Bouwaanvraag:
* Vredenburgstraat 6, vervangen garage
Reclameaanvraag:
* IJsseldijk 3-7, aanbrengen reclameaanduidingen
* Grote Breide 15, plaatsen dakkapel
Voorgenomen vrijstellingen:
* aanbouw erker, Het Gilde 14
* aanbouw erker, Het Gilde 16
* uitbreiden woning voorzijde, Schoolstraat 14
De bouwplannen zijn strijdig met het ter plaatse geldende
bestemmingsplan. Vrijstelling is mogelijk op basis van artikel 19,
lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke ordening.
Inzage van de bouwplannen kan vanaf 16 december 2004 tot 13 januari
2005 bij de afdeling Publiekszaken, op werkdagen van 8:30 - 12:30 uur
en op afspraak tussen 14:00 - 16:00 uur. Binnen de genoemde termijn
van 4 weken kan een ieder zijn of haar zienswijze bekend maken bij
burgemeester en wethouders.
13.30 uur. Op de maandag daarvoor kunt u de agenda inzien bij de
afdeling Publiekszaken.
Meer informatie over de aanvragen e.d. kunt u krijgen bij de afdeling
Ruimte & Samenleving, tel. 3179531.
ontheffingen, vergunningen en toestemmingen verleend aan:
* de heer T. Beerling, Rijndijk 23 te Westervoort voor de verkoop
van kerstbomen van 6 tot en met 24 december 2004.
Heeft u bezwaar?
Ontwerpbestemmingsplan "IJsselwaard"
Burgemeester en wethouders maken op grond van de gemeentelijke
inspraakverordening, artikel 6a van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht, het volgende
bekend.
I. Einde inspraakprocedure.
Het ontwerp van het bestemmingsplan "IJsselwaard" is voor de inspraak
ter inzage gelegd. Dit heeft een aantal reacties opgeleverd. Deze zijn
verwerkt in een eindverslag van de inspraak. Daarin zijn ook de
reacties van instanties, die ontvangen zijn via het overleg op grond
van artikel 10 van het Besluit op de ruimtelijke ordening, opgenomen.
Het ontwerpplan heeft betrekking op het winterbed van de IJssel (vanaf
de Veerdam.tot voorbij de A 12) Het eindverslag van de inspraak ligt
met ingang van de dag, nà de datum van het verschijnen van deze
editie, voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis, afdeling Ruimte
& Samenleving, Dorpsplein 1 te Westervoort. U kunt het verslag inzien
op werkdagen van: a. 08.00 - 12.30 uur (zonder afspraak); b. 14.00 -
16.00 uur (nà het maken van een afspraak; woensdagmiddag zonder
afspraak) en op c. 18.00 - 20.00 uur (iedere maandagavond tijdens de
avondopenstelling van het gemeentehuis na het maken van afspraak).
Deze datum is het officiële einde van de inspraakprocedure. Tegen
betaling van de kosten op grond van de gemeentelijke Legesverordening
kunt u een kopie van het verslag krijgen.
II. Beklagrecht.
De mogelijkheid bestaat om over de uitvoering van de inspraakprocedure
een schriftelijke klacht bij burgemeester en wethouders van
Westervoort in te dienen. Dit kunt u doen binnen uiterlijk veertien
dagen nà afloop van de inspraakprocedure. Een klacht kan alleen
betrekking hebben op de wijze van uitvoering van de
inspraakverordening en -procedure; niet op de inhoud van de inspraak.
Voor nadere inlichtingen en/of het maken van een afspraak tijdens of
buiten de kantooruren, kunt u contact opnemen met de projectleider, de
heer E.G.A. van Karnenbeek, van de afdeling Ruimte & Samenleving van
de gemeente Westervoort, telefonisch bereikbaar op doorkiesnummer
026-3179310.
Bekendmaking bestemmingsplan "IJsselwaard"
Burgemeester en wethouders maken op grond van de artikel 23 van de Wet
op de Ruimtelijke Orde-ning en afdeling 3.4 van de Algemene wet
bestuursrecht, het volgende bekend.
I. Inleiding.
Met ingang van 29 januari 2004 is het ontwerp van het bestemmingsplan
"IJsselwaard" voor de in-spraak ter inzage gelegd. Deze procedure is
afgerond met de vaststelling van het inspraakverslag Als gevolg van de
ontvangen reacties is het ontwerp van het bestemmingsplan aangepast.
