http://www.evo.nl
22-12-2004 - Evaluatie gebruikers Westerscheldetunnel positief, met ruimte
voor verbetering
positief, met ruimte voor verbetering
EVO biedt deze week de Westerscheldetunnel NV de resultaten aan van
een grootschalig onderzoek onder gebruikers. De tunnel is anderhalf
jaar geleden geopend. Voor EVO aanleiding om onder het bedrijfsleven
te peilen hoe zij de dienstverlening van de tunnel ervaart. De tunnel
wordt in 65 procent van de gevallen voor zakelijke ritten gebruikt.
Eenderde van de respondenten bracht klachten naar voren. Geen reden
tot paniek, maar wel aanleiding om de dienstverlening op een aantal
punten kritisch te bekijken.
De meest gehoorde klachten over de WST hebben betrekking op zowel de
bereikbaarheid en aansluiting van de tunnel (19%) als de
informatievoorziening over de tunnel (13%).
Beleidsadviseur Germaine van der Horst: "Met name tijdens een
afsluiting is het onduidelijk hoelang het oponthoud gaat duren. Zodra
een chauffeur het tolplein passeert, is er voor hem geen weg terug.
Dan zit er vaak niets anders op dan lijdzaam afwachten totdat je
verder kunt. Omkeren is onmogelijk."
EVO doet in het rapport een aantal concrete suggesties die aanzienlijk
kunnen bijdragen aan een verbetering van de dienstverlening. Het
plaatsen van informatieborden bij Bergen op Zoom en het instellen van
een servicenummer met actuele bereikbaarheidsinformatie zijn hiervan
een voorbeeld. EVO treedt over deze mogelijkheden in gesprek met de NV
Westerscheldetunnel.