Utrecht , 22 december 2004
Eerste E-Veren uitgereikt

---

Tijdens de drukbezochte RMC Automatiseringsdag bij Capgemini zijn deze maand voor het eerst E-Veren uitgereikt. De nieuwe internet-reisveren vormen een uitbreiding op de reisveren voor het beste reisbedrijf. Capgemini verzorgde het volledige onderzoek.

Uit handen van oud-minister Annemarie Jorritsma, lid Raad van Toezicht van Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), gingen de speciale website awards naar de KLM (tickets), Expedia (accommodaties), Suntrex (complete vakanties) en ATP (innovatie). De E-Veren, een initiatief van het branchevakblad Reisrevue, laten zien hoe belangrijk internet inmiddels voor de reisbranche is.

'Het internet wordt nog te vaak als een bedreiging gezien. Maar het is juist een kans. Ondernemingen realiseren zich vaak niet dat een website een geïntegreerd onderdeel moet zijn van het bedrijf', zegt Travel accountmanager Hans van Dijk.

Er zijn tal van aspecten die een website succesvol maken: marketing, gebruiksviendelijkheid, prijs/kwaliteitverhouding, samenwerking met andere marktpartijen en de uitstraling/beleving van de site bij de consument. De consument centraal stellen, maakt een reiswebsite onderscheidend. Daarom is bij het zoeken naar de beste reiswebsite begonnen bij de consument.

Mede op basis van de gegevens die uit de enquête van marktonderzoeker Trendbox naar voren kwamen, heeft Capgemini het E-verenonderzoek gedaan. Bij het onderzoek is gebruik gemaakt van een methode die is ontwikkeld door Human Factors International (HFI). User Centered Design vormt hierbij het uitgangspunt.

Neem voor meer informatie contact op met Hans van Dijk, 030 689 81 37.


---