Persinformatie

easyJet en Hotelopia lanceren easyJetHotels

Amsterdam, 14 december 2004 easyJet, Europa s toonaangevende lowbudget luchtvaartmaatschappij, is een samenwerking aangegaan met Hotelopia, de online boekingsportal van hotels met een prima prijs-kwaliteitverhouding. Samen lanceren zij easyJetHotels!

easyJetHotels combineert Hotelopia s low cost bedrijfsmodel en easyJet s capaciteit van 24 miljoen passagiers. Door deze combinatie kan online zeer snel en eenvoudig de beste accommodatie tegen de beste prijs worden gevonden.

easyJetHotels biedt diverse soorten accommodaties en diensten aan binnen easyJets netwerk van 183 routes naar 57 grote luchthavens in heel Europa. Dit wordt mogelijk gemaakt door Hotelopia s brede aanbod van appartementen en hotels.

Er kan nu op elke bestemming van easyJet een accommodatie worden geboekt, en desgewenst ook daarbuiten. In totaal heeft easyJetHotels de beschikking over meer dan 500 bestemmingen. Binnen haar service worden diverse maaltijdopties en speciale gezinsmogelijkheden geboden verdeeld over 10.000 hotels. Op easyJetHotels wordt handige en belangrijke informatie verstrekt over de te boeken hotels, de omgeving, de bestemming en de bezienswaardigheden van de belangrijkste locaties.

easyJetHotels vermeldt altijd de uiteindelijke tarieven, inclusief alle van toepassing zijnde boekingskosten en belastingen, zodat klanten altijd weten wat ze voor hun accommodatie betalen. easyJetHotels biedt haar klanten bij alle reserveringen voorkeurstarieven en kortingen, en hanteert bij alle tarieven altijd de meest voordelige aanbieding.

Eén van easyJetHotels sterke punten is de grote zorg voor de klant, die kan 24 uur per dag bellen met de klantenservice, elke dag van het jaar. Het callcenter bestaat uit een deskundig team van medewerkers die meerdere talen spreken, waaronder de belangrijkste Europese talen zoals Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Nederlands, Deens en Grieks. In de loop der tijd komen daar nog veel meer talen bij. Hotelopia beschikt over een netwerk van 56 kantoren binnen en buiten Europa, waarbij de klant de garantie wordt gegeven van een ongekend serviceniveau.

easyJetHotels heeft ook een website die in meerdere talen is te bekijken, waaronder Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Nederlands en Deens. Geleidelijk zullen hier meer talen aan worden toegevoegd. De website ondersteunt betaling met diverse valuta en helpt ook klanten die de prijzen willen zien in Britse ponden, euro's, Deense kronen, Tsjechische kronen, Zwitserse francs, Sloveense tolars, Hongaarse forinten, Estse kronen en Poolse zloty s.

Ray Webster, Chief Executive van easyJet, licht toe: Wij kondigen met veel enthousiasme de nieuwe samenwerking met Hotelopia aan alsmede de opzet van de easyJethotels. Dit gezamenlijk ontwikkelde accommodatieportaal maakt easyJet.com tot een echt complete reiswinkel. Voor de klant is er een eenvoudige, snelle en makkelijke website ontstaan met een enorme keuze aan accommodatiemogelijkheden, waarbij de beste prijzen op heel het Internet naar al onze bestemmingen worden gegarandeerd. De komende maanden wordt het product nog verder ontwikkeld en zullen er diverse, meer gespecialiseerde diensten worden toegevoegd.

Uit deze nieuwe samenwerking blijkt hoezeer easyJet online innovatie een warm hart toedraagt om zo al haar klanten meer keuze en een betere functionaliteit te kunnen bieden."

Sotiris Damianos, directeur Verkoop en Marketing bij Hotelopia: Het besluit van easyJet om easyJetHotels samen met Hotelopia als nieuwe partner te lanceren, geeft wel aan dat Hotelopia dé online service is om hotels te reserveren. Klanten krijgen bij duizenden hotels de laagste prijzen. Door haar diensten uit te breiden naar de 24 miljoen klanten van easyJet, weet Hotelopia haar aanbod aan lowbudget hotels door heel Europa en ook daarbuiten nog verder te vergroten.

easyJetHotels wordt vandaag, 14 december, gelanceerd op www.easyJetHotels.nl

easyJetHotels is de handelsnaam van het nieuwe accommodatieproduct met de daarbijbehorende diensten van Hotelopia.

