Ingezonden persbericht
MITEL introduceert nieuwe IP-applicatie voor telewerkers en kleine vestigingen
Meer mogelijkheden en hogere betrouwbaarheid
Nieuwegein, 13 december, 2004 - Mitel, leverancier van IP-communicatie-oplossingen, introduceert Mitel Teleworker Solution 3. Deze nieuwste versie van de speciaal op telewerkers toegespitste IP-toepassing biedt meer mogelijkheden en een grotere schaalbaarheid. Teleworker Solution 3 verhoogt de productiviteit van telewerkers en vermindert de overall bedrijfskosten.
Teleworker Solution 3 biedt thuiswerkers en medewerkers van andere vestigingen op een veilige wijze dezelfde communicatietoepassingen als die van het hoofdkantoor. De Mitel-oplossing maakt gebruik van een eenvoudige breedband internetverbinding (ADSL of kabel). Ook kan met een Line Interface Module geschakeld worden naar een lokale analoge telefoonverbinding en zijn er mogelijkheden voor videoconferencing en local voice-streaming.
De servicemogelijkheden waarvan medewerkers gebruik kunnen maken die niet vanuit het hoofdkantoor werken, zijn door voordelige breedband IP-netwerken groter geworden. Of ze nu thuis werken of bij een nevenvestiging elders in de wereld , vertelt Gijs Borsboom, directeur van Mitel Benelux. Dankzij Mitel Teleworker Solution 3 kunnen bedrijven voordelig hun bestaande netwerkinvestering uitbreiden en de telewerker voorzien van de uitgebreidste multimediatoepassingen.
Mitel Teleworker Solution 3 biedt de volgende nieuwe mogelijkheden:
- Line Interface Module
De optionele Line Interface Module (LIM) op Mitel IP-telefoons zorgt voor volledige betrouwbaarheid. Indien de WAN-aansluiting wegvalt, neemt de in de LIM aanwezige analoge aansluiting de verbinding over. Bovendien zorgt de LIM voor een oplossing bij 112-gesprekken.
- Remote hot desking
Gebruikers kunnen met hot desking nu ook thuis en op de nevenvestiging op ieder toestel inloggen en bereikbaar zijn.
- Local Voice Streaming
Indien meerdere gebruikers remote werkzaam zijn, zal het spraakverkeer lokaal blijven en niet via de centrale locatie verlopen. Hiermee wordt de bandbreedte optimaal benut.
- Push-button videoconferencing
De Mitel videoconferencing-oplossing kan eenvoudig uitgebreid worden naar nevenvestigingen en de thuiswerkplek. Het biedt gebruikers de mogelijkheid deel te nemen aan een videoconferentie met andere gebruikers op het netwerk door slechts één druk op de knop van hun IP-telefoon.
- Managementrapportages en diagnostische mogelijkheden
Naast Mitel s uitgebreide systeemrapportagemogelijkheden wordt nu standaard een op HTML gebaseerde rapportage geboden. Hiermee verkrijgen systeembeheerders belangrijke managementinformatie over het telefoongebruik van telewerkers en kunnen zij patronen hierin ontdekken. De rapportage kan worden gebruikt voor kostenanalyses, bandbreedte- en systeembeheer. De oplossing biedt ook een eenvoudige netwerkanalysemogelijkheid voor telewerkers waarmee zij hun netwerkverbinding kunnen testen.
Teleworker Solution 3 werkt in combinatie met de IP PBX-serie van Mitel, inclusief het Mitel 3300 ICP en de Mitel 3100 ICP. De implementatie van Teleworker Solution 3 is net zo eenvoudig als het toewijzen van een IP-adres aan een Mitel 5215 of 5220 IP-telefoon en het plaatsen van de unit op de locatie van de gebruiker. Na het koppelen van de telefoon aan een ethernet-verbinding zijn gebruikers automatisch verbonden met het bedrijfsnetwerk en zijn zij binnen een minuut operationeel. Treedt een defect op in een gedeelte van het corporate netwerk, dan zorgt een simpele procedure ervoor dat de telefoon van de telewerker omgeleid wordt naar een andere locatie.
Over Mitel Mitel is marktleider voor voice-, video- en dataconvergentie over breedband netwerken. Gericht op de ervaring van de gebruiker, levert het bedrijf geavanceerde communicatieoplossingen die eenvoudig zijn aan te passen aan individuele zakelijke behoeften. Via intuïtieve desktop-hulpmiddelen en applicaties, worden ondernemingen voorzien van innovatieve manieren om hun informatie en resources te beheren. Verticale markten profiteren van geïntegreerde oplossingen die bestaande investeringen beschermen, en hen ook nieuwe wegen bieden om economischer en productiever te werken. Mitel Networks heeft het hoofdkantoor in Ottawa, Canada en heeft wereldwijd kantoren, partners en wederverkopers. In Nederland heeft Mitel een kantoor in Nieuwegein. Voor meer informatie bezoek www.mitel.com
Informatie voor de pers:
Er is illustratiemateriaal beschikbaar. Als u deze mail beantwoordt sturen wij u de illustraties toe.
Mitel
Bas Baars bas_baars(at)mitel.com
Tel : 030 85 00 050
www.mitel.com
Potters PR
Monique Potters monique(at)potterspr.nl
Tel: 0345 501595 of GSM 06 28 88 96 32