Ingezonden persbericht


ONTHULLING DRIE ZOMERTRENDS VAN 2005

'Trendteam in de optiekbranche'

SOESTERBERG- In de wereld van fashion en kleding is het gewoongoed dat trendspotters nieuwe rages en trends noteren en publiceren. In de optiekbranche is nu voor het eerst een zogeheten trendteam opgericht dat de zonnebrillentrends voor zomer 2005 op professionele wijze bekendmaakt. Het trendteam is opgericht door trendwatcher Marianne Bruyn van Eye Wish. Voor zomer 2005 werkte zij samen met topfotograaf Allard Honigh en Creative Designer Mike Spits.

Volgens kwaliteitsopticien Eye Wish is het oprichten van een trendteam het ultieme bewijs dat de zonnebril zich tot modestuk heeft geëvolueerd. De bril is nu onderdeel en verlengstuk van het imago. Het trendteam signaleert drie globale modelijnen in zonnebrillenland:
· Hollywood legend, een ode aan filmdiva's Audrey Hepburn, Liz Taylor, Sophia Loren, Marilyn Monroe en Mae West
· Sweetest thing, snoepjes van zonnebrillen!
· Pure Energy, fit en gezond zijn is geen trend, maar een levensstijl Hollywood legend
Vrouwelijkheid voert de boventoon en brengt ons terug naar tijden waarin de filmdiva's de mode bepaalden. Audrey Hepburn, Liz Taylor, Sophia Loren, Marilyn Monroe, Mae West& allemaal waren het inspiratiebronnen voor de zonnebrillenmode van 2005. De brillen hebben een genereus gevormd voorstuk waardoor de modellen een sensuele chique uitstraling hebben. De klassieke combinatie van zwart/wit overheerst, afgewisseld met donkere kleuren. Ze passen uitstekend bij ruime jurken met smalle tailles, bijpassende handtassen en naaldhakken. De ideale vrouw heeft verder een rode lipstick mond, sterk aangezette wenkbrauwen en eyeliner én als opvallendste element: prachtige ogen die zij op charmante wijze verschuilt achter haar glamour bril. Sweetest thing
Mode-ontwerpers in Parijs en Milaan houden het meestal bescheiden, maar in brillenland worden deze zomer vooral gekleurde monturen aangetroffen, zoals olijfgroen, fuchsia, knalrood en oranje. De zonnebrillen van deze zomer zijn echte snoepjes! Kunststof monturen met kleuren in verschillende lagen over elkaar overheersen. Voor de vrouw kan de combinatie met een felle kleur make-up voor een leuk effect zorgen. De lippen blijven naturel. Voor de mannen zien we dit jaar ook prachtige pakken met felle krijtstrepen. Rood, oranje of lime: niets is te gek. Deze bijpassende eyecatchers laten een gebruind gezicht extra goed uitkomen. Pure Energy
Fit en gezond zijn is geen trend, maar een levensstijl. Mannen en vrouwen genieten van sport in haar zuiverste vorm. Geen high-tech apparatuur of gemotoriseerde vuurtuigen en ook de enorme futuristische shields zijn verdwenen. Deze trendcollectie zonnebrillen straalt pure energie uit. De kleuren zijn te herleiden naar de vier elementen: wind, water, aarde en vuur, die een natuurlijke balans symboliseren. Groen, oranje, bruin en azuurblauw zijn de meest voorkomende tinten.