Gemeente Westervoort

Bouwaanvraag:

* Vredenburgstraat 6, vervangen garage

Reclameaanvraag:

* IJsseldijk 3-7, aanbrengen reclameaanduidingen
* Grote Breide 15, plaatsen dakkapel

Voorgenomen vrijstellingen:

* aanbouw erker, Het Gilde 14

* aanbouw erker, Het Gilde 16

* uitbreiden woning voorzijde, Schoolstraat 14 De bouwplannen zijn strijdig met het ter plaatse geldende bestemmingsplan. Vrijstelling is mogelijk op basis van artikel 19, lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke ordening.

Inzage van de bouwplannen kan vanaf 16 december 2004 tot 13 januari 2005 bij de afdeling Publiekszaken, op werkdagen van 8:30 - 12:30 uur en op afspraak tussen 14:00 - 16:00 uur. Binnen de genoemde termijn van 4 weken kan een ieder zijn of haar zienswijze bekend maken bij burgemeester en wethouders.
13.30 uur. Op de maandag daarvoor kunt u de agenda inzien bij de afdeling Publiekszaken.

Meer informatie over de aanvragen e.d. kunt u krijgen bij de afdeling Ruimte & Samenleving, tel. 3179531.
ontheffingen, vergunningen en toestemmingen verleend aan:
* de heer T. Beerling, Rijndijk 23 te Westervoort voor de verkoop van kerstbomen van 6 tot en met 24 december 2004. Heeft u bezwaar?
Ontwerpbestemmingsplan "IJsselwaard"
Burgemeester en wethouders maken op grond van de gemeentelijke inspraakverordening, artikel 6a van de Wet op de Ruimtelijke Ordening en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht, het volgende bekend.

I. Einde inspraakprocedure.
Het ontwerp van het bestemmingsplan "IJsselwaard" is voor de inspraak ter inzage gelegd. Dit heeft een aantal reacties opgeleverd. Deze zijn verwerkt in een eindverslag van de inspraak. Daarin zijn ook de reacties van instanties, die ontvangen zijn via het overleg op grond van artikel 10 van het Besluit op de ruimtelijke ordening, opgenomen. Het ontwerpplan heeft betrekking op het winterbed van de IJssel (vanaf de Veerdam.tot voorbij de A 12) Het eindverslag van de inspraak ligt met ingang van de dag, nà de datum van het verschijnen van deze editie, voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis, afdeling Ruimte & Samenleving, Dorpsplein 1 te Westervoort. U kunt het verslag inzien op werkdagen van: a. 08.00 - 12.30 uur (zonder afspraak); b. 14.00 - 16.00 uur (nà het maken van een afspraak; woensdagmiddag zonder afspraak) en op c. 18.00 - 20.00 uur (iedere maandagavond tijdens de avondopenstelling van het gemeentehuis na het maken van afspraak). Deze datum is het officiële einde van de inspraakprocedure. Tegen betaling van de kosten op grond van de gemeentelijke Legesverordening kunt u een kopie van het verslag krijgen.

II. Beklagrecht.
De mogelijkheid bestaat om over de uitvoering van de inspraakprocedure een schriftelijke klacht bij burgemeester en wethouders van Westervoort in te dienen. Dit kunt u doen binnen uiterlijk veertien dagen nà afloop van de inspraakprocedure. Een klacht kan alleen betrekking hebben op de wijze van uitvoering van de inspraakverordening en -procedure; niet op de inhoud van de inspraak.

Voor nadere inlichtingen en/of het maken van een afspraak tijdens of buiten de kantooruren, kunt u contact opnemen met de projectleider, de heer E.G.A. van Karnenbeek, van de afdeling Ruimte & Samenleving van de gemeente Westervoort, telefonisch bereikbaar op doorkiesnummer 026-3179310.

Bekendmaking bestemmingsplan "IJsselwaard"

Burgemeester en wethouders maken op grond van de artikel 23 van de Wet op de Ruimtelijke Orde-ning en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht, het volgende bekend.

I. Inleiding.
Met ingang van 29 januari 2004 is het ontwerp van het bestemmingsplan "IJsselwaard" voor de in-spraak ter inzage gelegd. Deze procedure is afgerond met de vaststelling van het inspraakverslag Als gevolg van de ontvangen reacties is het ontwerp van het bestemmingsplan aangepast. Het plan heeft betrekking op het winterbed van de IJssel (vanaf de Veerdam.tot voorbij de A 12).

