Vereniging Nederlandse Gemeenten

NIEUWE RONDE BENCHMARK PUBLIEKSZAKEN 2005

Welke aspecten van dienstverlening vinden burgers belangrijk? Hoe zet je kwaliteitshandvesten in binnen de gemeentelijke organisatie?
Op welke wijze kun je de klantvraag sturen?
Verhoogt het werken op afspraak de klanttevredenheid?

De inschrijfronde voor de benchmark Publiekszaken 2005 is gestart. Gericht op de verbetering van de effectiviteit en efficiency van Publiekszaken (en Burgerzaken) geeft Benchmarking Publiekzaken gemeenten inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening. Door uitwisseling van ervaring en kennis krijgen gemeenten relevante gegevens en proven practices van andere gemeenten die gebruikt kunnen worden voor het verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening bij publiekszaken..
Ook een tevredenheidsonderzoek aan de balie is een onderdeel van dit project.

De benchmark Publiekszaken is in 2004 opgestart door 40 gemeenten op initiatief van VNG, NVVB en de stichting Rekenschap. In het afgelopen jaar heeft dit vergelijk- en leerproject vorm gekregen.

In de opzet voor 2005 is rekening gehouden met de verschillende verschijningsvormen die de publieksfunctie kent. Interessant dus als uw gemeente al een geïntegreerde publieksfunctie kent, maar ook als u nog werkt met gescheiden vakafdelingen. Deelnemers dienen er rekening mee te houden dat er kosten zijn verbonden aan deelname.

Informatie en inschrijving via benchmarking@VNG.nl , www.benchmarking-publiekszaken.nl of één van de uitvoerende organisaties:Hanneke Propitius (Hanneke.propitius@sgbo.nl) 070 3738995 of Martijn Nijhuis (Martijn.Nijhuis@tns-nipo-consult.com) 020 5225905.

geactualiseerd op: 22 december 2004