Het plan heeft betrekking op het winterbed van de IJssel (vanaf de
Veerdam.tot voorbij de A 12).
II. De tervisielegging van het aangepaste ontwerpbestemmingsplan.
Het ontwerp van het bestemmingsplan "IJsslwaard" ligt gedurende vier
weken, met ingang van de dag nà de datum van het verschijnen van deze
editie, voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis, afde-ling
Ruimte & Samenleving, Dorpsplein 1 te Westervoort. U kunt inzage
krijgen iedere werkdag van: a. 08.00 - 12.30 uur (zonder afspraak); b.
14.00 - 16.00 uur (na het maken van een afspraak; woensdagmiddag
zonder afspraak) en c. 18.00 - 21.00 uur (op iedere maandagavond
tijdens en na de avondopenstelling van het gemeentehuis gedurende drie
aaneengesloten uren, ook na het maken van een afspraak). Tegen
betaling van de kosten op grond van de Legesverordening kunt u een
kopie van de stukken krijgen.
Tijdens deze vier weken kan een ieder schriftelijk en gemotiveerd zijn
of haar reactie (zienswijze) op het ontwerpplan geven. U moet uw
reactie richten tot de gemeenteraad van Westervoort, Postbus 40 te
6930 AA Westervoort. Heeft u gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te
reageren, dan krijgt u de gelegenheid om daarop een mondelinge
toelichting te geven. Dit vindt plaats in een openbare vergadering van
de commissie Ruimte en Veiligheid in het gemeentehuis op een nog nader
te bepalen datum/tijdtip.
Voor nadere inlichtingen en/of voor het maken van een afspraak tijdens
of buiten de kantooruren, kunt u contact opnemen met de projectleider,
de heer E.G.A. van Karnenbeek, van de afdeling Ruimte & Samenleving
van de gemeente Westervoort, telefonisch bereikbaar op doorkiesnummer
026-3179310.
Belastingverordeningen 2005
In de raadsvergadering van 6 december 2004 zijn de tarieven van de
gemeentelijke belastingen voor het jaar 2005 vastgesteld. Deze
wijzigingsverordeningen van de gemeentelijke belastingen treden in
werking met ingang van 23 december 2005. De datum van ingang van de
heffing is 1 januari 2005. Deze verordeningen liggen, tijdens
kantooruren, vanaf de datum van publicatie ter inzage op de afdeling
financiën en ondersteuning, kamer 128. Tevens zijn tegen betaling
afschriften van deze verordeningen verkrijgbaar. Het betreft de
volgende wijzigingsverordeningen.
3e Wijziging verordening hondenbelasting 2002
De tarieven van de hondenbelasting zijn wegens prijsaanpassingen met
1% verhoogd. De tarieven worden:
1e hond 56,00;
2e hond 80,00;
3e en iedere volgende hond 164,00.
3e Wijziging verordening onroerende-zaakbelastingen 2002
De tarieven van de onroerende-zaakbelastingen zijn door
prijsaanpassingen met 3% verhoogd. Met ingang van 1 januari 2005 zijn
de nieuwe taxatiewaarden in het kader van de Wet Woz van toepassing,
Uitgegaan is van een stijging van de waarden van gemiddeld 45 %. De
tarieven worden door deze stijging evenredig naar beneden bijgesteld
en daarna met 3 % verhoogd. De tarieven bedragen voor 2005:
eigenaargedeelte 2,09; gebruikersgedeelte 1,67.
Kwijtscheldingsbeleid
Op basis van de gegevens over de ledigingen van de containers binnen
het Diftar-systeem van het 1e halfjaar van 2004, zijn de
kwijtscheldingsmogelijkheden voor 2005 aangepast. De mogelijkheden
voor het verkrijgen van kwijtschelding voor de afvalstoffenheffing
zijn nu als volgt vastgesteld: het vastrecht; maximaal 16 keer voor
een grijze container; maximaal 8 keer voor de groene container. De
passage dat over de eerste 46,00 van de aanslag van het vastrecht of
de verzamelcontainer geen kwijtschelding wordt verleend komt door de
afschaffing van de "zalmsnip" te vervallen.
Belastingplichtigen met medisch afval kunnen, bij overlegging van een
medische verklaring, kwijtschelding aanvragen voor het aanbieden van
de grijze container boven het aantal van 16.