II. De tervisielegging van het aangepaste ontwerpbestemmingsplan. Het ontwerp van het bestemmingsplan "IJsslwaard" ligt gedurende vier weken, met ingang van de dag nà de datum van het verschijnen van deze editie, voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis, afde-ling Ruimte & Samenleving, Dorpsplein 1 te Westervoort. U kunt inzage krijgen iedere werkdag van: a. 08.00 - 12.30 uur (zonder afspraak); b. 14.00 - 16.00 uur (na het maken van een afspraak; woensdagmiddag zonder afspraak) en c. 18.00 - 21.00 uur (op iedere maandagavond tijdens en na de avondopenstelling van het gemeentehuis gedurende drie aaneengesloten uren, ook na het maken van een afspraak). Tegen betaling van de kosten op grond van de Legesverordening kunt u een kopie van de stukken krijgen.
Tijdens deze vier weken kan een ieder schriftelijk en gemotiveerd zijn of haar reactie (zienswijze) op het ontwerpplan geven. U moet uw reactie richten tot de gemeenteraad van Westervoort, Postbus 40 te 6930 AA Westervoort. Heeft u gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te reageren, dan krijgt u de gelegenheid om daarop een mondelinge toelichting te geven. Dit vindt plaats in een openbare vergadering van de commissie Ruimte en Veiligheid in het gemeentehuis op een nog nader te bepalen datum/tijdtip.

Voor nadere inlichtingen en/of voor het maken van een afspraak tijdens of buiten de kantooruren, kunt u contact opnemen met de projectleider, de heer E.G.A. van Karnenbeek, van de afdeling Ruimte & Samenleving van de gemeente Westervoort, telefonisch bereikbaar op doorkiesnummer 026-3179310.

Belastingverordeningen 2005

In de raadsvergadering van 6 december 2004 zijn de tarieven van de gemeentelijke belastingen voor het jaar 2005 vastgesteld. Deze wijzigingsverordeningen van de gemeentelijke belastingen treden in werking met ingang van 23 december 2005. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2005. Deze verordeningen liggen, tijdens kantooruren, vanaf de datum van publicatie ter inzage op de afdeling financiën en ondersteuning, kamer 128. Tevens zijn tegen betaling afschriften van deze verordeningen verkrijgbaar. Het betreft de volgende wijzigingsverordeningen.


3e Wijziging verordening hondenbelasting 2002 De tarieven van de hondenbelasting zijn wegens prijsaanpassingen met
1% verhoogd. De tarieven worden:


1e hond 56,00;
2e hond 80,00;
3e en iedere volgende hond 164,00.

3e Wijziging verordening onroerende-zaakbelastingen 2002 De tarieven van de onroerende-zaakbelastingen zijn door prijsaanpassingen met 3% verhoogd. Met ingang van 1 januari 2005 zijn de nieuwe taxatiewaarden in het kader van de Wet Woz van toepassing, Uitgegaan is van een stijging van de waarden van gemiddeld 45 %. De tarieven worden door deze stijging evenredig naar beneden bijgesteld en daarna met 3 % verhoogd. De tarieven bedragen voor 2005: eigenaargedeelte 2,09; gebruikersgedeelte 1,67.

Kwijtscheldingsbeleid
Op basis van de gegevens over de ledigingen van de containers binnen het Diftar-systeem van het 1e halfjaar van 2004, zijn de kwijtscheldingsmogelijkheden voor 2005 aangepast. De mogelijkheden voor het verkrijgen van kwijtschelding voor de afvalstoffenheffing zijn nu als volgt vastgesteld: het vastrecht; maximaal 16 keer voor een grijze container; maximaal 8 keer voor de groene container. De passage dat over de eerste 46,00 van de aanslag van het vastrecht of de verzamelcontainer geen kwijtschelding wordt verleend komt door de afschaffing van de "zalmsnip" te vervallen.

Belastingplichtigen met medisch afval kunnen, bij overlegging van een medische verklaring, kwijtschelding aanvragen voor het aanbieden van de grijze container boven het aantal van 16.

