Blauw New Media



----------- PERSBERICHT ----------------

BreinStijlen van Blauw Research genomineerd voor Pragma Prikkel 2004

Pragma, de vereniging van onafhankelijke erkende Nederlandse reclame-adviesbureaus, heeft het nieuwe consumentengedragsmodel BreinStijlen genomineerd voor de Pragma Prikkel, een prijs voor een unieke innovatieve persoon of organisatie die in 2004 een prikkel aan het vak hebben gegeven. `Breinstijlen` is ontwikkeld in samenwerking met Professional Strategies en
geeft adverteerders handvatten waardoor zij effectiever kunnen communiceren met hun doelgroep.

Op 16 december zal de Prikkel tijdens een speciale Pragma bijeenkomst worden uitgereikt. Andere genomineerden voor de Pragma Prikkel 2004 zijn onder andere: John de Mol als `bedenker van tv-doelgroepzenders`, Rob Stenders als initiator van de `Hopla-award` voor de beste reclamemuziek op radio en tv en Susanne Piët, auteur van het boek `De emotiemarkt`.

Meer over BreinStijlen
BreinStijlen verklaart de voorkeuren van consumenten voor bepaalde typen informatie, producten, koopprocessen en koopbeslissingen. Het deelt consumenten in groepen in op basis van het gebruik van specifieke hersenfuncties: een sterker gebruik van de linkerhersenhelft (ratio) of rechterhersenhelft (emotie) en een dominantie van de functies in de neocortex (abstract denken) of juist het limbisch systeem (concreet handelen). Zo onstaan 9 BreinStijlprofielen.

Uit onderzoek blijkt dat mensen met verschillende BreinStijlen door verschillende typen advertenties worden aangesproken; een sterk conceptuele advertentie gaat bijvoorbeeld aan een consument met een concrete BreinStijl geheel voorbij. Ook vallen hen, afhankelijk van hun stijl, verschillende deelaspecten van advertenties meer op dan andere. Het opvallende aspect
leidt vervolgens tot een significant hogere of lagere waardering van de advertentie, afhankelijk van de BreinStijl(communicatie-voorkeur) van de lezer. Het is dus zaak voor adverteerders en reclame-makers om de BreinStijl van de doelgroep te kennen.

Voor meer informatie over BreinStijlen kunt u contact opnemen met Wout van der Wijk, Blauw Research: wout.vanderwijk@blauw.com of Sandra Minnee, Professional Strategies: sminnee@profss.nl.


---

Noot voor de pers: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Susan van Eck susan.vaneck@blauw.com; +31-10-4000900; Blauw Research BV

Over Blauw: Blauw Research is onderdeel van Blauw Group, het snelst groeiende bedrijf op het gebied van marktonderzoek en datacollectie in Nederland , met 90 medewerkers en een omzet van 9 mln. Blauw Research ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar opdrachtgevers vooruit te helpen.

Disclaimer: "Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder voorafgaand deskundig advies." © Blauw Research 2003