EVO, Ondernemersorganisatie voor logistiek en transport
http://www.evo.nl

22-12-2004 - Evaluatie gebruikers Westerscheldetunnel positief, met ruimte voor verbetering

positief, met ruimte voor verbetering

EVO biedt deze week de Westerscheldetunnel NV de resultaten aan van een grootschalig onderzoek onder gebruikers. De tunnel is anderhalf jaar geleden geopend. Voor EVO aanleiding om onder het bedrijfsleven te peilen hoe zij de dienstverlening van de tunnel ervaart. De tunnel wordt in 65 procent van de gevallen voor zakelijke ritten gebruikt. Eenderde van de respondenten bracht klachten naar voren. Geen reden tot paniek, maar wel aanleiding om de dienstverlening op een aantal punten kritisch te bekijken.

De meest gehoorde klachten over de WST hebben betrekking op zowel de bereikbaarheid en aansluiting van de tunnel (19%) als de informatievoorziening over de tunnel (13%).

Beleidsadviseur Germaine van der Horst: "Met name tijdens een afsluiting is het onduidelijk hoelang het oponthoud gaat duren. Zodra een chauffeur het tolplein passeert, is er voor hem geen weg terug. Dan zit er vaak niets anders op dan lijdzaam afwachten totdat je verder kunt. Omkeren is onmogelijk."

EVO doet in het rapport een aantal concrete suggesties die aanzienlijk kunnen bijdragen aan een verbetering van de dienstverlening. Het plaatsen van informatieborden bij Bergen op Zoom en het instellen van een servicenummer met actuele bereikbaarheidsinformatie zijn hiervan een voorbeeld. EVO treedt over deze mogelijkheden in gesprek met de NV Westerscheldetunnel.