Gebruikers van verzamelcontainers kunnen voor 100% kwijtschelding aanvragen.

Met ingang van 1 januari 2005 wordt geen kwijtschelding meer verleend voor de hondenbelasting.

3e Wijziging verordening lijkbezorgingsrechten Brouwerslaan 2002 De tarieven van deze rechten zijn verhoogd met circa 1%. De leges van de aankoop van een eigen graf met twee grafruimten bedragen 2.262,00 waarbij een bedrag komt van 616,00 voor het delven en dichten van het graf. De leges van één algemeen graf bedragen 1.747,00, inclusief het delven en dichten van het graf.

3e Wijziging legesverordening 2002
De tarieven van de bouwleges zijn met ingang van 2005 met 1% verhoogd. De tarieven in de tarieventabel van de legesverordening zijn met 1% aangepast, alleen de tarieven van leges Burgerlijke Stand en verstrekkingen uit de Gemeentelijke Basisadministratie zijn conform het dekkingsplan verhoogd en meer kostendekkend gemaakt. Enkele veel voorkomende tarieven bedragen voor 2005: trouwen op maandag tot en met donderdag in het gemeentehuis 267,00; trouwen op maandag tot en met donderdag in de Hervormde Kerk en Huize Vredenburg 500,00; trouwen op vrijdag in het gemeentehuis 300,00; trouwen op vrijdag in de Hervormde Kerk en Huize Vredenburg 558,00; verstrekken rijbewijs 40,00; verstrekken paspoort 38,80; verstrekken Nederlandse Identiteitskaart 31,25; uittreksel gemeentelijke basisadministratie 8,00.

3e Wijziging verordening marktgelden 2002
De tarieven voor vaste standplaatshouders bedragen voor 2005 1,80 per m1 en voor losse standplaatshouders 2,35 per m1. De tarieven zijn met
1% gestegen.

3e Wijziging Rioolrechten 2002.
Het tarief bedraagt voor 2005 104,00 per aansluiting. In het Gemeentelijk Rioleringsplan is een verhoging van 5,00 voor 2005 voorzien, daarnaast is het tarief nog met 1% verhoogd.

3e Wijziging verordening Afvalstoffenheffing 2002 en Reinigingsrechten 2002
De tarieven voor 2005 bedragen:

Vastrecht : 174,00 per lediging : 240 liter grijs 5,55 per lediging : 140 liter grijs 3,90 per lediging : 140 liter groen 3,20 per lediging : 80 liter groen 2,10 verzamelcontainer meerpersoons : 272,00 verzamelcontainer alleenwonend : 204,00

Het tarief voor het ophalen van grofvuil bedraagt 15,00.

Kwaliteit kinderopvang

Jaarlijks inspecteert een medewerker van de Hulpverlening Gelderland Midden de kindercentra. Er wordt dan bekeken of er aan de landelijke wettelijke eisen op het gebied van personeel en organisatie, accommodatie, veiligheid, hygiëne en gezondheid wordt voldaan. Het is voor te stellen dat dit erg belangrijk is omdat jonge kinderen hun leefwereld aan het ontdekken zijn, maar nog niet goed gevaren kunnen inschatten. Bovendien is het afweersysteem van kinderen nog volop in ontwikkeling, daarvoor is het van belang dat het met de hygiëne goed gesteld is. Op 2 november jl. is locatie De Meridiaan van stichting kinderopvang De Kangoeroe aan een grondig onderzoek onderworpen. De resultaten zijn uitstekend. Er is getoetst op 14 hoofdthema's die variëren van brandveiligheid tot medische zaken en van personeel & organisatie tot verzorging. In totaal heeft er een beoordeling plaatsgevonden op 131 punten, deze voldoen alle aan de wettelijke eisen! Slechts op 2 punten heeft de inspecteur van de Hulpverlening Gelderland Midden aanbevelingen gedaan, namelijk dat in alle groepen hoog meubilair aanwezig is en dat campingbedjes vervangen worden door vaste ledikantjes of boxen. De aanbevelingen zijn niet wettelijk verplicht en het hoge meubilair komt nog. Uit de resultaten van het onderzoek kunnen wij dan ook concluderen dat de kinderopvang op de locatie Meridiaan veilig, hygiënisch en deskundig is.