Gebruikers van verzamelcontainers kunnen voor 100% kwijtschelding
aanvragen.
Met ingang van 1 januari 2005 wordt geen kwijtschelding meer verleend
voor de hondenbelasting.
3e Wijziging verordening lijkbezorgingsrechten Brouwerslaan 2002
De tarieven van deze rechten zijn verhoogd met circa 1%. De leges van
de aankoop van een eigen graf met twee grafruimten bedragen 2.262,00
waarbij een bedrag komt van 616,00 voor het delven en dichten van het
graf. De leges van één algemeen graf bedragen 1.747,00, inclusief het
delven en dichten van het graf.
3e Wijziging legesverordening 2002
De tarieven van de bouwleges zijn met ingang van 2005 met 1% verhoogd.
De tarieven in de tarieventabel van de legesverordening zijn met 1%
aangepast, alleen de tarieven van leges Burgerlijke Stand en
verstrekkingen uit de Gemeentelijke Basisadministratie zijn conform
het dekkingsplan verhoogd en meer kostendekkend gemaakt. Enkele veel
voorkomende tarieven bedragen voor 2005: trouwen op maandag tot en met
donderdag in het gemeentehuis 267,00; trouwen op maandag tot en met
donderdag in de Hervormde Kerk en Huize Vredenburg 500,00; trouwen op
vrijdag in het gemeentehuis 300,00; trouwen op vrijdag in de Hervormde
Kerk en Huize Vredenburg 558,00; verstrekken rijbewijs 40,00;
verstrekken paspoort 38,80; verstrekken Nederlandse Identiteitskaart
31,25; uittreksel gemeentelijke basisadministratie 8,00.
3e Wijziging verordening marktgelden 2002
De tarieven voor vaste standplaatshouders bedragen voor 2005 1,80 per
m1 en voor losse standplaatshouders 2,35 per m1. De tarieven zijn met
1% gestegen.
3e Wijziging Rioolrechten 2002.
Het tarief bedraagt voor 2005 104,00 per aansluiting. In het
Gemeentelijk Rioleringsplan is een verhoging van 5,00 voor 2005
voorzien, daarnaast is het tarief nog met 1% verhoogd.
3e Wijziging verordening Afvalstoffenheffing 2002 en Reinigingsrechten
2002
De tarieven voor 2005 bedragen:
Vastrecht : 174,00
per lediging : 240 liter grijs 5,55
per lediging : 140 liter grijs 3,90
per lediging : 140 liter groen 3,20
per lediging : 80 liter groen 2,10
verzamelcontainer meerpersoons : 272,00
verzamelcontainer alleenwonend : 204,00
Het tarief voor het ophalen van grofvuil bedraagt 15,00.
Kwaliteit kinderopvang
Jaarlijks inspecteert een medewerker van de Hulpverlening Gelderland
Midden de kindercentra. Er wordt dan bekeken of er aan de landelijke
wettelijke eisen op het gebied van personeel en organisatie,
accommodatie, veiligheid, hygiëne en gezondheid wordt voldaan. Het is
voor te stellen dat dit erg belangrijk is omdat jonge kinderen hun
leefwereld aan het ontdekken zijn, maar nog niet goed gevaren kunnen
inschatten. Bovendien is het afweersysteem van kinderen nog volop in
ontwikkeling, daarvoor is het van belang dat het met de hygiëne goed
gesteld is. Op 2 november jl. is locatie De Meridiaan van stichting
kinderopvang De Kangoeroe aan een grondig onderzoek onderworpen. De
resultaten zijn uitstekend. Er is getoetst op 14 hoofdthema's die
variëren van brandveiligheid tot medische zaken en van personeel &
organisatie tot verzorging. In totaal heeft er een beoordeling
plaatsgevonden op 131 punten, deze voldoen alle aan de wettelijke
eisen! Slechts op 2 punten heeft de inspecteur van de Hulpverlening
Gelderland Midden aanbevelingen gedaan, namelijk dat in alle groepen
hoog meubilair aanwezig is en dat campingbedjes vervangen worden door
vaste ledikantjes of boxen. De aanbevelingen zijn niet wettelijk
verplicht en het hoge meubilair komt nog. Uit de resultaten van het
onderzoek kunnen wij dan ook concluderen dat de kinderopvang op de
locatie Meridiaan veilig, hygiënisch en deskundig is.
