Ingezonden persbericht
TRANSAVIA.COM LANDT LUDIEK OP ROTTERDAM AIRPORT
grootste vakantievervoerder toont nieuw élan bij presentatie logo
Schipol, 15 december 2004 - Transavia en Basiq Air presenteerden zich vandaag als transavia.com in een nieuw jasje. President-directeur Onno van den Brink landde per parachute op Rotterdam Airport om het nieuwe logo van transavia.com officieel te presenteren aan de pers. Dit is een mijlpaal. Hiermee laat de luchtvaartmaatschappij zien dat zij een nieuwe weg is ingeslagen, als bedrijf en voor haar klanten. transavia.com is het beste van twee werelden: de vertrouwde service-instelling van Transavia en het eigentijdse 'low cost' imago van Basiq Air. Dot com? Ja! .com. Internet wordt het belangrijkste contactmoment, voor consument en touroperator.
"Onze internetsite is de eerste tastbare verandering voor de klant", aldus Van den Brink, "transavia.com biedt nu online ruim 40 (vakantie)bestemmingen verspreid over heel Europa, die gemakkelijk en voor zeer lage prijzen te boeken zijn via de nieuwe internetsite. Ook onze business partner, de touroperator, heeft zijn eigen portal, die in de loop van 2005 wordt vernieuwd. Via transavia.com en de touroperator worden in totaal zo'n 80 bestemmingen aangeboden."
Vanaf zaterdag 18 december aanstaande gaat een nieuwe printed media- en televisiecampagne van start, die ervoor moet zorgen dat iedereen de nieuwe naam en het nieuwe logo snel herkent. In de loop van het jaar worden ook andere logodragers van een nieuwe stijl voorzien. De metamorfose gebeurt stapsgewijs om de kosten zo goed mogelijk in de hand te houden. Ook dat past binnen de 'low cost' mentaliteit van transavia.com.
Onder de eerste 100 boekers van de vernieuwde transavia.com site zijn tien sets van twee tickets verloot. Door middel van het afpakken van een transavia.com koffer van een bagageband op Rotterdam Airport, bepaalden de winnaars zelf wat de bestemming van hun reis zou worden.
Onno van den Brink wilde de introductie van Transavia nieuwe stijl met de parachutesprong uit een vliegtuig kracht bijzetten: "Dit is voor mij beslist geen sprong in het diepe, maar een uiting van enthousiasme en vertrouwen. Daar staat transavia.com voor: verleg je grenzen! Zoals al eerder aangegeven, introduceert transavia.com in de loop van het jaar via de website nieuwe reisgerelateerde producten en diensten. Vliegvervoer wordt dan uitgebreid met diensten 'op de grond'. Daarmee wil transavia.com DE plaats worden waar een vakantie begint.
Over transavia.com
Vanuit de thuishavens Amsterdam Airport en Rotterdam Airport en vanuit regionale luchthavens verzorgt transavia.com scherp geprijsd luchtvervoer op een breed Europees routenetwerk. Dat gebeurt in de vorm van chartervluchten voor touroperators en van lijndiensten voor individuele passagiers. Bovendien kunnen individuele passagiers rechtstreeks een losse stoel boeken op een groot deel van de chartervluchten.
De distributie vindt plaats via touroperator, internet en Call Center. transavia.com is daarbij in toenemende mate een 'web based' onderneming.
transavia.com is verder actief met ad hoc vluchten en met de verhuur van vliegtuigcapaciteit aan andere luchtvaartmaatschappijen, al dan niet met bemanning en technische ondersteuning.
transavia.com is een zelfstandig onderdeel van de Air France-KLM Groep.