NIEUWE RONDE BENCHMARK PUBLIEKSZAKEN 2005
Welke aspecten van dienstverlening vinden burgers belangrijk?
Hoe zet je kwaliteitshandvesten in binnen de gemeentelijke
organisatie?
Op welke wijze kun je de klantvraag sturen?
Verhoogt het werken op afspraak de klanttevredenheid?
De inschrijfronde voor de benchmark Publiekszaken 2005 is gestart.
Gericht op de verbetering van de effectiviteit en efficiency van
Publiekszaken (en Burgerzaken) geeft Benchmarking Publiekzaken
gemeenten inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening. Door
uitwisseling van ervaring en kennis krijgen gemeenten relevante
gegevens en proven practices van andere gemeenten die gebruikt kunnen
worden voor het verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening bij
publiekszaken..
Ook een tevredenheidsonderzoek aan de balie is een onderdeel van dit
project.
De benchmark Publiekszaken is in 2004 opgestart door 40 gemeenten op
initiatief van VNG, NVVB en de stichting Rekenschap. In het afgelopen
jaar heeft dit vergelijk- en leerproject vorm gekregen.
In de opzet voor 2005 is rekening gehouden met de verschillende
verschijningsvormen die de publieksfunctie kent. Interessant dus als
uw gemeente al een geïntegreerde publieksfunctie kent, maar ook als u
nog werkt met gescheiden vakafdelingen. Deelnemers dienen er rekening
mee te houden dat er kosten zijn verbonden aan deelname.
Informatie en inschrijving via benchmarking@VNG.nl ,
www.benchmarking-publiekszaken.nl of één van de uitvoerende
organisaties:Hanneke Propitius (Hanneke.propitius@sgbo.nl) 070
3738995 of Martijn Nijhuis (Martijn.Nijhuis@tns-nipo-consult.com) 020
5225905.
geactualiseerd op: 22 december 2004
Vereniging Nederlandse Gemeenten