VERENIGING EIGEN HUIS
http://www.eigenhuis.nl


Nieuw keurmerk zorgt voor betere nieuwbouwwoningen

Gouda, 15 december 2004

Kopers van nieuwbouwwoningen profiteren binnenkort van het nieuwe Keurmerk Klantgericht Bouwen. Dit keurmerk moet ervoor zorgen dat het aantal klachten over opleveringsgebreken aan nieuwbouwhuizen sterk afneemt en dat de dienstverlening van bouwers verbetert.

Het Keurmerk Klantgericht Bouwen wordt uitgereikt aan bouwbedrijven als blijkt dat het bedrijf goed scoort op het gebied van dienstverlening en opleverkwaliteit. Het keurmerk biedt vooral voordelen voor kopers van nieuwbouwhuizen. Zij kunnen voorafgaand aan de koopbeslissing zien of het bedrijf dat de woningen gaat bouwen, uitblinkt in kwaliteit en klantgerichtheid.

Het keurmerk wordt beheerd en uitgegeven door de Stichting Klantgericht Bouwen. Deze stichting is opgericht door Vereniging Eigen Huis en BouwNed, de koepelorganisatie van bouwbedrijven en ontwikkelaars. Het is voor het eerst dat deze partijen de handen op een dergelijke wijze ineen slaan.

Bouwbedrijven ontvangen het Keurmerk Klantgericht Bouwen als kopers een gunstig oordeel hebben over de kwaliteit van de dienstverlening tijdens de verkoop, de bouw en na de oplevering. Daarnaast moeten bouwkundigen van Vereniging Eigen Huis constateren dat de woningen gemiddeld genomen met weinig gebreken worden opgeleverd.

Op 2 februari 2005 zal minister Dekker van VROM de eerste certificaten overhandigen aan bouwbedrijven en ontwikkelaars die als eerste voldoen aan de eisen van het Keurmerk. De Stichting Klantgericht Bouwen heeft een eigen website: www.klantgerichtbouwen.com.