UPC NEDERLAND
UPC verlaagt tarieven voor bellen naar mobiel
Amsterdam, 20 december 2004 - Op 1 januari 2005 verlaagt UPC Nederland
haar gesprekstarieven voor bellen naar mobiel. De tarieven dalen tot
veertien procent. Bellen van vast naar mobiel kan dan al vanaf 17,5
eurocent per minuut. UPC blijft hiermee voorop lopen op het gebied van
goedkoop bellen. Algemeen directeur Diederik Karsten: 'UPC zorgt
ervoor dat consumenten waar voor hun geld krijgen. We bieden een
telefonieproduct met voordelige gesprekstarieven. De prijs van ons
basisabonnement is bovendien bijna vijftig procent lager dan dat
van KPN BelBasis.' Dit is de tweede prijsverlaging sinds het overleg
in 2003 van de mobiele operators met telecomtoezichthouder OPTA en
mededingingsautoriteit NMa, waarbij is afgesproken dat de operators in
drie jaar tijd hun hoge afwikkeltarieven zullen verlagen.
Nieuwe tarieven
UPC hanteert de volgende tarieven per minuut voor bellen van een vaste
telefoon naar de verschillende mobiele operators.
Naar KPN Mobile en Vodafone:
- piek: 18,5 eurocent;
- dal: 18,0 eurocent;
- weekend: 17,5 eurocent.
Naar T-Mobile, Orange, Telfort, Tele2 Mobiel:
- piek: 20,0 eurocent;
- dal: 20,0 eurocent;
- weekend: 19,5 eurocent.
Digitale telefonie
UPC is de eerste telecomaanbieder in Nederland die grootschalig
goedkope digitale telefonie via VoIP-technologie aanbiedt via haar
geavanceerde breedband IP-netwerk. Een basisabonnement digitale
telefonie kost 9,95 euro per maand. Voor 14,95 euro kunnen klanten 's
avonds, 's nachts en in het weekend onbeperkt gratis bellen naar alle
vaste telefoonnummers in Nederland. Een abonnement bij KPN is niet
meer nodig. UPC biedt digitale telefonie via VoIP reeds aan in
Groot-Rotterdam, Groot-Amsterdam en Zuidoost-Brabant. Begin 2005 is de
dienst beschikbaar in alle UPC-gebieden in Nederland.
UPC Nederland
UPC Nederland is een dochteronderneming van UnitedGlobalCom, Inc.
(UGC) en onderdeel van haar UPC Broadband divisie. Met zo'n 2,3
miljoen klanten is UPC Nederland de toonaangevende aanbieder op het
gebied van geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in
Nederland. Op de consumentenmarkt introduceerde UPC Nederland in 2000
als eerste de 'triple play': internet (chello), telefonie en
(digitale) radio & tv via hetzelfde netwerk. Hiervoor beschikt UPC
Nederland in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland,
Flevoland en Noord-Brabant over hoogwaardige communicatienetwerken.
= = =
Noot aan de redactie
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland, afdeling Communications & Public Policy
Ronald van der Aart
T 020 775 57 71
M 06 21 89 82 75
van bovenstaand bericht.
UPC N.V.
20 dec 04 09:29