Nieuwe Publieksbalie
Verbeterde dienstverlening
De gemeente Westervoort werkt er hard aan de service naar de klant toe
te verbeteren. We proberen de dienstverlening zoveel mogelijk af te
stemmen op uw behoeften en wensen. Naar aanleiding van die wensen
wordt op dit moment een belangrijke verbetering doorgevoerd. Moest u
voorheen naar verschillende balies in het gemeentehuis, binnenkort
kunt u voor de meeste zaken terecht bij de vernieuwde Publieksbalie in
de hal van het gemeentehuis.
Wat ging eraan vooraf
De nieuwe publieksbalie komt niet uit het niets. In 2002 is een nieuwe
organisatieontwikkeling in gang gezet waarbij excellente
dienstverlening en klantgericht werken kernbegrippen zijn. Er is een
nieuwe afdeling Publiekszaken gevormd die bestaat uit alle
publieksfuncties. De medewerkers worden op dit moment opgeleid zodat
ze uiteindelijk allrounders worden die het grootste deel van uw vragen
direct zonder doorverwijzing kunnen afhandelen.
Verbouwing
Op dit moment wordt er nog druk gewerkt aan de nieuwe inrichting van
de hal van het gemeentehuis. Als u binnen komt ziet u rechts de
vernieuwde receptiebalie. Vanaf januari kunt u hier terecht voor
algemene informatie en het snelloket zodat u niet onnodig lang hoeft
te wachten. De balie van Publiekszaken heeft al een nieuwe plek
gekregen, waarmee de oude balie is verdwenen. Deze ziet u aan uw
linkerhand, waar zich tevens de wachtruimte bevindt. Ook voor een
reisdocument of rijbewijs kunt u hier terecht. Wij vragen uw begrip
voor het feit dat het nieuwe klantafhandelingssysteem met een exacte
volgorde nummering pas wordt ingevoerd per 4 januari 2005. Tot die
tijd verzoeken wij u vriendelijk onderling af te stemmen wie van u de
eerstvolgende is om geholpen te worden.
Opening
Op 3 januari zal de officiële opening van de Publieksbalie plaats
vinden tijdens de nieuwjaarsreceptie. Ook wordt dan het nieuwe logo
gepresenteerd. De balies zullen die dag gesloten zijn. Vanaf 4 januari
kunt u terecht bij de vernieuwde Publieksbalie. De hele week zal dan
in het teken staan van de opening. Kom gerust een kijkje nemen!
Bekendmaking meldingen Wet milieubeheer
Ingevolge artikel 8.41 lid 4 van de Wet milieubeheer maken
burgemeester en wethouders van Westervoort bekend dat een aantal
inrichtingen een melding zoals bedoeld in 8.41 lid 1 van de Wet
milieubeheer hebben ingediend. Het gaat hierbij om de volgende
inrichtingen:
* Videomarkt Jansen; melding ingevolge het Vuurwerkbesluit voor het
uitbreiden of wijzigen van een inrichting voor opslag- en/of
bewerking van niet meer dan 1000 kg consumentenvuurwerk dan wel
van het veranderen van de werking daarvan op het perceel
Kerkstraat 28 te Westervoort;
* Coöperatieve Rabobank Arnhem en Omstreken; melding ingevolge het
Besluit woon- en verblijfsgebouwen milieubeheer voor het oprichten
van een inrichting op het perceel Dorpsplein 26 te Westervoort;
* Aqua World BV.; melding ingevolge het Besluit opslag- en
transportbedrijven milieubeheer voor het van toepassing worden van
voornoemd besluit op een reeds aanwezige inrichting op het perceel
Mollevite 15 te Westervoort;
* We Design.; melding ingevolge het Besluit detailhandel- en
ambachtsbedrijven milieubeheer voor het van toepassing worden van
voornoemd besluit op een reeds aanwezige inrichting op het perceel
Klapstraat 86 te Westervoort.
Inzage stukken
De meldingen en bijbehorende stukken kunt u vanaf 16 december 2004,
gedurende 2 weken inzien in het gemeentehuis (afdeling Ruimte &
Samenleving), Dorpsplein 1 te Westervoort. U kunt daar terecht op
werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur en 's middags op afspraak van 14.00
tot 16.00 uur. Bovendien kunnen op afspraak (tel. 026-3179563) de
stukken op maandagavond van 18.00 uur tot 21.00 uur ter inzage worden
gelegd.
