Eye Wish presenteert merken top tien 2004
'Brildrager meer merkbewust'
-SOESTERBERG- Vandaag is de merken top tien gepresenteerd. De
ranglijst is het resultaat van onderzoek naar merkbewustheid onder
(zonne)brilklanten van Eye Wish opticiens. Naast de top tien
concludeert het onderzoek dat ten opzichte van vorig jaar 16 procent
meer merk(zonne)brillen zijn verkocht.
Dit is een opmerkelijk feit als deze resultaten gelegd worden naast
het recente merkonderzoek van communicatieconcern DDB Amsterdam. Zij
suggereren dat in tijden van economische malaise luxe merken zoals
Diesel het zwaar te verduren hebben. Toch blijkt juist Diesel de
favoriet op gebied van monturen. Voor de zonnebrillen gaat de voorkeur
van de consument uit naar Ray Ban.
Kwaliteitsopticien Eye Wish is de initiatiefnemer van het onderzoek.
Reden hiervoor was de afsluiting van het jaar 2004. Persvoorlichtster
Marianne Bruyn; Wij zijn niet alleen heel erg blij met de resultaten
van het onderzoek. We zijn er ook heel trots op. Bij Eye Wish stond
dit jaar namelijk de slogan 'iedereen een merkbril' centraal.
Merkbrillen moeten verkrijgbaar en betaalbaar zijn voor een breed
publiek en niet alleen voor de 'elite'. Ik ben ervan overtuigd dat
onze visie een bepalende factor is geweest op het vaststellen van de
onderzoeksresultaten.'
Om haar statement nog een keer krachtig te uiten en ruimte te maken
voor de collectie 2005, zijn bij Eye Wish vanaf 27 december tot 1
januari 2005 alle merkmonturen van 2004 helemaal gratis. De collectie
voor het nieuwe jaar is gebaseerd op de uitkomst van het
merkbewustheid onderzoek.
Top tien favoriete brilmonturen merken
1. Diesel
2. Oliver by Valentino
3. Mexx
4. Esprit
5. Boss
6. Armani G
7. DKNY
8. Gant
9. Ralph Lauren
10. Gucci
Top tien favoriete zonnebrillen merken
1. Ray Ban
2. Esprit
3. Mexx
4. Humberto
5. Nike
6. Oliver by Valentino
7. Diesel
8. Gucci
9. Max Mara
10. Gant