Blauw New Media
----------- PERSBERICHT ----------------
BreinStijlen van Blauw Research genomineerd voor Pragma Prikkel 2004
Pragma, de vereniging van onafhankelijke erkende Nederlandse
reclame-adviesbureaus, heeft het nieuwe consumentengedragsmodel
BreinStijlen genomineerd voor de Pragma Prikkel, een prijs voor een
unieke innovatieve persoon of organisatie die in 2004 een prikkel aan
het vak hebben gegeven. `Breinstijlen` is ontwikkeld in samenwerking
met Professional Strategies en
geeft adverteerders handvatten waardoor zij effectiever kunnen
communiceren met hun doelgroep.
Op 16 december zal de Prikkel tijdens een speciale Pragma bijeenkomst
worden uitgereikt. Andere genomineerden voor de Pragma Prikkel 2004
zijn onder andere: John de Mol als `bedenker van tv-doelgroepzenders`,
Rob Stenders als initiator van de `Hopla-award` voor de beste
reclamemuziek op radio en tv en Susanne Piët, auteur van het boek `De
emotiemarkt`.
Meer over BreinStijlen
BreinStijlen verklaart de voorkeuren van consumenten voor bepaalde
typen informatie, producten, koopprocessen en koopbeslissingen. Het
deelt consumenten in groepen in op basis van het gebruik van
specifieke hersenfuncties: een sterker gebruik van de
linkerhersenhelft (ratio) of rechterhersenhelft (emotie) en een
dominantie van de functies in de neocortex (abstract denken) of juist
het limbisch systeem (concreet handelen). Zo onstaan 9
BreinStijlprofielen.
Uit onderzoek blijkt dat mensen met verschillende BreinStijlen door
verschillende typen advertenties worden aangesproken; een sterk
conceptuele advertentie gaat bijvoorbeeld aan een consument met een
concrete BreinStijl geheel voorbij. Ook vallen hen, afhankelijk van
hun stijl, verschillende deelaspecten van advertenties meer op dan
andere. Het opvallende aspect
leidt vervolgens tot een significant hogere of lagere waardering van
de advertentie, afhankelijk van de BreinStijl(communicatie-voorkeur)
van de lezer. Het is dus zaak voor adverteerders en reclame-makers om
de BreinStijl van de doelgroep te kennen.
Voor meer informatie over BreinStijlen kunt u contact opnemen met Wout
van der Wijk, Blauw Research: wout.vanderwijk@blauw.com of Sandra
Minnee, Professional Strategies: sminnee@profss.nl.
---
Noot voor de pers: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Susan van Eck susan.vaneck@blauw.com; +31-10-4000900; Blauw Research
BV
Over Blauw: Blauw Research is onderdeel van Blauw Group, het snelst
groeiende bedrijf op het gebied van marktonderzoek en datacollectie in
Nederland , met 90 medewerkers en een omzet van 9 mln. Blauw Research
ondersteunt bedrijven en instellingen bij het nemen van beslissingen
die leiden tot verbeterde stakeholderrelaties, producten en diensten
en inzet van middelen. Het bureau levert wezenlijke informatie en
heldere inzichten op basis van gedegen onderzoek. Blauw Research staat
voor betrokkenheid en originaliteit en is gedreven om haar
opdrachtgevers vooruit te helpen.
Disclaimer: "Hoewel wij ernaar streven om correcte en actuele
informatie te verschaffen, kunnen wij niet garanderen dat de
informatie juist is op het moment waarop deze ontvangen wordt of dat
de informatie na verloop van tijd nog steeds juist is. Op grond van de
informatie dienen derhalve geen acties te worden ondernomen zonder
voorafgaand deskundig advies." © Blauw Research 2003