Deze bekendmaking wordt voorgeschreven door de Wet milieubeheer jo. de
Algemene wet bestuursrecht.
Toegankelijkheid openbare ruimte
Wanneer u geen lichamelijke handicap hebt realiseert u zich niet snel
dat er nogal wat "hindernissen" in de openbare ruimte aanwezig zijn.
Denk daarbij aan reclameborden onder overkappingen, fietsen die op een
smalle stoep staan of in het winkelcentrum buiten de rekken worden
geplaatst, containers die langer aan de weg staan dan nodig, en dit
zijn slechts enkele voorbeelden. Mensen die noodgedwongen gebruik
moeten maken van hulpmiddelen worden hiermee onbedoeld beperkt in de
toegankelijkheid van ons dorp. Dit geldt uiteraard ook voor mensen die
met een kinderwagen lopen.
Wij waarderen het zeer als u bij het gebruik van de openbare ruimte
rekening wilt houden met uw - gehandicapte - medemens door stoepen,
overkappingen, ingangen van winkelcentra e.d. niet onnodig te
blokkeren. Voor u een kleine moeite, maar voor uw medemens een groot
gemak. Zo maken wij met z'n allen Westervoort voor iedereen
toegankelijk.
Integrale handhavingsnota
De gemeenteraad heeft op 6 december 2004 de Integrale handhavingsnota
2005 vastgesteld. Deze nota heeft tot doel het gemeentebrede
handhavingsbeleid weer te geven en om van daaruit het beoogde
handhavingsbeleid te ontwikkelen voor deelterreinen als Algemene
plaatselijke verordening, bijzondere wetten, bouw- en woningtoezicht,
ruimtelijke ordening en milieu. Dit betekent dat de uitgangspunten van
de Integrale handhavingsnota 2005 van toepassing zijn op de
handhavingstrajecten op die deelterreinen en dat op die terreinen nog
specifiek handhavingsbeleid wordt ontwikkeld. Gemeentelijke
bestuursorganen als het college en de burgemeester handelen
overeenkomstig het algemene en specifieke beleid bij de handhaving.
U kunt de nota inzien op de afdeling Ruimte & Samenleving van het
gemeentehuis, Dorpsplein 1 in Westervoort op werkdagen van 8.00 tot
12.30 uur en 's middags op afspraak van 14.00 tot 16.00 uur. Ook kunt
u op afspraak tijdens de openstelling op maandagavond van 18.00 tot
20.00 uur de stukken inzien.
Meer informatie kunt u krijgen bij de heer R.F. Verstegen van de
afdeling Ruimte & Samenleving, telefoon (026) 3179380.
Mededelingen in verband met de feestdagen
Nieuwjaarsreceptie
Op maandag 3 januari 2005 van 18.30 - 20.00 uur wordt de jaarlijkse
nieuwjaarsontmoeting gehouden in het gemeentehuis. Het thema is dit
jaar 'dynamiek & beweging'. Deze avond wordt op speciale wijze de
nieuwe publieksbalie geopend. Ook kunt u kennis maken met het nieuwe
logo dat vanaf 1 januari wordt ingevoerd. De dorpsdichter laat weer
van zich horen en natuurlijk is er gelegenheid vrienden en bekenden
alle goeds voor 2005 toe te wensen onder het genot van een drankje en
iets lekkers.
Gemeentehuis gesloten
Op vrijdag 24 en 31 december 2004 en maandag 3 januari 2005 is het
gemeentehuis gesloten. Dinsdag 4 januari 2004 kunt u vanaf 08.00 uur
weer bij het gemeentehuis voor alle zaken terecht.
Voor aangifte van geboorte en overlijden is de afdeling Publiekszaken
op 24 en 31 december geopend van 09.00 uur tot 10.00 uur en op 3
januari van 11.00 tot 12.00 uur. Voor spoedeisende gevallen voor
Sociale Zaken kunt u eveneens terecht bij de afdeling Publiekszaken.
Gladheidbestrijdingsplan
Nu de wintermaanden weer zijn aangebroken leiden sneeuwval en
bevriezing vaak tot gladde wegen, fiets- en voetpaden. Dit betekend
veel ongemak voor het autoverkeer, de fietsers en de voetgangers.
