Gemeente Amerongen
Brief gemeentelijke ombudsman
Beste inwoner van Amerongen,
Misschien weet u dat de gemeente Amerongen al jarenlang een
gemeentelijke ombudsman kent, die klachten onderzoekt van burgers over
de gemeente. Op 8 november jl. heeft de gemeenteraad mij benoemd en
beëdigd als onafhankelijke ombudsman en vanaf die datum kunt u met mij
contact opnemen als u niet tevreden bent over de wijze waarop de
gemeente (ambtenaren, sector, college, wethouders) u behandeld heeft.
Als ik constateer dat de gemeente uw klacht kent, maar u er samen niet
uitgekomen bent, stel ik een onderzoek in. Mocht ik tot de conclusie
komen dat u inderdaad niet correct bent behandeld, dan is het aan de
gemeente om te kijken óf en hoe deze incorrecte behandeling kan worden
rechtgezet. (Bijvoorbeeld door het erkennen van de fout en het
aanbieden van excuses, het alsnog beantwoorden van een brief of
schadevergoeding.)
Ik ben bereikbaar
* telefonisch : 030 286 1650 of 06 2183 4180
* schriftelijk : De gemeentelijke ombudsman
Postbus 1307
3500 BH UTRECHT
* per e-mail : ombudsman@utrecht.nl
Op elke dinsdagochtend is er een inloopspreekuur van 9.00 uur tot
11.00 uur aan de Drift17 te Utrecht. Als deze tijd u niet schikt, kunt
u telefonisch een afspraak maken voor een moment dat u beter uitkomt.
Ook is het mogelijk na kantooruren een afspraak te maken.
Op het gemeentehuis liggen brochures die u uitgebreider inzicht geven
in mijn werkzaamheden. Daar liggen ook brochures over de
klachtregeling die de gemeente Amerongen hanteert.
Eventueel kunt u contact opnemen met de klachtcoördinator van de
gemeente Amerongen, de heer L. Lok, te bereiken onder nummer 0343 469
615. Hij kan u exact vertellen welke weg u het beste kunt volgen om u
klacht behandeld te zien.
Met vriendelijke groet,
de gemeentelijke ombudsman
mevrouw mr. M.E.T. Schellekens