Ingezonden persbericht
NIEUWE STRUCTUUR DEN HAAG MARKETING & EVENTS
De heer M.C.J. van Pernis (Siemens Nederland N.V.) voorzitter Raad van Toezicht
Per 1 december 2004 is de bestuursstructuur van Den Haag Marketing & Events (DHME) gewijzigd. Teneinde de directie van DHME, de organisatie die verantwoordelijk is voor de citymarketing van Den Haag in binnen- en buitenland, meer slagvaardig te maken is besloten tot een structuur met de volgende organen: een Raad van Toezicht, een College van Participanten en een Raad van Bestuur. Als voorzitter van de Raad van Toezicht is aangetreden de heer M.C.J. van Pernis (tevens voorzitter Raad van Bestuur Siemens Nederland N.V.). Het zittende bestuur, onder voorzitterschap van mevrouw
drs. M.Y. Meijer-Bergmans, is afgetreden. Uit het oogpunt van continuïteit keert een aantal bestuursleden terug als leden van de Raad van Toezicht.
Raad van Toezicht
De Raad van Toezicht houdt toezicht op het beleid van de Raad van Bestuur en op de algemene gang van zaken in de organisatie. De Raad van Toezicht bestaat uit de heer M.C.J. van Pernis (voorzitter), de heer M.J. Varekamp (tevens voorzitter Kamer van Koophandel Haaglanden), alsmede de voormalige bestuursleden de heer drs.
S. van Driel, de heer prof.dr. L.B.M. Mennes (plv. voorzitter), mevrouw drs.
M.Y. Meijer-Bergmans en de heer F. van Steenis.
College van Participanten
Het College van Participanten heeft een adviserende taak met betrekking tot het door DHME te voeren korte- en lange termijn beleid. In het College wordt zitting genomen door gezaghebbende vertegenwoordigers namens de sectoren Congressen, Dagattracties, Detailhandel, Evenementenorganisatoren, Horeca, Hotellerie, Musea, Podiumkunsten en Topsport alsmede de drie gebieden Binnenstad, Kijkduin en Scheveningen. Het College wordt voorgezeten door de heer P.J.L. den Dulk.
Raad van Bestuur
De Raad van Bestuur, bestaande uit Peter Rijntjes, Algemeen directeur en Hans Bruijn, Financieel directeur, vormen samen met Fred Witte, directeur Marketing, de directie. Door de implementatie van deze nieuwe structuur kan de directie nu autonomer te werk gaan, hetgeen de slagvaardigheid in de dagelijkse aansturing van de organisatie vergroot. Daarnaast voorziet het in de behoefte van de stakeholders aan een professioneel bestuur dat dagelijks beschikbaar is. Eveneens bevordert de nieuwe structuur de transparantie in de beleidsmatige verantwoordelijkheden, waarbij een duidelijke functionele scheiding is gemaakt tussen lange termijn strategie en ontwikkeling versus marketing operatie versus financiële verantwoordelijkheid.