Strooiwagens met zout en sneeuwschuivers worden ingezet om de gladheid
te bestrijden. U kunt daar zelf een handje bij helpen door
bijvoorbeeld het trottoir bij uw woning sneeuwvrij te houden. Ook
blijft het belangrijk de weersverwachting te volgen en attent te
blijven op gladheid als u deel gaat nemen aan het verkeer. Evenals in
voorgaande jaren zal namelijk alleen op de hoofdroute de
gladheidbestrijding zoveel mogelijk preventief worden uitgevoerd.
Strooibeleid
In de hoofdroute, prioriteit 1, zal de gladheidbestrijding en of het
sneeuwruimen plaatsvinden op: de busroutes in combinatie met de
belangrijkste doorgaande wegen, de belangrijkste uit- en invalswegen,
de dijken, bedrijventerrein Het Ambacht, diverse parkeerterreinen, de
belangrijkste fietspaden. Het betreft de wegen, c.a.: Brugweg (vanaf
de grens met gemeente Arnhem), Kerkstraat, gedeelte Klapstraat (vanaf
Kerkstraat tot Schans, 't Hoge Eind, Rivierweg (vanaf 't Hoge Eind tot
Driegaardensestraat), Hamersestraat, de weg Broeklanden en een
gedeelte Heilweg (vanaf Rivierweg tot de grens met de gemeente
Duiven), Dorpstraat, Dorpsplein, gedeelte Zuidelijke Parallelweg
(vanaf Dorpstraat tot Liemersallee), Liemersallee, gedeelte
Vredenburgstraat (vanaf Klapstraat tot Zuidelijke Parallelweg), 't
Slag, Schans, Rijndijk en IJsseldijk, inclusief Driegaardensestraat en
de wegen op bedrijventerrein Het Ambacht. De parkeerterreinen: bij de
winkelcentra Broeklanden, Coöp. en in het Centrumplan; bij
bejaardencentra De Wilgenpas en het Sonnedach; bij sporthal De Pals en
de Sociaal Culturele Accommodatie De Nieuwhof; alsmede het plein voor
het gemeentehuis. De fietspaden langs: de Brugweg (vanaf de
gemeentegrens tot de Kerkstraat), de Klapstraat, 't Hoge Eind,
Rivierweg (vanaf 't Hoge Eind tot Driegaardensestraat), Hamersestraat,
Dorpstaat (inclusief parallelwegen), Zuidelijke Parallelweg (vanaf de
grens met de gemeente Duiven tot de Dorpstraat).
Zodra de hoofdroute goed berijdbaar is zal alleen bij gladheid als
gevolg van ijzel en of sneeuw de gladheidbestrijding en of het
sneeuwruimen worden uitgevoerd op de hoofdontsluitingswegen van de
wijken, de subroute, prioriteit 2. Het betreft de wegen:
Mosterdhof, gedeelte Klapstraat (tussen Kerkstraat en Dorpstraat), Van
der Hoevensstraat, Emmerik, Lentsenburg, Lange Maat, Kaeltjes Hofstee,
De Steenderens, De Hoge Hoeve, De Ganzenpoel, Lange Griet, Rosmolen en
de ingang van De Leigraaf (asfalt gedeelte).
Alleen bij zeer lang aanhoudende gladheid als gevolg van ijzel en of
sneeuw en pas alleen als de hoofdroute (prioriteit 1) en de subroute
(prioriteit 2) goed berijdbaar is, zal in mogelijk incidenteel
voorkomende gevallen gladheidbestrijding plaatsvinden op de wijk-
woonstraten met een doorgaand karakter.
Op de hierbij afgedrukte kaart staat aangegeven wat de hoofdroute is
(prioriteit 1) waar de gladheidbestrijding als eerste zal plaats
vinden, en wat de subroute is (prioriteit 2) waar alleen incidenteel
gladheidbestrijding plaats zal vinden.
Help mee
Als u meewerkt aan het begaanbaar houden van woonpaden en trottoirs is
het meestal voldoende om een gedeelte daarvan sneeuwvrij te houden en
de sneeuw aan de rand te verzamelen. Bij dooi verdwijnt het smeltwater
dan sneller via de rioolputten. Enige hulp aan buren die daartoe zelf
niet in staat zijn wordt ongetwijfeld op prijs gesteld.
Informatie
Voor vragen en opmerkingen over de gladheidbestrijding kunt u tijdens
kantooruren bellen met de afdeling Openbare Werken, telefoonnummer
026-3179524.
Gemeente Westervoort