100.000ste kamer op Kamernet.nl

WOERDEN, 20041217 -- Het loopt storm op Kamernet.nl. De twee jonge ondernemers Rob Koster (27) en Nathan Skwortsow (27) boden onlangs hun 100.000ste kamer aan op de website die ze vier jaar geleden bedachten. "Voorheen waren het voornamelijk jongeren die een kamer zochten via Kamernet, maar de laatste tijd zijn er steeds meer 25-plusser die zich bij ons aanmelden," aldus Koster.

De vijfentwintig-plusser. Het is een hele nieuwe doelgroep voor Koster en Skwortsow. Door de woningnood en de groei van het aantal singels zijn er steeds meer afgestudeerde twintigers en dertigers die zich aanmelden bij Kamernet.nl. "Zij kunnen het financieel niet bolwerken om een duur huis of appartement te kopen en komen daarom bij ons terecht," aldus Skwortsow.

De steden waar de twee jonge ondernemers de meeste kamers vinden zijn Utrecht en Amsterdam. Dat zijn tevens de steden waar de kamernood het hoogst is. Continu worden er op Kamernet.nl ongeveer 320 kamers aangeboden in Utrecht en 295 in Amsterdam. "Het heeft vooral met onze naamsbekendheid te maken dat het ons juist wel lukt om in de grote steden woonruimte te vinden. "

Werkwijze De werkwijze van Koster en Skwortsow is simpel. Een verhuurder biedt op Kamernet.nl woonruimte aan en deze wordt vervolgens gecontroleerd door het Kamernetteam. De leden van de site kunnen via e-mail aangeven of ze de betreffende kamer willen hebben. "Huurders kunnen vanuit hun luie stoel reageren en verhuurders kunnen zelf bepalen aan welke student zij hun kamer willen verhuren," legt Koster uit.

Idee
Het idee voor Kamernet.nl ontstond vier jaar geleden toen Skwortsow en Koster nog studeerden. Skwortsow zocht een kamer in Utrecht, maar wilde geen hoge courtagekosten betalen. Samen met zijn studiegenoot Koster maakten ze een kamersite voor studenten. Ze bedachten de bedrijfsnaam SK Media-Group en verstuurden persberichten naar verschillende kranten. Vanaf dat moment kwamen de eerste aanbiedingen voor kamers binnen op de website.

Meer succesvolle websites
Twee jaar geleden bedachten Koster en Skwortsow de datingsite Lexa.nl. "We waren allebei vrijgezel en zochten op internet naar een vriendin. De kwaliteit van de datingsites vonden we erg slecht en daarom hebben wij een betere site bedacht." Het afgelopen jaar kreeg Lexa.nl 300000 nieuwe leden en werd daarmee de snelst groeiende datingsite van Nederland.