Albert Heijn maakte daarbij sinds eind jaren negentig tevens gebruik van een tussentijdse oplossing voor data-integratie op winkelniveau. Deze data-integratie op winkelniveau geeft Albert Heijn een unieke voorsprong op haar concurrenten. De onderneming kan hiermee verkoopdata van alle producten voor iedere afzonderlijke winkel in real-time volgen. Door deze data beschikbaar te maken voor alle systemen en te koppelen met de processen van de eigen distributiecentra en de belangrijkste leveranciers, verbetert Albert Heijn de afstemming tussen klantvraag en productaanbod.
Het huidige project vervangt de tussentijdse oplossing door webMethods Fabric. Deze vervanging maakt het voor Albert Heijn mogelijk om bedrijfsprocessen te optimaliseren en meer efficiëntie in de keten te bewerkstelligen. Hierdoor worden de operationele kosten structureel gereduceerd.
"Met onze huidige oplossing staan we al heel dichtbij onze klanten, zodat we het aankoopgedrag goed kunnen volgen en voorspellen, om een betere service te verlenen," zegt Peter van Kralingen, vice president IT bij Albert Heijn. "Om nog een stap dichterbij te komen en onze bedrijfsprocessen te optimaliseren, zochten we een schaalbare en flexibele oplossing. Een oplossing, die in lijn is met onze visie en waarmee ook toekomstige geïntegreerde oplossingen kunnen worden geïmplementeerd voor onze winkels, distributiecentra, leveranciers en overige concernbrede IT-systemen. Met de migratie in de komende zes maanden naar webMethods Fabric, krijgen we meer relevante informatie tot onze beschikking dan onze concurrenten. Hierdoor besparen we geld door onze hele operationele keten heen en kunnen we een betere service bieden aan onze klanten."
"We zijn verheugd dat Albert Heijn heeft gekozen voor webMethods Fabric om alle verkoopgegevens op winkelniveau te integreren en te koppelen aan de distributiecentra en leveranciers," zegt David Mitchell, president en CEO van webMethods. "Dit project is een klassiek voorbeeld van hoe ondernemingen hun bedrijfsprocessen verder automatiseren en optimaliseren om een concurrentievoordeel op te bouwen en te behouden, de operationele kosten structureel te verlagen en een betere service te bieden aan klanten."
Over Albert Heijn
Albert Heijn B.V. is onderdeel van het wereldwijde voedingsmiddelenconcern Ahold. In Nederland exploiteert de onderneming ruim 700 supermarkten, gemakswinkels, XL-winkels alsmede de internetservice albert.nl. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar via
Over webMethods
webMethods, Inc (Nasdaq: WEBM) levert bedrijfsintegratieoplossingen, die alle beschikbare IT-systemen kunnen integreren, assembleren en optimaliseren, teneinde de productiviteit van bedrijfsprocessen te verbeteren. De innovatieve oplossingen van webMethods stellen wereldwijd meer dan 1200 topondernemingen in staat om applicaties en bedrijfsprocessen te integreren en de efficiency van die processen in real-time te analyseren en te optimaliseren. Het hoofdkantoor van webMethods staat in Fairfax, Virginia in de Verenigde Staten. De onderneming heeft diverse andere vestigingen in de Verenigde Staten, Azië en Europa, waaronder Amsterdam.