Met BizBoomerZ jongeren stimuleren tot ondernemerschap
Om jongeren een beeld te geven van zelfstandig ondernemerschap worden
komend voorjaar dertien jonge zelfstandige ondernemers in beeld
gebracht in de vorm van infomercials. Aan de serie van dertien
uitzendingen is een competitie verbonden. Door het laten zien van
zelfstandige jonge ondernemers worden andere jongeren mogelijk
gestimuleerd om ook zelfstandig ondernemerschap te overwegen.
Ondernemerschap biedt jongeren een kans om toe te treden tot de
arbeidsmarkt.
De serie bestaat uit 14 X 3 minuten infomercials (waarvan één
compilatiefilmpje), die tussen begin maart en eind mei zowel op L1 als
TV Limburg in commerciële zendtijd worden uitgezonden. In elk filmpje
wordt een jonge ondernemer geportretteerd (in totaliteit 13). De serie
geeft een breed beeld van de ondernemersmogelijkheden in diverse
sectoren, voor mensen met een diploma middelbaar- of hoger
beroepsonderwijs, maar ook voor jongeren zonder kwalificatie. Aan de
serie is een eenvoudige competitie tussen de jonge ondernemers
verbonden. Een panel bestaande uit twee studenten uit het hoger
beroepsonderwijs (HBO) en twee jonge ondernemers geven aan het eind
van elk filmpje een korte reactie. Vervolgens kan het kijkerspubliek
via een interactieve internetsite een cijfer geven aan de
afzonderlijke presentaties.
Aan het eind van de 13 uitzendingen bepaalt de kijker wie winnaar van
de competitie wordt en zich BizBoomer 2005 mag noemen. Bekendmaking
van de winnaar vindt begin juni 2005 plaats in het Gouvernement door
gedeputeerde Eurlings.
In samenwerking met de Media Groep Limburg wordt iedere week
voorafgaande aan de uitzending de jonge ondernemer gepresenteerd in de
Limburgse dagbladen.
22-12-2004 13:23