10-12-2004
Hoofdprijs Mazda3 naar Hoogeveen
De hoofdprijs van de spectaculaire prijsvraag op internet,
georganiseerd door Autokopen.nl in samenwerking met Zon Internet en
Auto Palace de Binckhorst, de importeur van Mazda in Nederland, is
gewonnen door mevrouw Bianca Schonewille uit Hoogeveen. Zij ontving
vandaag de sleutels van een gloednieuwe Mazda3 Sport 1.4 Exclusive uit
handen van de Algemeen Directeur van Auto Palace de Binckhorst b.v.,
Piet de Roos. De hoofdprijs zal gratis een jaar lang all-risk worden
verzekerd door subsponsor OHRA.
In de maand oktober konden bezoekers van de websites van Autokopen.nl,
Zonnet.nl en Mazda.nl gratis deelnemen aan een prijsvraag waarbij 12
vragen (één per partner per week) werden gesteld, waarvan de
antwoorden terug te vinden waren op de websites van de organiserende
partners. De vragen waren niet al te moeilijk, maar de sites van de
partners moesten wel intensief worden bezocht. Totaal waren er 12605
deelnemers.
De actie is voor alle partijen een geslaagd project gebleken. Gezien
het succes van de Mazda3 en de directe link met de verkoop van zowel
nieuwe als gebruikte autos was de keuze van Mazda om in deze
prijsvraag te participeren een logische concludeert Piet de Roos
namens Mazda. De nieuwe Mazda3, 2e bij de verkiezing Auto van het jaar
2004, bleek een aantrekkelijke hoofdprijs te zijn, gezien het grote
aantal extra bezoekers, ruim 12.000, dat onze website tijdens deze
actie in de maand oktober heeft bezocht.
Er werd een grote drukte verwacht op Autokopen.nl en dat hebben we
geweten aldus Harrie Haaker, directeur van Autokopen.nl. Het leek de
voorverkoop van een concert van Britney Spears wel. Op het hoogtepunt
waren er zoveel inschrijvingen dat onze servers het er warm van
kregen. We hadden vele tienduizenden deelnemers en bezoekers op
Autokopen.nl en de sites van haar partners. Actie geslaagd, zou ik
zeggen! Met dit succesverhaal is aangetoond dat er in kort tijdsbestek
door grote merken een prima samenwerking op poten kan worden gezet.
Ook voor Zon is de prijsvraag een succesvolle actie geweest. Gert
Post, Managing Director Zon Nederland N.V.: Onze designers hebben het
concept tot leven gebracht met een fraaie en interactieve Special.
Dankzij de actie mocht het Auto Magazine gedurende de hele maand
oktober een groot aantal extra bezoekers verwelkomen. Tevens was de
prijsvraag een mooie gelegenheid om onze bezoekers te verblijden met
een boeiende en spannende puzzelmaand. De associatie met de A-merken
Autokopen.nl en Mazda in combinatie met de prachtige prijs die werd
verloot, was bovendien een mooie versterking voor het imago van de Zon
Portal.
De drie deelnemende partners, Autokopen.nl, Zon Internet en Auto
Palace de Binckhorst, wensen de winnares van de prachtige Mazda3 veel
plezier toe met haar nieuwe auto.
Mazda