Nieuwe Publieksbalie

Verbeterde dienstverlening
De gemeente Westervoort werkt er hard aan de service naar de klant toe te verbeteren. We proberen de dienstverlening zoveel mogelijk af te stemmen op uw behoeften en wensen. Naar aanleiding van die wensen wordt op dit moment een belangrijke verbetering doorgevoerd. Moest u voorheen naar verschillende balies in het gemeentehuis, binnenkort kunt u voor de meeste zaken terecht bij de vernieuwde Publieksbalie in de hal van het gemeentehuis.

Wat ging eraan vooraf
De nieuwe publieksbalie komt niet uit het niets. In 2002 is een nieuwe organisatieontwikkeling in gang gezet waarbij excellente dienstverlening en klantgericht werken kernbegrippen zijn. Er is een nieuwe afdeling Publiekszaken gevormd die bestaat uit alle publieksfuncties. De medewerkers worden op dit moment opgeleid zodat ze uiteindelijk allrounders worden die het grootste deel van uw vragen direct zonder doorverwijzing kunnen afhandelen.

Verbouwing
Op dit moment wordt er nog druk gewerkt aan de nieuwe inrichting van de hal van het gemeentehuis. Als u binnen komt ziet u rechts de vernieuwde receptiebalie. Vanaf januari kunt u hier terecht voor algemene informatie en het snelloket zodat u niet onnodig lang hoeft te wachten. De balie van Publiekszaken heeft al een nieuwe plek gekregen, waarmee de oude balie is verdwenen. Deze ziet u aan uw linkerhand, waar zich tevens de wachtruimte bevindt. Ook voor een reisdocument of rijbewijs kunt u hier terecht. Wij vragen uw begrip voor het feit dat het nieuwe klantafhandelingssysteem met een exacte volgorde nummering pas wordt ingevoerd per 4 januari 2005. Tot die tijd verzoeken wij u vriendelijk onderling af te stemmen wie van u de eerstvolgende is om geholpen te worden.

Opening
Op 3 januari zal de officiële opening van de Publieksbalie plaats vinden tijdens de nieuwjaarsreceptie. Ook wordt dan het nieuwe logo gepresenteerd. De balies zullen die dag gesloten zijn. Vanaf 4 januari kunt u terecht bij de vernieuwde Publieksbalie. De hele week zal dan in het teken staan van de opening. Kom gerust een kijkje nemen!

Bekendmaking meldingen Wet milieubeheer

Ingevolge artikel 8.41 lid 4 van de Wet milieubeheer maken burgemeester en wethouders van Westervoort bekend dat een aantal inrichtingen een melding zoals bedoeld in 8.41 lid 1 van de Wet milieubeheer hebben ingediend. Het gaat hierbij om de volgende inrichtingen:

* Videomarkt Jansen; melding ingevolge het Vuurwerkbesluit voor het uitbreiden of wijzigen van een inrichting voor opslag- en/of bewerking van niet meer dan 1000 kg consumentenvuurwerk dan wel van het veranderen van de werking daarvan op het perceel Kerkstraat 28 te Westervoort;

* Coöperatieve Rabobank Arnhem en Omstreken; melding ingevolge het Besluit woon- en verblijfsgebouwen milieubeheer voor het oprichten van een inrichting op het perceel Dorpsplein 26 te Westervoort;
* Aqua World BV.; melding ingevolge het Besluit opslag- en transportbedrijven milieubeheer voor het van toepassing worden van voornoemd besluit op een reeds aanwezige inrichting op het perceel Mollevite 15 te Westervoort;

* We Design.; melding ingevolge het Besluit detailhandel- en ambachtsbedrijven milieubeheer voor het van toepassing worden van voornoemd besluit op een reeds aanwezige inrichting op het perceel Klapstraat 86 te Westervoort.

Inzage stukken
De meldingen en bijbehorende stukken kunt u vanaf 16 december 2004, gedurende 2 weken inzien in het gemeentehuis (afdeling Ruimte & Samenleving), Dorpsplein 1 te Westervoort. U kunt daar terecht op werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur en 's middags op afspraak van 14.00 tot 16.00 uur. Bovendien kunnen op afspraak (tel. 026-3179563) de stukken op maandagavond van 18.00 uur tot 21.00 uur ter inzage worden gelegd.

