EYE WISH

Eye Wish presenteert merken top tien 2004

'Brildrager meer merkbewust'


-SOESTERBERG- Vandaag is de merken top tien gepresenteerd. De ranglijst is het resultaat van onderzoek naar merkbewustheid onder (zonne)brilklanten van Eye Wish opticiens. Naast de top tien concludeert het onderzoek dat ten opzichte van vorig jaar 16 procent meer merk(zonne)brillen zijn verkocht.
Dit is een opmerkelijk feit als deze resultaten gelegd worden naast het recente merkonderzoek van communicatieconcern DDB Amsterdam. Zij suggereren dat in tijden van economische malaise luxe merken zoals Diesel het zwaar te verduren hebben. Toch blijkt juist Diesel de favoriet op gebied van monturen. Voor de zonnebrillen gaat de voorkeur van de consument uit naar Ray Ban.

Kwaliteitsopticien Eye Wish is de initiatiefnemer van het onderzoek. Reden hiervoor was de afsluiting van het jaar 2004. Persvoorlichtster Marianne Bruyn; Wij zijn niet alleen heel erg blij met de resultaten van het onderzoek. We zijn er ook heel trots op. Bij Eye Wish stond dit jaar namelijk de slogan 'iedereen een merkbril' centraal. Merkbrillen moeten verkrijgbaar en betaalbaar zijn voor een breed publiek en niet alleen voor de 'elite'. Ik ben ervan overtuigd dat onze visie een bepalende factor is geweest op het vaststellen van de onderzoeksresultaten.'
Om haar statement nog een keer krachtig te uiten en ruimte te maken voor de collectie 2005, zijn bij Eye Wish vanaf 27 december tot 1 januari 2005 alle merkmonturen van 2004 helemaal gratis. De collectie voor het nieuwe jaar is gebaseerd op de uitkomst van het merkbewustheid onderzoek.

Top tien favoriete brilmonturen merken

1. Diesel

2. Oliver by Valentino

3. Mexx

4. Esprit

5. Boss

6. Armani G

7. DKNY

8. Gant

9. Ralph Lauren

10. Gucci

Top tien favoriete zonnebrillen merken

1. Ray Ban

2. Esprit

3. Mexx

4. Humberto

5. Nike

6. Oliver by Valentino

7. Diesel

8. Gucci

9. Max Mara

10. Gant