- EINDE PERSBERICHT -

Over easyJet:

easyJet, de lowbudget luchtvaartmaatschappij die in Europa de toon aangeeft, biedt nu de keuze uit 183 routes naar 57 grote luchthavens door heel Europa. Met een vloot van 94 vliegtuigen vervoert easyJet meer dan 24 miljoen passagiers per jaar, en de groei zet nog steeds door. easyJet geeft tegen lage kosten toegang tot de populairste bestemmingen binnen Europa.

easyJet biedt flexibele, gemakkelijke vluchten naar de luchthavens van de belangrijkste bestemmingen tegen onwaarschijnlijk lage prijzen. Ideaal voor zowel zakelijke reizigers als toeristen.

Contact easyJet:

Nederland Engeland

Contactpersoon : Ella Broos Samantha Day

Tel : 06 - 54 91 88 77 0044 - 1582 52 55 46

Email : ella@berg-kleijn.nl samantha.day@easyJet.com

Over Hotelopia:

www.hotelopia.nl

De boodschap van Hotelopia is helder en eenvoudig: geweldige hotels, lage prijzen. Hotelopia biedt accommodaties aan tegen een gereduceerd tarief voor zowel zakelijke reizigers als toeristen, bij meer dan 10.000 gelegenheden, van budget tot vijf sterren, verdeeld over 500 bestemmingen door heel Europa, Noord-Amerika en het Caribische gebied. Als toonaangevend portal voor hotelreserveringen biedt Hotelopia de onafhankelijke reiziger de mogelijkheid om gemakkelijk het juiste hotel tegen de juiste prijs te kiezen uit een breed keuzeaanbod aan hotels. De accommodatie wordt tegen ongekend lage prijzen aangeboden, zonder aan kwaliteit in te boeten.

ECHT ONDERSCHEIDEND De zes zekerheden van Hotelopia

1. Geen nare verrassingen In tegenstelling tot andere sites die hun klanten verrassen met boekingskosten, creditcardtoeslagen en onverwachte belastingen, geeft Hotelopia u meteen de totaalprijs.

2. Gegarandeerd de laagste prijs De meeste hotels van Hotelopia worden aangeboden met enorme kortingen. Hotelopia is zo vastbesloten haar klanten de laagste prijs te bieden, dat u, als u een hotel via een andere site tegen een lager tarief boekt voor dezelfde dagen, het verschil direct van Hotelopia vergoed krijgt.

3. Makkelijk en snel In slechts 3 makkelijke stappen krijgt de klant direct een bevestiging van de reservering. De klant hoeft zich niet te laten registreren, hoeft geen wachtwoorden te onthouden en geen onnodige privé-gegevens in te vullen.

4. Altijd iemand aan de lijn, 24/7 Het gratis callcenter van Hotelopia staat altijd open voor klanten, 24 uur per dag en zeven dagen per week.

5. Hotelopia houdt zijn mond In tegenstelling tot concurrenten vraagt Hotelopia alleen informatie die strikt noodzakelijk is om een reservering bij Hotelopia te maken. Hotelopia neemt alle maatregelen voor de bescherming van informatie en persoonsgegevens in acht.

6. U bent in deskundige handen Wie Hotelopia.co.uk bezoekt, betreedt een via encryptie beveiligde zone zodra er met creditcard of debetkaart betaald gaat worden. Bovendien slaat Hotelopia geen betaalgegevens op. Het betalingssysteem van Hotelopia is goedgekeurd door een aantal wereldwijd toonaangevende banken.

Hotelopia biedt namens de Online Destination Services Sector van First Choice Holidays PLC rechtstreeks aan klanten online accommodatie aan.

Contactpersonen Hotelopia:

Leads Public Relations BV

Contactpersoon: Clark Bouwman

Tel: 020 - 517 43 30

Email: c.bouwman@leadspr.nl

Voor meer informatie over easyJethotels kunt u contact opnemen met:

Ella Broos Leads Public Relations BV

06 - 54 91 88 77 Clark Bouwman

ella@berg-kleijn.nl 020 - 517 43 30

of c.bouwman@leadspr.nl

Samantha Day

0044 -1582 52 55 46

samantha.day@easyJet.com