Deze bekendmaking wordt voorgeschreven door de Wet milieubeheer jo. de Algemene wet bestuursrecht.

Toegankelijkheid openbare ruimte

Wanneer u geen lichamelijke handicap hebt realiseert u zich niet snel dat er nogal wat "hindernissen" in de openbare ruimte aanwezig zijn. Denk daarbij aan reclameborden onder overkappingen, fietsen die op een smalle stoep staan of in het winkelcentrum buiten de rekken worden geplaatst, containers die langer aan de weg staan dan nodig, en dit zijn slechts enkele voorbeelden. Mensen die noodgedwongen gebruik moeten maken van hulpmiddelen worden hiermee onbedoeld beperkt in de toegankelijkheid van ons dorp. Dit geldt uiteraard ook voor mensen die met een kinderwagen lopen.

Wij waarderen het zeer als u bij het gebruik van de openbare ruimte rekening wilt houden met uw - gehandicapte - medemens door stoepen, overkappingen, ingangen van winkelcentra e.d. niet onnodig te blokkeren. Voor u een kleine moeite, maar voor uw medemens een groot gemak. Zo maken wij met z'n allen Westervoort voor iedereen toegankelijk.

Integrale handhavingsnota

De gemeenteraad heeft op 6 december 2004 de Integrale handhavingsnota 2005 vastgesteld. Deze nota heeft tot doel het gemeentebrede handhavingsbeleid weer te geven en om van daaruit het beoogde handhavingsbeleid te ontwikkelen voor deelterreinen als Algemene plaatselijke verordening, bijzondere wetten, bouw- en woningtoezicht, ruimtelijke ordening en milieu. Dit betekent dat de uitgangspunten van de Integrale handhavingsnota 2005 van toepassing zijn op de handhavingstrajecten op die deelterreinen en dat op die terreinen nog specifiek handhavingsbeleid wordt ontwikkeld. Gemeentelijke bestuursorganen als het college en de burgemeester handelen overeenkomstig het algemene en specifieke beleid bij de handhaving.

U kunt de nota inzien op de afdeling Ruimte & Samenleving van het gemeentehuis, Dorpsplein 1 in Westervoort op werkdagen van 8.00 tot 12.30 uur en 's middags op afspraak van 14.00 tot 16.00 uur. Ook kunt u op afspraak tijdens de openstelling op maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur de stukken inzien.

Meer informatie kunt u krijgen bij de heer R.F. Verstegen van de afdeling Ruimte & Samenleving, telefoon (026) 3179380.

Mededelingen in verband met de feestdagen

Nieuwjaarsreceptie
Op maandag 3 januari 2005 van 18.30 - 20.00 uur wordt de jaarlijkse nieuwjaarsontmoeting gehouden in het gemeentehuis. Het thema is dit jaar 'dynamiek & beweging'. Deze avond wordt op speciale wijze de nieuwe publieksbalie geopend. Ook kunt u kennis maken met het nieuwe logo dat vanaf 1 januari wordt ingevoerd. De dorpsdichter laat weer van zich horen en natuurlijk is er gelegenheid vrienden en bekenden alle goeds voor 2005 toe te wensen onder het genot van een drankje en iets lekkers.

Gemeentehuis gesloten
Op vrijdag 24 en 31 december 2004 en maandag 3 januari 2005 is het gemeentehuis gesloten. Dinsdag 4 januari 2004 kunt u vanaf 08.00 uur weer bij het gemeentehuis voor alle zaken terecht.

Voor aangifte van geboorte en overlijden is de afdeling Publiekszaken op 24 en 31 december geopend van 09.00 uur tot 10.00 uur en op 3 januari van 11.00 tot 12.00 uur. Voor spoedeisende gevallen voor Sociale Zaken kunt u eveneens terecht bij de afdeling Publiekszaken.

