Ingezonden persbericht


Avaya-onderzoek: gemiste oproepen kosten bedrijven geld

TER PUBLICATIE: 21 december 2004

Nieuwegein - Uit een wereldwijd onderzoek blijkt dat bedrijven aanzienlijke omzetkansen missen doordat medewerkers telefonisch niet door klanten bereikt kunnen worden. Het onderzoek onder 600 managers is uitgevoerd door Vanson Bourne in opdracht van Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt. Hoewel alleen al 70% van de Britse medewerkers meer dan twee communicatieapparaten in bezit heeft, zoals een mobiele telefoon of PDA, ontvangt maar liefst 68% meer dan een keer per week een bericht te laat. Het gaat hierbij om nieuwe leads, vragen van klanten en afspraken voor vergaderingen. Volgens een schatting van Henley Management College kostten gemiste oproepen het Britse bedrijfsleven jaarlijks zo'n 11,5 miljard euro. Deze kwesties kunnen opgelost worden met de Avaya Session Initiation Protocol-technologie (SIP). SIP-technologie biedt een directe verbinding tussen apparatuur.

Naast de problemen die klanten ervaren bij het bereiken van medewerkers, verliezen werknemers zelf ook veel tijd met pogingen om het kantoor of collega's te bereiken. Bijna de helft van de medewerkers geeft aan e-mails te versturen naar iemand van wie eerder ook al de voicemail is ingesproken, of andersom. Deze resultaten tonen aan dat, alhoewel medewerkers kunnen kiezen uit diverse communicatieopties, ze deze niet efficiënt gebruiken. Hierdoor komt het voor dat medewerkers gedwongen zijn ook buiten kantooruren gesprekken te voeren of op te volgen. Respondenten zijn het erover eens dat inefficiënte en onbetrouwbare communicatie tot ergernis leidt.

De verloren tijd kan relatief eenvoudig worden verminderd door de communicatie te integreren. Eenderde van de Britse medewerkers wil graag de mogelijkheid geboden krijgen om binnenkomende gesprekken op basis van een prioriteitstelling te ontvangen. Meer dan de helft zou het liefst een apparaat hebben, dat geconfigureerd is om zakelijke en privé-gesprekken te voeren. Dit is mogelijk met SIP-technologie.

SIP is een op tekst gebaseerd protocol en vergelijkbaar met http. SIP is als industriestandaard ontworpen om real-time communicatiesessies op te zetten, te wijzigen of te beëindigen. SIP breidt de functionaliteiten van IP-telefonie uit doordat het onder andere instant messaging eenvoudig toegankelijk maakt voor gebruikers. Met SIP kunnen gebruikers aangeven wat hun communicatievoorkeur is. Deze technologie is geschikt voor verschillende communicatiemiddelen, zoals vaste telefoons, Instant Messaging-software, e-mail en mobiele toestellen. De SIP-technologie is eenvoudig te installeren op een IP-communicatienetwerk en biedt medewerkers snel alle voordelen van efficiënte communicatie.

Over Avaya
Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van alle mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.

Ingezonden persbericht