Ingezonden persbericht


Persbericht

16 december 2004

Hyperion en SPSS breiden OEM-samenwerking uit met nieuwe overeenkomst

Hyperion, wereldwijd marktleider op het gebied van Business Performance Management, en SPSS, de wereldwijde leverancier van predictive analytics, zijn een nieuwe OEM-overeenkomst aangegaan voor het leveren van business intelligence tools aan gebruikers van het IBM® eServer iSeries" (AS/400®) platform. SPSS zal onder de voorwaarden van de overeenkomst Hyperion Analyzer en Hyperion Essbase blijven aanbieden als onderdeel van de ShowCase Suite, een business intelligence toepassing voor de IBM iSeries.

Door de strategische samenwerking tussen Hyperion en SPSS kunnen zowel financiële als niet-financiële iSeries-gebruikers hun voordeel doen met de meest krachtige en schaalbare real-time analytische bedrijfsinfrastructuur, aldus Rich Clayton, vice president of product marketing bij Hyperion. De combinatie van deze mogelijkheden en SPSS kennis op het gebied van predictive analytics, levert iSeries- gebruikers een beter inzicht in hun huidige bedrijfsprestaties en in wat er in de toekomst zal gaan gebeuren. Hierdoor is het eenvoudiger om te kunnen anticiperen en effectieve acties te ondernemen.

Hyperion Essbase, de real-time analytische infrastructuur die voldoet aan de eisen van elke analytische bedrijfsapplicatie, en Hyperion Analyzer, een op Internet gebaseerde interactieve analytische en rapportage-oplossing, zijn sinds 1996 onderdelen van de ShowCase Suite®. De ShowCase Suite ondersteunt een breed scala aan bedrijfsactiviteiten, zoals analytisch customer relationship management (CRM), budgetteren en financiële rapportages, verkoopanalyses, campagnemanagement, merchandiser planning en supply chain analyses. Met deze analytische technologieën kunnen organisaties die iSeries applicaties inzetten, profiteren van de kracht van dit platform en tevens gebruik maken van de beste analytische mogelijkheden.

SPSS is betrokken bij zijn IBM iSeries-gebruikers en met de mix van OLAP, query en rapportages en SPSS predictive analytics kunnen zij hun werkzaamheden beter beheren en optimaliseren, zegt Dyke Hensen, senior VP of marketing bij SPSS. Hyperion Essbase 7X is een belangrijke release waarmee onze iSeries-gebruikers de inzet van Essbase, Analyser en SPSS predictive technologie kunnen uitbreiden, zodat zij zich kunnen richten op uitgebreide CRM-activiteiten en het vergroten van de winstgevendheid van hun producten. Onze iSeries-gebruikers zullen blij zijn met alle mogelijkheden van deze nieuwe versie.

(337 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Hyperion
Hyperion (Nasdaq:HYSL) is wereldwijd marktleider op het gebied van Business Performance Management-software. Het bedrijf heeft meer dan 9.000 klanten waaronder 91 ondernemingen uit de FORTUNE 100-lijst die de software van Hyperion inzetten om de strategie om te zetten in concrete plannen, de uitvoering van deze plannen te evalueren en te helpen bij het verbeteren van financiële en operationele prestaties. Met een netwerk van meer dan 600 partners biedt Hyperion een ongeëvenaard niveau van gespecialiseerde oplossingen en diensten.

Hyperion is opgenomen in de FORTUNE 100 Best Companies to Work For 2004-lijst, telt meer dan 2.500 medewerkers in 20 landen en is daarnaast in 25 landen vertegenwoordigd door middel van verkoopkantoren. In het fiscale jaar 2004 eindigend op 30 juni 2004 heeft Hyperion, in combinatie met het onlangs overgenomen Brio Software Inc., een jaaromzet gerealiseerd van 622 miljoen dollar. De onderneming heeft zijn hoofdvestiging in Sunnyvale, California. Meer informatie is te vinden op www.hyperion.nl

Over SPSS
SPSS is een wereldwijde leverancier van oplossingen voor data collectie, PredictiveMarketing en Predictive (Web) Analytics (Nasdaq:SPSS). In 2002 heeft de groep een omzet van 209 miljoen dollar gerealiseerd. De organisatie is actief in meer dan 80 landen en heeft ruim 1300 medewerkers.

SPSS is al 35 jaar actief op de markt voor analytische toepassingen en bekleedt een belangrijke positie op de markt voor data mining, text mining, web mining, data collectie en voorspellende marketing en biedt organisaties instrumenten om strategische beslissingen te nemen (datawarehousing, reporting, analyse, simulation en e-Metrics).

Met de geavanceerde en elkaar aanvullende oplossingen van SPSS kunnen organisaties al hun gestructureerde gegevens (on en off-line) en ongestructureerde gegevens integreren en analyseren om hun beslissingsprocessen en klantrelaties te optimaliseren. Meer informatie: www.spss.nl

SPSS Benelux bv: Wiepke van der Wal
Tel: 0183 651 777
E-mail: wiepke@spss.com http://www.spss.nl

Contact pers: Marieke van Zuien (LEWIS Communications) Tel: 040 235 46 00 Fax: 040 235 46 01
E-mail: mariekev@lewispr.com http://www.lewispr.com

LEWIS Global Public Relations

Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com