MediaPlaza
Seminar KNOW HOW: het proces centraal
Het proces centraal bij data-, informatie- en kennismanagement
Introductie
deel 3 van het drieluik KNOW HOW Seminars - Media Plaza Utrecht, 14
december 2004
---
Het proces centraal
Om informatie- en kennismanagement te laten slagen, is een integratie
met het totale proces van uw organisatie van groot belang. Hoe zorgt u
ervoor dat kennismanagement een onderdeel wordt van bestaande,
dagelijkse werzaamheden? Met ondermeer aandacht voor business
architectuur en workflow management en een aansluiting op het proces
in de totale keten.
Wat is kennismanagement?
Know how betekent 'weten', 'beheersen', 'kennen' en 'machtig zijn'.
Hoe belangrijk is de know how van een organisatie? Om welke data,
informatie en kennis gaat het eigenlijk? Hoe maken we kennis in het
hoofd van een medewerker toegankelijk voor anderen? Wie heeft de know
how die zorgt voor bestaansrecht, concurrentievoordeel en innovatie?
Welke rol speelt ICT daarbij?
Om hier gericht en adequaat op in te spelen, brengt Media Plaza de
vragen van 'de kennismanager' in kaart. Deze vragen staan centraal
tijdens een drieluik van know how seminars. Het centrale thema van het
drieluik is de vertaling van de bedrijfsdoelen naar een
kennismanagementbeleid en de uitvoering van dat beleid in de hele
organisatie. Daarbij speelt de manier waarop resultaten meetbaar zijn
een belangrijke rol. De focus verschilt per seminar; achtereenvolgens
staan de mens, de tools en het proces centraal.
Voor wie is dit seminar bedoeld?
o kennismanagers
o contentmanagers
o recordmanagers
o hoofden bibliotheek/archief, informatiespecialisten
o communicatiemanagers
o innovatiemanagers / e-business managers
o directies
o (hoofd)redacties
o uitgevers
o HRM-managers
o ICT-managers
Sponsor worden of inhoudelijke bijdrage leveren?
Wilt u sponsor worden van dit seminar of heeft u een interessante
business case, neemt u dan contact op met Elco van Staveren,
telefoonnummer 030 - 2914132 of via e-mail:
elco.vanstaveren@mediaplaza.nl