Time : 2:06:47 PM
Date : Thursday, December 16, 2004
Sender Name: Kinepolis Group

Kinepolis.be ere-laureaat 'Belgische Site van het Jaar'

Lezers Belgisch Clickx Magazine stemmen massaal filmwebsite in de prijzen

Volgens de lezers van Clickx Magazine behoort Kinepolis.be tot de beste professionele sites in België. Dat bleek tijdens de achtste 'Site van het Jaar' awards, die het Belgische blad maandag presenteerde. De site voor filmfans werd op de meet geklopt door zoekmotor Google.be, maar laat wel - naast een aantal druk bezochte mediasites - een gerenommeerd kandidaat als eBay achter zich.

Webcontent met toegevoegde waarde
"Wij zijn opgetogen en vereerd met deze erkenning," zegt Régis Raway, Media Manager van Kinepolis Group daarover. "Onze site fungeert als verlengstuk van de Kinepolis-ervaring. Bezoekers delen duidelijk onze passie voor film én een gezellig avondje of middagje uit. Ze zoeken er gericht naar informatie afgestemd op hun specifieke smaak en interesse, en kopen al dan niet hun bioscooptickets online aan ". "Ons website team werkt hard aan efficiënte en doelgerichte web content. Zo kan de bezoeker een persoonlijke webpagina creëren (My Kinepolis), is er een filmarchief aanwezig met bijhorende zoekmotor en is het daarnaast mogelijk om diverse elementen (oa screenshots) van een film te downloaden. Tenslotte willen we toch ook nog aanstippen dat ook bedrijven steeds vaker de weg vinden naar de site om de speciale business-pakketten te ontdekken."

Clickx Magazine als waardemeter voor Internet-informatie Clickx Magazine telde uiteindelijk 62.395 unieke en geldige stemmen. Elke deelnemer maakte daarbij kans op een aantal mooie prijzen. Het magazine is een van de oudste echte consumentenmagazines over computers in België en onderscheidt zich door het grote aantal door experts uitgevoerde product tests. Clickx Magazine wordt uitgegeven door Minoc Business Press, een dynamische Belgische IT-uitgeverij.

Kinepolis.be krijgt nieuw kleedje in 2005
Kinepolis ziet de website niet alleen als een logische aanvulling op de filmervaring, maar ook als een belangrijk instrument om de weg naar de bioscoop te vergemakkelijken. Daarom wil de internationale bioscoopgroep midden volgend jaar, naar aanleiding van het tienjarig bestaan van de website, een volledig nieuwe 'look & feel' introduceren.

Over Kinepolis Group:
Sedert zijn oprichting in 1997 uit de fusie van de groepen Bert en Claeys, is Kinepolis Group uitgegroeid tot Belgisch marktleider e n tot toonaangevende speler in de Europese bioscoopmarkt. De groep onthaalde in België, Frankrijk, Spanje, Polen en Zwitserland, meer dan 24 miljoen bioscoopbezoekers in 2003. Het Kinepolis-concept wordt voortgedreven door de drang tot innovatie en klantgerichtheid.

Meer informatie:
www.kinepolis.com
www.clickxmagazine.be

Perscontact :
Kinepolis Press Service
E-mail: Kinepolispressservice@kinepolis.com
Tel : +32 2 474 26 91

URL: http://www.kinepolis.com