Gladheidbestrijdingsplan

Nu de wintermaanden weer zijn aangebroken leiden sneeuwval en bevriezing vaak tot gladde wegen, fiets- en voetpaden. Dit betekend veel ongemak voor het autoverkeer, de fietsers en de voetgangers. Strooiwagens met zout en sneeuwschuivers worden ingezet om de gladheid te bestrijden. U kunt daar zelf een handje bij helpen door bijvoorbeeld het trottoir bij uw woning sneeuwvrij te houden. Ook blijft het belangrijk de weersverwachting te volgen en attent te blijven op gladheid als u deel gaat nemen aan het verkeer. Evenals in voorgaande jaren zal namelijk alleen op de hoofdroute de gladheidbestrijding zoveel mogelijk preventief worden uitgevoerd.

Strooibeleid

In de hoofdroute, prioriteit 1, zal de gladheidbestrijding en of het sneeuwruimen plaatsvinden op: de busroutes in combinatie met de belangrijkste doorgaande wegen, de belangrijkste uit- en invalswegen, de dijken, bedrijventerrein Het Ambacht, diverse parkeerterreinen, de belangrijkste fietspaden. Het betreft de wegen, c.a.: Brugweg (vanaf de grens met gemeente Arnhem), Kerkstraat, gedeelte Klapstraat (vanaf Kerkstraat tot Schans, 't Hoge Eind, Rivierweg (vanaf 't Hoge Eind tot Driegaardensestraat), Hamersestraat, de weg Broeklanden en een gedeelte Heilweg (vanaf Rivierweg tot de grens met de gemeente Duiven), Dorpstraat, Dorpsplein, gedeelte Zuidelijke Parallelweg (vanaf Dorpstraat tot Liemersallee), Liemersallee, gedeelte Vredenburgstraat (vanaf Klapstraat tot Zuidelijke Parallelweg), 't Slag, Schans, Rijndijk en IJsseldijk, inclusief Driegaardensestraat en de wegen op bedrijventerrein Het Ambacht. De parkeerterreinen: bij de winkelcentra Broeklanden, Coöp. en in het Centrumplan; bij bejaardencentra De Wilgenpas en het Sonnedach; bij sporthal De Pals en de Sociaal Culturele Accommodatie De Nieuwhof; alsmede het plein voor het gemeentehuis. De fietspaden langs: de Brugweg (vanaf de gemeentegrens tot de Kerkstraat), de Klapstraat, 't Hoge Eind, Rivierweg (vanaf 't Hoge Eind tot Driegaardensestraat), Hamersestraat, Dorpstaat (inclusief parallelwegen), Zuidelijke Parallelweg (vanaf de grens met de gemeente Duiven tot de Dorpstraat).

Zodra de hoofdroute goed berijdbaar is zal alleen bij gladheid als gevolg van ijzel en of sneeuw de gladheidbestrijding en of het sneeuwruimen worden uitgevoerd op de hoofdontsluitingswegen van de wijken, de subroute, prioriteit 2. Het betreft de wegen: Mosterdhof, gedeelte Klapstraat (tussen Kerkstraat en Dorpstraat), Van der Hoevensstraat, Emmerik, Lentsenburg, Lange Maat, Kaeltjes Hofstee, De Steenderens, De Hoge Hoeve, De Ganzenpoel, Lange Griet, Rosmolen en de ingang van De Leigraaf (asfalt gedeelte).

Alleen bij zeer lang aanhoudende gladheid als gevolg van ijzel en of sneeuw en pas alleen als de hoofdroute (prioriteit 1) en de subroute (prioriteit 2) goed berijdbaar is, zal in mogelijk incidenteel voorkomende gevallen gladheidbestrijding plaatsvinden op de wijk- woonstraten met een doorgaand karakter.

Op de hierbij afgedrukte kaart staat aangegeven wat de hoofdroute is (prioriteit 1) waar de gladheidbestrijding als eerste zal plaats vinden, en wat de subroute is (prioriteit 2) waar alleen incidenteel gladheidbestrijding plaats zal vinden.

Help mee

Als u meewerkt aan het begaanbaar houden van woonpaden en trottoirs is het meestal voldoende om een gedeelte daarvan sneeuwvrij te houden en de sneeuw aan de rand te verzamelen. Bij dooi verdwijnt het smeltwater dan sneller via de rioolputten. Enige hulp aan buren die daartoe zelf niet in staat zijn wordt ongetwijfeld op prijs gesteld.

Informatie

Voor vragen en opmerkingen over de gladheidbestrijding kunt u tijdens kantooruren bellen met de afdeling Openbare Werken, telefoonnummer 026-3179524.