Utrecht , 22 december 2004
Eerste E-Veren uitgereikt
---
Tijdens de drukbezochte RMC Automatiseringsdag bij Capgemini zijn deze
maand voor het eerst E-Veren uitgereikt. De nieuwe internet-reisveren
vormen een uitbreiding op de reisveren voor het beste reisbedrijf.
Capgemini verzorgde het volledige onderzoek.
Uit handen van oud-minister Annemarie Jorritsma, lid Raad van Toezicht
van Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), gingen de
speciale website awards naar de KLM (tickets), Expedia
(accommodaties), Suntrex (complete vakanties) en ATP (innovatie). De
E-Veren, een initiatief van het branchevakblad Reisrevue, laten zien
hoe belangrijk internet inmiddels voor de reisbranche is.
'Het internet wordt nog te vaak als een bedreiging gezien. Maar het is
juist een kans. Ondernemingen realiseren zich vaak niet dat een
website een geïntegreerd onderdeel moet zijn van het bedrijf', zegt
Travel accountmanager Hans van Dijk.
Er zijn tal van aspecten die een website succesvol maken: marketing,
gebruiksviendelijkheid, prijs/kwaliteitverhouding, samenwerking met
andere marktpartijen en de uitstraling/beleving van de site bij de
consument. De consument centraal stellen, maakt een reiswebsite
onderscheidend. Daarom is bij het zoeken naar de beste reiswebsite
begonnen bij de consument.
Mede op basis van de gegevens die uit de enquête van marktonderzoeker
Trendbox naar voren kwamen, heeft Capgemini het E-verenonderzoek
gedaan. Bij het onderzoek is gebruik gemaakt van een methode die is
ontwikkeld door Human Factors International (HFI). User Centered
Design vormt hierbij het uitgangspunt.
Neem voor meer informatie contact op met Hans van Dijk, 030 689 81 37.
---