Time : 2:06:47 PM
Date : Thursday, December 16, 2004
Sender Name: Kinepolis Group
Kinepolis.be ere-laureaat 'Belgische Site van het Jaar'
Lezers Belgisch Clickx Magazine stemmen massaal filmwebsite in de
prijzen
Volgens de lezers van Clickx Magazine behoort Kinepolis.be tot de
beste professionele sites in België. Dat bleek tijdens de achtste
'Site van het Jaar' awards, die het Belgische blad maandag
presenteerde. De site voor filmfans werd op de meet geklopt door
zoekmotor Google.be, maar laat wel - naast een aantal druk bezochte
mediasites - een gerenommeerd kandidaat als eBay achter zich.
Webcontent met toegevoegde waarde
"Wij zijn opgetogen en vereerd met deze erkenning," zegt Régis Raway,
Media Manager van Kinepolis Group daarover. "Onze site fungeert als
verlengstuk van de Kinepolis-ervaring. Bezoekers delen duidelijk onze
passie voor film én een gezellig avondje of middagje uit. Ze zoeken
er gericht naar informatie afgestemd op hun specifieke smaak en
interesse, en kopen al dan niet hun bioscooptickets online aan ".
"Ons website team werkt hard aan efficiënte en doelgerichte web
content. Zo kan de bezoeker een persoonlijke webpagina creëren (My
Kinepolis), is er een filmarchief aanwezig met bijhorende zoekmotor
en is het daarnaast mogelijk om diverse elementen (oa screenshots)
van een film te downloaden. Tenslotte willen we toch ook nog
aanstippen dat ook bedrijven steeds vaker de weg vinden naar de site
om de speciale business-pakketten te ontdekken."
Clickx Magazine als waardemeter voor Internet-informatie
Clickx Magazine telde uiteindelijk 62.395 unieke en geldige stemmen.
Elke deelnemer maakte daarbij kans op een aantal mooie prijzen.
Het magazine is een van de oudste echte consumentenmagazines over
computers in België en onderscheidt zich door het grote aantal door
experts uitgevoerde product tests. Clickx Magazine wordt uitgegeven
door Minoc Business Press, een dynamische Belgische IT-uitgeverij.
Kinepolis.be krijgt nieuw kleedje in 2005
Kinepolis ziet de website niet alleen als een logische aanvulling op
de filmervaring, maar ook als een belangrijk instrument om de weg
naar de bioscoop te vergemakkelijken. Daarom wil de internationale
bioscoopgroep midden volgend jaar, naar aanleiding van het tienjarig
bestaan van de website, een volledig nieuwe 'look & feel'
introduceren.
Over Kinepolis Group:
Sedert zijn oprichting in 1997 uit de fusie van de groepen Bert en
Claeys, is Kinepolis Group uitgegroeid tot Belgisch marktleider
e n tot toonaangevende speler in de Europese bioscoopmarkt. De
groep onthaalde in België, Frankrijk, Spanje, Polen en Zwitserland,
meer dan 24 miljoen bioscoopbezoekers in 2003. Het Kinepolis-concept
wordt voortgedreven door de drang tot innovatie en klantgerichtheid.
Meer informatie:
www.kinepolis.com
www.clickxmagazine.be
Perscontact :
Kinepolis Press Service
E-mail: Kinepolispressservice@kinepolis.com
Tel : +32 2 474 26 91
URL: http://www.kinepolis.com